Speekselklier ontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Speekselklier ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:08

Hoi,

Zaterdag mijn paard weggebracht naar Friesland, lange dag... We bleven nog eventjes natafelen, toen ik ineens een pijnlijk plekje achter mijn oor ontdekte. Gisteren de dag doorgekomen met ibuprofen, en hoewel er een lichte zwelling voelbaar was, toch pas s'avonds laat naar de huisartsenpost gegaan. "Dat is een speekselklier ontsteking, doet heel erg veel zeer, dus ik geef je een lading zware pijnstillers en dan als de zsm een afspraak maken in het ziekenhuis, tis een spoedje. Tot ziens". :+
Eenmaal thuis de pijnstillers ingenomen en lekker in mijn bed gekropen, vanmorgen schrok ik me écht wezenloos voor de spiegel... Heel de linkerkant van mijn hals, achter mijn linker oor en een groot deel van mijn wang is MEGA dik. De zwelling is dusdanig dat ik geen gehoor meer heb aan de linkerkant, mijn kaken niet meer kan bewegen, nauwelijks kan praten en moeite heb met het aansturen van ogen en mond. Jugh!

Vanmiddag moet ik eerst weer langs mijn eigen huisarts, en als het mee zit kan ik dan pas morgen of overmorgen terecht bij een KNO arts.
Het schijnt zich niet zomaar te laten behandelen met een antibiotica-kuurtje, en veelal is er een operatie of zelfs bestraling voor nodig (En ik maar nuchter denken) :') Het lijkt mij namelijk allemaal nogal sterk, maargoed... Bij de aanblik van dit idiote gezwel, begin ik toch wel heel erg te twijfelen.

Heeft er iemand enige ervaring met speekselklier- ontstekingen??
Ik ken dit verschijnsel namelijk helemaal niet, en voel me nu best ongerust :(:)

Groetjes

ukkiepuk

Re: Speekselklier ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:12

Jeetje wat vervelend zeg! Ik heb zelf geen ervaring met ontsteking van één speekselklier, hoop dat je er snel weer vanaf bent.

Op mijn 28e heb ik de bof gehad en dan zijn ook je speekselklieren ontstoken, wat een hel was dat zeg! 'Gelukkig' was dat een virus en is het gewoon een kwestie van uitzieken, dit klinkt als een verhaal waar je nog wel even zoet mee bent :(:) Sterkte!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:38

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad, (helft van m'n hoofd opgezet)
Net als ukkiepuk had ik de bof. Begon ook met een pijnlijke bult achter mijn oor.
Na 2 weken nurofen was ik er weer bovenop.

Voor jou maar hopen dat de antibiotica aanslaat.. ik duim voor je, want het is echt géén pretje..