Kaakchirurg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:58

Hallo allemaal

Ik heb een bultje in mijn wang die er a.s woensdag onder plaatsenlijke verdoving uit gehaald wordt.
(En daar zie ik erg tegenop)

Wie o wie heeft ervaring met hechtingen in de mond. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en moet ik nog ergens op letten i.v.m het eten van dingen.

Ik wil er namelijk geen ontsteking bij krijgen (anders wordt ik net zo'n hamster)

Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:09

Ze lossen vrij snel op, bij mij in ieder geval wel. Enige nadeel was dat ik de eerste dagen mijn kaken niet ver van elkaar kreeg dus ik mijn broodjes plat moest slaan voor het eten :') dus beetje oppassen met grote dingen in het begin :j

berdien85

Re: Kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:15

Kaakchirurg is heel kundig, dus niet over in zitten! Ik heb er 2 verstandskiezen laten trekken.
Beide moesten gehecht en echt bij eentje zat een flink gat.. Die touwtjes zijn wel enorm irritant, maar niet pijnlijk ofzo.

Geloof mij, ik scheet ook alle kleuren van de regenboog en ook die chirurg zei dat het niet leuk zou worden maar ik heb niets gevoeld en geen last gehad :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:04

Ik heb er wel ervaring mee, mn verstandskiezen zijn eruit gesneden/getrokken en toen werd ik ook gehecht.
Mijn ervaring is dat het heel snel heelt en dat ze snel oplossen, alleen inderdaad, je krijgt je mond niet zo ver open daarna :') .

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:13

Destino schreef:
Ik heb er wel ervaring mee, mn verstandskiezen zijn eruit gesneden/getrokken en toen werd ik ook gehecht.
Mijn ervaring is dat het heel snel heelt en dat ze snel oplossen, alleen inderdaad, je krijgt je mond niet zo ver open daarna :') .

Hier precies hetzelfde!
TS maak je niet druk, kaakchirurgen hebben hiervoor geleerd en doen niet anders, alles gaat een beetje als lopende band werk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:08

Ik ben inmiddels 5x bij een kaakchirurg geweest, bij mij deed het totaal geen pijn of wat, die hechtingen voel je wel (als je met je tong langs een touwtje gaat) maar heb je (of ik) verder geen last van. Ik gebruikte trouwens wel pijnstillers.
Myn eerste hechting deed trouwens wel pijn. Die zat in mn gehemelte. ik zat een beetje gedachteloos te dromen, zonder dat ik er bij nadenk trok ik dat touwtje eruit 8)7

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:25

Ok

bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet ook wel dat die mensen er voor geleerd hebben etc....
(Ben vorig jaar net na 5 jaar weer naar de tandarts geweest)
Dus ik ben ook gewoon erg bang. we zullen woensdag wel zien hoe het gaat. Hoop niet dat ik mijn angst voor de TA weer terug krijg daarna.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:23

Ook mijn ervaring is dat de hechtingen snel oplossen en dat je er weinig van merkt. Alleen bij mij hadden ze 1 hechting van mijn tandvlees aan mijn wang gehecht en toen ik weer fatsoenlijk kon eten ging deze hechting mij irriteren. Dus ik ben nog wel 1 keer terug geweest om die hechting te laten verwijderen (Maar dat was vooral ook omdat ik zelf in het ziekenhuis werk en dus zo even langs de poli kon lopen...)

Succes met je ingreep in ieder geval!

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:31

Ik ben vrijdag een week geleden bij de kaakchirurg geweest om de wortels van een afgebroken kies te laten verwijderen en dat is toen ook gehecht en die zitten er nu nog in.
Maar er staat rond de 2 weken voor,en dan vallen ze er vanzelf uit.
Ik heb helemaal geen last van ze en de ingreep en napijn is me super meegevallen.
Heel veel succes. :(:)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:08

Denk 't niet TS ;)
Dit is niet te vergelijken met de tandarts!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:12

Toen ik 13 was moest ik bepaalde dingetjes om mijn hoektanden laten zetten omdat die heel erg scheef door zouden komen. Dat heeft de kaakchirurg gedaan omdat ze nog heel diep zaten. Ik heb toen ook hechtingen in mijn mond gehad en heb er eigenlijk weinig last van gehad. De eerste dag waterijsjes gegeten, maar dag 2 deed het al bijna geen pijn meer en kon ik normaal eten. De hechtingen losten ook bij mij heel snel op en ik heb er eigenlijk totaal geen last van gehad..
Heel veel succes TS en maak je niet te druk, het valt echt mee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:32

Mijn ervaringen met kaakchirurgen zal ik hier maar niet neerzetten.

