hart onregelmatig, meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

hart onregelmatig, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 18:40

ik ben benieuwd, zijn er meer mensen?

ik moet donderdag naar de cardioloog voor een holterkastje. zodat ze een opname kunnen maken van mijn hartslag.
ik heb vrij vaak dat mijn hart onregelmatig loopt, en op zulke momenten ben ik heel erg 'duizelig'.
om het maar zo te noemen.

maar nu de vraag,
sinds ik zo duizelig ben geweest (bij duizelig versta ik hier nu even onder, op dat moment weet ik gewoon niet meer waar ik ben, en draait het allemaal een beetje. heel moeilijk uit te leggen) lijkt alles om me heen zo nep. en dat is écht heel vervelend :=
dit heb ik hiervoor niet gehad, wel in periode's af en toe, een paar dagen en dan was het weer over.
maar nu heb ik het dus alweer 3 weken ofzo, achter elkaar. kan dit hiermee te maken hebben?
mijn vader dacht dat het kwam omdat je hart dan onregelmatig pompt ofzo, dan komt er soms wat minder bloed naar je hersens?

laatst moest ik een hartfilmpje maken, en in rust is er ook een onregelmatigheid gevonden, dus vandaar dat ik naar de cardioloog moest.

hartritmestoornissen zitten trouwens in onze familie.

Rens_ke

Re: hart onregelmatig, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:06

Hoe is het met je kaliumwaarde?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:08

heb je geen hyperventilatie?? dan word je ook duizelig en heb je ook een onregelmatige hartslag.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:57

Ik heb ook hartritmestoornis (zit ook in de familie) maar ik word niet duizelig, ik stop een paar tellen met ademen....

maar als het met pompen te maken zou kunnen hebben zou ik ook een CT scan met contrast vloeistof doen dan weet je het zeker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:37

appiesjappie schreef:
heb je geen hyperventilatie?? dan word je ook duizelig en heb je ook een onregelmatige hartslag.

En daardoor voel je je ook vaak 'onwerkelijk', zweverig zeg maar.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 22:42

ik heb het ook vaak gewoon als ik in bed lig, of in rust.
heb er hiervoor nooit last van gehad. maak me nergens druk om ofzo!

mijn schildklierwaarde was wel iets verhoogd.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:47

Hoe oud ben je? Ik heb het ook, al jaren en nu is mijn schildklier eind vorig jaar weer op hol geslaan en heb ik ook last van mijn aorta- en mitralisklep. Normaal gezien moest ik mij van de ene cardioloog dringend laten opereren, een ander raadt aan om nog te wachten. Laat zeker je bloed eens prikken om je schildklier na te kijken want dat kan de oorzaak zijn en hoe vroeger je erbij bent hoe beter.
Hartklepafwijking zit bij mij ook in de famile, damn. Kan bijna niets meer en heb moeite om de paarden te verzorgen maar ik hou vol, tegen beter weten in.
Neem het toch ernstig, hoor. Hoe vlugger hoe beter. Veel succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 07:32

Gebruik je zoetjes, die kunnen het ook veroorzaken.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:20

Ik heb ook hartritmestoornis, zit ook in de familie. Ik heb het 1 keer gehad, dat ik heel duizelig werd, alles werd even zwart, zweten en druk op de borst. Het was ook zo weer over...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:37

Bij mijn vader was het ook bij toeval :j Hij kreeg een blackout, en toen hij bij kwam moest zijn lip gehecht worden. Daarvoor ging hij het ziekenhuis in... Hij komt eruit met een pacemaker en defibrilator

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:42

Wat naar zeg! Mijn man heeft het ook gehad. Hij kreeg het zomaar en dus ook gewoon tijdens het autorijden. Ze wilden bij hem het hart "resetten" door een stroomstootje, maar door alle stress van de operatie is het hart zichzelf weer netjes gaan gedragen :+ . Hij heeft er geen last meer van gehad, maar ik vind het wel een enge gedachte... :=

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:43

Ook ik heb een ritme stoornis, volgens de doktoren een ongevaarlijke. Bij mij slaat af en toe mijn hart, in plaats van een grote slag, twee kleintjes. Best een akelig gevoel, voor mijn gevoel slaat mijn hart dan namelijk niet. Ook een dag aan zo'n kastje gehangen, maar dan zul je zien dat het niet gebeurd. Bij mij is het heel erg stess afhankelijk. Buts ik me ergens over op, dan gaat mijn hart over de rooie.
Verder ,koffie alcohol en stress, met mate.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:59

