Niesaanval onder de douche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Niesaanval onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 20:51

Dit klinkt misschien een beetje maf maar ik heb hier dus wel vaker last van. Met aanval bedoel ik dan ook echt aanval. Nonstop sta ik dan te niezen onder de douche. Pas als ik onder de douche vandaan kom, stopt 't dan weer. Al ben ik dan wel duf en heb ik een snotneus enzo. Meer mensen die hier last van hebben of die enige idee hebben wat dit is?

bromfiets

Re: Niesaanval onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:52

Ben je allergisch voor water? :+

Nee grapje, misschien worden je slijmvliezen geprikkeld door de stoom of door de parfum van je shampoo/zeep. Anders zou ik het niet weten...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:53

:') ik heb dat dagelijks als ik in mijn bed stap.......

Ik noem het maar een allergie voor mijn man :')

nee serieus......ik denk toch een bepaald stofje of zo die daar hangt

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:54

Voor je shampoo/conditioner/zeep?
Laatst bijgewerkt door calypsoo op 05-03-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Oh ik heb hier een heeeeeeele tijd geleden iets over gelezen, daar kwam toen uit dat er een bepaalde schimmel aanwezig was...

silfie35

Lijkt me heerlijk! Onder de douche niezen! Zonder hand voor je mond, vol gas niezen!
@Bromfiets: Dat lijkt me sterk, want die stoom is niet in 1 keer weg, en die parfumlucht ook.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:01

ik heb het wel eens dat als ik vroeg en snel opsta. het is tegenwoordig wel weer minder. maar kon dan echt 5-10 minuten lang niezen achterelkaar. heel irri. nu ik verder na denk was het wel vaak in de badkamer ook, hoewel het begon als ik uit mijn bedstapte en naar de badkamer liep en dan gewoon tijdens het aankleden.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:09

Ik nies de hele dag door, minstens 4 keer achter elkaar. Vooral als ik parfum op doe is het feest :+
Ik lees even mee!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:11

floorsil schreef:
ik heb het wel eens dat als ik vroeg en snel opsta. het is tegenwoordig wel weer minder. maar kon dan echt 5-10 minuten lang niezen achterelkaar. heel irri. nu ik verder na denk was het wel vaak in de badkamer ook, hoewel het begon als ik uit mijn bedstapte en naar de badkamer liep en dan gewoon tijdens het aankleden.

klinkt als huisstofmijtallergie, heb het zelf ook.
dat van de ts, ik heb echt geen idee, klinkt wel heel vervelend in ieder geval :(:)
ik hoop dat je erachter komt wat het is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:24

Doe je dan ook je gezicht wassen onder de douche of iets? Ik merk dat ik niesgevoelig ben als ik aan mijn ogen zit, na opdoen van mascara moet ik ook vaak niezen (lastig, want dan is mascara nog niet droog en geeft zo af tot panda-ogen tijdens niezen ;) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 21:25

Wat een reacties al :P

Ik merk soms wel dat de lucht van shampoo wat prikkelt inderdaad! Maar ik heb niet 't gevoel dat dat nou de trigger is zeg maar. Meer een soort extra factor.

Lieveli, schimmel zou ook nog kunnen inderdaad. Woon in een studentenhuis met huisgenoten die in de winter de badkamer niet luchten.

Silfie35, nou geloof me :') Ik sta altijd met jeukende ogen en alles m'n neus helemaal stuk te niezen zo voelt 't. Je wordt er ook echt moe van.

Bienotje, soms scrub ik m'n gezicht, maar dat is hooguit 1-2 keer in de week. Maar ik herinner me niet dat ik altijd moet niezen als ik ga scrubben. 's Avonds en 's morgens was ik m'n gezicht wel altijd met een washandje maar dan nies ik nooit, niet zo'n niesbui in ieder geval.

Ik moet wel zeggen dat ik 't niet vaak in de winter heb. Vandaag had ik 't toevallig wel. Maar de laatste keer dat ik me herinner dat ik 't had, is dus alweer een tijdje geleden. Ik ben ook ooit bij de huisarts geweest met jeukende ogen en niezen enz enz. Allergietest gedaan, daar kwam niks uit, conclusie huisarts: "ach, het zal wel hooikoorts zijn, haal maar wat bij 't kruidvat ofzo." Misschien dat ik zo'n allergietest nog een keer zou moeten laten doen.
Op zich ben ik er wel aan gewend, ik nies al sinds de middelbare school heel veel.