Maar de touwtjes zijn alleen vervelend. Ze doen verder geen pijn. Ik zat er wel de hele tijd mee te spelen met mijn tong. En toen ik ze na 1 week zat was heb ik ze met een klein schaartje afgeknipt bij de knoop. Dat was wel een stuk fijner.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:35

Scum schreef:
Mijn ervaringen met kaakchirurgen zal ik hier maar niet neerzetten.

Maar de touwtjes zijn alleen vervelend. Ze doen verder geen pijn. Ik zat er wel de hele tijd mee te spelen met mijn tong. En toen ik ze na 1 week zat was heb ik ze met een klein schaartje afgeknipt bij de knoop. Dat was wel een stuk fijner.

Ik ook :')
Heb ze niet afgeknipt trouwens..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:43

Hier ook een vaste klant van de kaakchirurg.

Idd de draad van het hechten wordt na een paar dagen vervelend en gaat los zitten.
Soms kan je ze der uit halen maar bij mijn laaste bezoek had ik er nogal wat en duurde
het wat langer voordat ze er uit waren.

Wat ik wel altijd in huis haal na een bezoek is vloeibaar voedsel om de eerste avond
door te komen. :+

Lauralayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:53

Ik had het vorig jaar ook, allemaal bobbeltjes in m'n wang en sommige waren ook echt groot dus die moesten er wel uit.. Maar het viel allemaal best mee en mijn hechtingen gingen er vanzelf uit :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:16

Hallo allemaal

Ben net terug en viel wel een beetje tegen hebben 1 maal bij moeten verdoven. Hebben erg lopen trekken en diewen in mijn mond (zat dieper als ze gedacht had) Moet nu koelen tegen de zwelling en niet raar opkijken als ik in de loop van een aantal dagen een hele dikke hamsterwang krijg. Dus zit nu met een icepack op de bank

Verdoving zit er nog in Heb 4 hechtingen gekregen en mag als verdoving eruit is alles weer eten en drinken.

volgende week do uitslag bultjes en controle.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:37

Als je op tijd met het ijs bent begonnen scheelt dat al een heel eind ;)
Mooi dat je het nu hebt gehad! Beterschap voor de komende dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:39

Extra verdoving is ook wel normaal :j ik had zelfs 5 spuiten nodig :+

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:09

Weer een update van mij

vrijdag kreeg ik in de loop van de dag steeds meer pijn. Kaakchirurg gebeld en ze zeiden kan idd kloppen. zaterdag avond met het spoelen zag ik dat er troep uit kwam, huisartsenpost gebeld en moest maar even langs komen. Het is idd ontstoken dus heb antibiotica mee gekregen. (nu 2 dagel lang aan de antiobiotica gaat het super)

Echter ontdekte ik dat de hechting van mijn wang heetf losgelaten en ik dus een groot gat in mijn wang heb nu. Ga morgen maar weer bellen hoe nu verder???

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:11

Jeetje het zit je niet mee maar even contact opnemen ja.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 13:46

Heb gebeld laten het in elk geval open tot donderdag (kan de prut er mooi uit lopen). Moet vaker spoelen met corsodyl. Donderdag gaan ze kijken of ze het opnieuw gaan hechten etc....

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:56

Dat is mooi balen dan!
Zeggen we allemaal van te voren ; het valt mee, stelt niet veel voor.

Krijg je dit! Ik hoop dat het snel over is voor je :(:)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 11:45

*\o/* *\o/* *\o/*

Goed nieuws gekregen.

Bultje wat ze hebben weggehaald blijkt toch een lymfklier te zijn, die ontstoken was en niet uit zich zelf weg ging.

Wel gaf ze aan dat als zoiets niet vanzelf weg gaat het op den duur wel kans heeft om kwaadaardig te worden.

Verder is de wond bijna zuiver in mijn mond. ze heeft de hechtingen die er in zaten verwijderd en het wondje moet nu van binnenuit dicht gaan groeien.

Gaat weer de goede kant op.