Aankomen, receptjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xBoefje

Aankomen, receptjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:20

Hooii,

Afgelopen week moesten alle tweede klassen naar de GGD, zodoende ik ook. Volgens de GGD (zo'n mevrouw) woog ik te weinig (49/50 kg) (ben 1.76) en moest ik aankomen. Van mijn vader moest ik nog even naar de dieetiste, waaronder viel dat ik inderdaad aan de te lichte kant was. Ze had gezegd dat ik wel vijf tot tien kilo mocht aankomen! :+
Nu mijn vraag, heeft een van jullie nog een gezond receptje om goed aan te komen?
Naar mijn mening eet ik al genoeg:

s' ochtends:
2x Boterham met kaas
1x Half glas melk

s' middags:
2x Boterham met kas
1x Pakje sinaasappelsap

Na school:
2x Kokoskoekje :D

s' avonds:
Ligt d'r aan wat we eten, meestal een bord :)
We eten (als ik bij mn vader ben):
Groente,
'Vlees' (ik eet vega)
Sla (soms)
& Dan nog iets van aardappeltje.
Bij mn moeder eten we atijd iets uit de diepvries _/-\o_

Dat was het dus, verder sport ik niet echt, ik fiets 16 km heen en terug naar school :)
Ik rijd paard 1x per week,
& Ik fiets op de racefiets verder wel eens door het heuvelige Groesbeek (hier zit verder geen regelmaat in)
Dus jaah. x'D.

Nou iemand een leuk aankomiets?
Alvast bedankt! :D

Groetjes xBoefje.

Ine23

Re: Aankomen, receptjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:22

Ik denk dat jij wel een boterhammetje meer mag eten :) , zeker met dat fietsen. En wat meer variatie in je eten (vega broodbeleg ofzo?) en fruit tussendoor. Kom je niet echt van bij, maar er zit toch suikers in die je nodig kan hebben (druiven, bananen, zitten vol suiker die voor te zware mensen fout kunnen zijn, maar volgens mij wel goed voor jou).
Kan de diëtiste geen plan voor je opstellen?

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:39

Ine23 schreef:
Ik denk dat jij wel een boterhammetje meer mag eten :) , zeker met dat fietsen. En wat meer variatie in je eten (vega broodbeleg ofzo?) en fruit tussendoor. Kom je niet echt van bij, maar er zit toch suikers in die je nodig kan hebben (druiven, bananen, zitten vol suiker die voor te zware mensen fout kunnen zijn, maar volgens mij wel goed voor jou).
Kan de diëtiste geen plan voor je opstellen?

Fruit kan idd wel wat meer ja :o
Van haar moest ik blijven eten zoals ik at, aan andere mensen hulp vragen en verder zou ik in april moeten terugkomen, dan zou ze pas een dieet samenstellen ;s

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:40

Toen ik zou oud was als jij woog ik precies hetzelfde. Misschien kun je 's ochtends en 's middags een boterham extra nemen, dubbel beleg, volle melk ipv halfvol enz.
Ik zou me er niet al te druk om maken, je bent nog jong en over 10 jaar zou je willen dat je nog zo'n snelle verbranding had :+

xBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:43

dressagelady schreef:
Toen ik zou oud was als jij woog ik precies hetzelfde. Misschien kun je 's ochtends en 's middags een boterham extra nemen, dubbel beleg, volle melk ipv halfvol enz.
Ik zou me er niet al te druk om maken, je bent nog jong en over 10 jaar zou je willen dat je nog zo'n snelle verbranding had :+

Haha, oke! 8-)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:48

Ik vind je eetpatroon meer eruit zien als een (afslank)dieet, veel te weinig voor een 13/14/15 jarige die in de groei is. Begin maar eens met 2 broodjes meer per dag, 6 broodjes is ook de aanbeveling voor jouw leeftijd en geslacht (zie voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... r-dag.aspx ). Daar kan je je leeftijd en geslacht invullen, en dan laten ze zien wat iemand van jouw leeftijd nodig heeft. Dit is alleen al om op gewicht te blijven! Dus in jouw geval zou je minimaal dat binnen moeten krijgen. Als je voor brood kiest, kies dan voor volkorenbrood, hier zitten de meeste voedingsstoffen in.