Hoi,

Ik heb 8 jaar geleden mijn hart op hol gehad, 's nachts werd ik er wakker van. Sinds die tijd had ik regelmatig dezelfde klachten zoals TS omschrijft. Ineens het gevoel flauw te vallen, hartslag onregelmatig, te snel, overslag of juist heel traag. Na vele holteronderzoeken en bloedonderzoeken heb ik sinds afgelopen donderdag een Reveal in mijn borst geimplanteerd gekregen. Ik hoop dat dit een uitslag kan geven. Het is erg vervelend om klachten te hebben, maar het ondervangen van een dergelijke klacht schijnt niet zo makkelijk te gaan omdat het niet frequent voor komt en vaak best kort duurt. Anderhalf uur was bij mij de langste tijd qua klachten. Nu had ik afgelopen jaar weer het hart op hol en heb onderzoeken bij een longarts gehad, die me uiteindelijk door stuurde naar de cardioloog. Zie op Google voor Reveal hartritmestoornissen. Het meet alleen het hartritme voor langere tijd.

Het kan zovele oorzaken hebben, hyperventilatie, stress, B12 tekort, schildklier, het hart zelf, etc. Het kan dus nogal even duren voor je weet waar het aan ligt. Ik weet het nog steeds niet maar ben wel blij dat een Reveal misschien duidelijkheid kan geven.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:04

Iemand die ik ken heeft dit ook, en dit gaat gepaard met oorsuizen en duizeligheid. Helaas heeft de ziekenhuis meneer (ik weet even niet de naam voor een arts die daar speciaal voor is) niets kunnen vaststellen.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:28

Lovehorses12 volgens mijn bedoel je de ziekte van manairré?
dat gaat ook met oorsuizen en duizeligheid en evt met een tehoge bloedruk.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:53

teugeltje schreef:
Lovehorses12 volgens mijn bedoel je de ziekte van manairré?
dat gaat ook met oorsuizen en duizeligheid en evt met een tehoge bloedruk.

Ja inderdaad, zo iets daar dacht die gene dus ook aan. (weet alleen even niet hoe je die ''ziekte'' helemaal correct en ABN schrijft maar goed :'))
Maar ook zei de arts dat het waarschijnlijk toch niet was... Wel raar, je hebt de symptonen maar de arts ziet het niet in... Maarja wat moet het anders zijn. Toen heeft diegene ook een kastje gehad, en als hij dacht iets aan zijn hart te voelen, moest hij op een knopje drukken. Gelukkig is daar, godzijdank, niets uit gekomen. Maar alsnog het is altijd heel vervelend als je iets aan je hart hebt, het is toch het belangrijkste orgaan van je lichaam zo ongeveer. Zonder dat ding, doet je lichaam het ook niet. :(:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:09

Oh, ik heb dat ook, maar bij mij komt het van m'n bloeddruk!
Door altijd al veel aan sport te doen, heb ik een geoefende hartspier.
Maar de wand is niet overal even dik en dan is het ene slagje dus ook het andere niet.
Daardoor durft m'n bloeddruk al eens dalen en durf ik duizelig worden.
In eerste instantie is dit als ik snel rechtsta na het neerliggen ofzo, maar ik kan het ook gewoon zo opeens hebben.
Soms zijn dit kleintjes, maar heb een keer een hele grote bloeddrukval (=syncope) gehad.
Ben toen van m'n stoel gevallen ( := ) op m'n hoofd.
Maar ben helaas ook volledig weggeweest. Alle spieren hebben zich ontspannen, ben gestopt met ademen voor eventjes, ...
De dokters weten dus wat ik heb (lage bloeddruk en lage hartslag) maar niet hoe dit de syncope veroorzaakt heeft.
Ik kreeg dan het advies wat meer zout te eten, maar dan ga ik water vasthouden, dus dat gaat ook niet.

Of je een hoge/ lage bloeddruk hebt kan je natuurlijk gewoon meten met zo'n apparaatje, maar of je gevoelig bent aan positiewijzigingen kan je doen met een tilttest.
Word je op een tafel gebonden, zoutinfuus in je arm, moet je eerst plat liggen en word je rechtgezet.
Best creepy eigenlijk, maar als je dan flauw wordt (ook mèt het zout!) heb je daar dus last van ;)