Vanavond 400mg ibuprofen genomen, maar hielp niks. Inmiddels afgesproken morgen de huisarts te gaan bellen.
Afijn, rond een uur of half 12 of 12 zoiets gaan we naar bed, deden een puzzeltje zoals meestal en wilden nog even lezen.
Toen wilde mijn vriendin zich omdraaien om nog even te gaan plassen. Dit ging totáál niet meer. Kon niet meer zonder steun op iets overeind komen en héél veel pijn. Uiteindelijk met heel veel pijn en moeite overeind, paar passen en toen ging het weer helemaal niet meer. Pijn, pijn, pijn, niks meer durven bewegen, echt niet normaal meer. Dit ging dus zo écht niet langer meer. Ze kon zelfs niet normaal meer naar de wc!
Dus besloten de huisartsenpost te bellen. Heb haar zelf laten bellen omdat zij beter de vragen kon beantwoorden dan ik, en zo was het ook meteen duidelijk aan de telefoon want al bellende gingen de pijnscheuten nog door.
Goed, mevrouw van de HAP het verhaal opgenomen, en we zouden 'zo' terug worden gebeld. Gelukkig nam even later de hevigste aanval af, zodat ze kon gaan plassen en we héél voorzichtig naar beneden zijn gegaan, want terug liggen durven we niet meer en anders zit je ook zo op de rand van je bed en dat is ook niet stabiel voor je rug enzo.
Inmiddels zijn we ruim een uur verder. Net weer de HAP gebeld of het klopt dat we nog niet teruggebeld zijn. Ja klopt, arts was nog bezig en daarna zou die consulten gaan bellen. Waarschijnlijk ging het nu niet lang meer duren...
Dus zitten we nu nog te wachten tot we een telefoontje krijgen. Zolang mijn vriendin stil zit gaat het wel, maar opstaan of laat staan lopen gaat niet dat doet teveel pijn..
Hopelijk komt dat telefoontje snel, en gaan ze ons niet afpoeieren met niks. Desnoods felle pijnstillers voor vannacht ofzo, want zo kunnen we niks, laat staan slapen.. Afwachten en duimen dus
Toch 'afgescheept' met ibuprofen nemen. Nu 800mg want 400 was wel een beetje weinig (ja deed ook niks) maar 800 zou toch wel moeten werken om de nacht door te komen en anders over een uur of 1,5 uur nog 2 paracetamol erbij. En dan morgen de eigen huisarts bellen.

ongelofelijk!
Bloeddruk was nog net op pijl, maar de doorbloeding van de huid was al zo goed als stil gezet om dat nog op pijl te houden. En verder de klassieke symptomen zoals grauw, zweten, extreem koud. Ze gaf een diclofenacje en een wekadvies