Ik mis inderdaad het fruit, minimaal 2 stuks per dag, daar zou ik echt mee gaan beginnen.
Bij je moeder altijd iets uit de diepvries? Zoals? Kan daar geen verandering in worden gebracht, vers eten is een stuk gezonder... En waarom 's ochtends maar een half glas melk, maak daar gewoon een heel glas melk van (of bedoelde je 1 glas halfvolle melk?).

Hier kan je nog een aantal tips vinden over aankomen als je te slank bent:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... komen.aspx

Denk dat je daar al een heel eind mee kan komen! En laat die linkjes ook eens aan allebei je ouders zien, zodat ze een beetje doorhebben hoeveel jij op een dag nodig hebt. :j Succes!
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 06-03-11 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:07

Niet 6 broodjes, maar 6 boterhammen. Dat is nogal een verschil!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:13

Kiwipitje schreef:

:? Ooit gehoord van spreektaal? Ik zeg nooit een boterham, maar altijd een broodje. Ik denk dat TS het wel begrijpt hoor...

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:24

k eb precies t zelfde..

alleen ik kom niet aan !
eb al zooo veel geprobeerd.
maargoed dan maar wat magerder :+

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:27

Kiwipitje schreef:

Zit daar verschil in dan? :o?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:34

MightyJoe schreef:
Kiwipitje schreef:

Zit daar verschil in dan? :o?

Was dus ook mijn reactie, maar denk dat ze doelt op een heel brood en een boterham, ofwel snee brood. Ik zeg altijd broodje, ik vind boterham zo raar klinken...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:36

Oh zo.. ja ik zeg ook echt nooit boterham. Zeg altijd een broodje :=

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:47

een broodje bij mij is zo'n belegd broodje enzo met en pistolé (weet niet echt of dat NL is :S)
boterham is dan gwn 1 of 2 sneedjes brood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:52

Een zacht bolletje wordt door veel mensen ''broodje'' genoemd.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:08

Ik zou sowieso een boterham per maaltijd meer eten. Ik moet eigenlijk ook aankomen en eet er 8 op een dag.
Verder kun je op school in de korte pauze een tussendoortje nemen zoals een sultana of liga. Of anders prop je dan nog een extra boterham naar binnen. Verder mis ik ook fruit, ook altijd goed als tussendoortje. Wat eet je eigenlijk bij je moeder, gezien het altijd uit de diepvries komt? Zijn dat kant-en-klaar maaltijden? Die zitten vaak bomvol smaakversterkers en zout en dat is niet echt gezond. En als je bij je vader eet, schep eens een extra aardappel op. Verder rustig eten, goed kauwen, dan neem je ook meer voedingsstoffen op.
Ook kun je overschakelen op de "volle" varianten, zoals volle melk, vollu yoghurt etc. Je bent nog in de groei dus dat kun je prima hebben.
Daarnaast moet je je er niet te druk over maken hoor. Je bent nog in de groei, je lichaam zal gaan veranderen en dan komen zeer waarschijnlijk vanzelf die paar extra kilootjes er wel aan. Zorg er gewoon voor dat je gezond en genoeg eet, dan komt het vast wel goed.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:53

Ik moet ook aankomen, maar gaat niet zo hard.
Weeg zelf om en nabij 45.

Maar aan de andere kant, ik ben best tevreden met mijn eetpatroon (ontbijt 2 boterhammen met beleg en fruit, lunch 2 boterhammen met beleg en soep, 2 a 3 borden avondeten met veel groente, toetje fruit en yoghurt. Tussendoor nog wat lekkers.), ik kom echt niet aan 6 a 7 boterhammen op een dag zoals voedingscentrum.
Maar naar mijn idee komt het vanzelf wel goed eigenlijk? Nu denk ik er eigenlijk vrij makkelijk over :')

Wat trouwens goed is om aan te komen is salades eten met mayonaise en kip of vis. Heel lekker :9

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:15

Ik eet meer, sport iets minder en val met dat eetpatroon af.
Ik zou dus zeggen dat je inderdaad te weinig eet.
Kun je niet tussendoor nog een extra boterham (of 2) nemen?
Misschien wat meer drinken en dan bijvoorbeeld sap. En natuurlijk fruit nemen, is ook gezond.

Eet je behalve die kokoskoekjes niets tussendoor?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:45

Een boterham is 2 sneetjes. Dus normaal gezien als je het over een boterham hebt, is dat dus niet 1 snee ;) !
Maar dat terzijde.
Ik denk dat je vooral constant moet eten. Het is net als bij afvallen, het gaat om een bepaalde regelmaat.
En ook om aan te komen moet je gezond eten, dus nu niet denken; 'Als ik nou eens heel vet en ongezond ga eten dan kom ik wel aan.' Dat werkt namelijk echt niet voor iedereen.
Ieder lichaam is verschillend, maar wel elk lichaam wil dezelfde dingen binnenkrijgen!
Dus ga vooral niet ongezond doen hoor!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:22

Volgens de van Dale is een boterham 1 sneetje brood, dus misschien is het handig om die definitie aan te houden :)

Ontopic: ik ga met de rest mee, ik denk dat er zeker 2 á 3 volkoren boterhammen bij mogen per dag en inderdaad fruit :j
Hoe voel je je bij dit eetpatroon, voel je je echt super vol of kun je er nog wel iets meer bij eten denk je?
Dikker gaan beleggen e.d. vind ik altijd een beetje moeilijk, omdat je daarmee vaak verkeerde vetten binnen krijgt en daar kom je wel van aan, maar is minder goed voor je hart en bloedvaten..
het beste zou een advies van de dieetiste zijn, maar wat gek dat die pas in April met zoiets aan de slag wil..Gaf ze daar een reden voor?

Succes in ieder geval!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:41

Ziet er best gezond uit, maar als je wilt aankomen moet er wel echt iets bij! Dus kwark, yoghurt, eitjes etc. Dus behalve wat je al eet echt iets erbij eten. En dan geen zakken chips (ja... daar kom je ook van aan maar zijn niet gezonde vetten) maar gezonde en langzame koolhydraten en gezonde vetten.

Succes!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:50

als ik naar een dietiste zou gaan om af te vallen, zou ik waarschijnlijk meer mogen eten :=
onder broodje versta ik ook een stokbroodje of belegd broodje dat je bij de snackbar kan krijgen. een boterham is idd 1 sneetje brood...

ik zou ook proberen om een boterham meer te eten of bv sandwiches, dat bevat ook meer kalorieën dan gewoon brood.
Bak een omelet als broodbeleg of smeer iets extra, confituur wordt vaak bij kaas gegeten,
een extra tussendoortje zoals fruit, yoghurt, maar ook af en toe een koek met chocolade
Misschien extra soep bij het avond eten op voorwaarde dat je dan niet minder gaat eten...

succes

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:52

Ik zou me nog niet zo druk maken... je zit in de 2e! Komt wel goed, ik zou niet obsessief gaan aankomen. 5 kilo is ook niet zoveel, dan is het ook niet erg als je er nog even 5 onder zit ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:11

ik zou me er niet al te druk over maken, je lichaam moet nog allerlei ontwikkelingen doormaken dnek ik. Gezien je leeftijd. Kan best zijn dat de kilo's over een tijdje vanzelf komen. Waarschijnlijk groeit jouw lengt gewoon sneller dan je gewicht ;)

Ik had op jouw leeftijd precies het omgekeerde :+ Ik probeerde al het mogelijke om af te vallen. At ongeveer de helft van het lijste in jouw openingspost. Viel er wel 10 kg mee af, maar moest altijd maar lijnen. Nu heb ik geen lijn meer, eet wanneer ik trek heb, en kijk niet meer zo naar m'n gewicht. Pas m'n broeken nog steeds, dus dan zal het wel goed zijn.