Depersonalisatie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Depersonalisatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:57

Hoi,

voordat ik verder ga , wil ik eerste vermelden dat het nog niet is vastgesteld dat ik last heb van depersonalisatie . Maar zelf wel heel erg veel symptomen herken en er persoonlijk wel van overtuigd ben dat het zo is dat ik er last van heb .

Wie heeft het meer en wat doe je als je door zo'n tijd gaat ? Hoe help je jezelf en hoe zorg je ervoor dat je niet gek wordt .

liefs femke

bromfiets

Re: Depersonalisatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:03

Ik heb niet precies hetzelfde, wel last van dissociatie en dan soms ook niet meer weten wie of wat ik ben. Dan ben ik zo ver weg...

Als ik echt ver weg ben kan alleen iemand anders me er uit halen, door me aan te raken, dingen met me te doen zoals een balletje overgooien. Soms helpt het ook om m'n handen onder de koude kraan te houden. Als ik nog niet zo ver weg ben probeer ik het verder te onderdrukken door leuke dingen te gaan doen die niet veel energie kosten. Poets bv een paard en steek je neus in z'n manenkam zodat je z'n geur ruikt. Lekker in bad gaan met een lekker geurtje. Als je maar iets doet om je zintuigen te prikkelen, dat haalt je meer naar het hier en nu...

:(:)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:06

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:08

dankjewel !

Ik zal de topic s even bekijken .
Maar ze liggen al enige tijd op slot , dus zou de mijne open mogen blijven ? :)
zodat ik zelf gerichte vragen kan blijven stellen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:10

bromfiets schreef:
Ik heb niet precies hetzelfde, wel last van dissociatie en dan soms ook niet meer weten wie of wat ik ben. Dan ben ik zo ver weg...

Als ik echt ver weg ben kan alleen iemand anders me er uit halen, door me aan te raken, dingen met me te doen zoals een balletje overgooien. Soms helpt het ook om m'n handen onder de koude kraan te houden. Als ik nog niet zo ver weg ben probeer ik het verder te onderdrukken door leuke dingen te gaan doen die niet veel energie kosten. Poets bv een paard en steek je neus in z'n manenkam zodat je z'n geur ruikt. Lekker in bad gaan met een lekker geurtje. Als je maar iets doet om je zintuigen te prikkelen, dat haalt je meer naar het hier en nu...

:(:)

Ik wordt er soms echt gek van hoor ;( heb dit gevoel al mijn hele leven ... maar nooit weten te benoemen .

''fijn'' om te weten dat er meerder mensen zijn die dit ook hebben .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:16

Heb je er wel hulp voor? Lijkt me bijna niet te doen in je eentje.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:17

nee , het moet eerste vastgesteld worden .
Ik wil heel graag hulp , dat wel .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:23

En heb je er dan nog een stoornis bij? Vaak komt het samen met iets, of moet dat ook nog vastgesteld worden?

Mijn ervaring is wel dat het heel moeilijk is om hulp te vinden die bij je past. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik geweigerd werd voor behandelingen of dat ze stopgezet werden omdat ze me niet konden bereiken.... Ik hoop iig voor je dat ze jou niet in de kou laten staan, want dat is echt heel zwaar en werkt het wegglijden alleen maar in de hand.

Weet je al wat voor behandeling ze voor je in gedachten hebben?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:34

bromfiets schreef:
En heb je er dan nog een stoornis bij? Vaak komt het samen met iets, of moet dat ook nog vastgesteld worden?

Mijn ervaring is wel dat het heel moeilijk is om hulp te vinden die bij je past. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik geweigerd werd voor behandelingen of dat ze stopgezet werden omdat ze me niet konden bereiken.... Ik hoop iig voor je dat ze jou niet in de kou laten staan, want dat is echt heel zwaar en werkt het wegglijden alleen maar in de hand.

Weet je al wat voor behandeling ze voor je in gedachten hebben?

Ik heb ook ADD en PDDNOS wat overigens wel is vastgesteld .
Ik hoop het echt ..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:36

Heftige combinatie lijkt me.... :(:)

Weet je al wanneer je de uitslag krijgt?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:44

nee , want er is nog geen test geweest , en ik weet ook niet of die er nog komt .. ;(
Ik hoop het met heel mijn hart , weet je misschien of het blijvend is of dat je er ook vanaf kunt komen ?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:48

Je kan er mee leren omgaan waardoor het minder wordt. De mate waarin je het onder controle kan krijgen ligt helemaal aan jou. Of je je trauma's verwerkt en wel in het hier en nu wilt blijven. Het is een vlucht uit de werkelijkheid en het is helemaal aan jou om de keuze te maken om dingen onder ogen te zien. Je kan het dus alleen zelf stoppen, dat is wel een hele moeilijke en lange weg, maar het is wel te doen. Sterk zijn :(:)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:53

bedankt !

Ik zal mijn best doen !

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 20:47

Zo , gelukkig zijn mijn ouders net thuis . Als je alleen thuis bent wordt het alleen maar erger..

net even lekker lang mijn kop onder de koude kraan gehouden , ik moest echt even wakker worden zeg!
voel nu gelukkig dat ik er al een beetje uit begin te komen en weer ''terug kom''

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:50

Dat is goed +:)+

Je kan je hulpverlener vragen om verschillende oefeningen om terug in het hier en nu te komen. Je kan ook iemand bellen als je alleen bent, dan voorkom je dat je verder afglijdt.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 21:00

kun je een hulpverlener bellen of moet je een afspraak maken ?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:03

Een hulpverlener moet toestemming geven om hem of haar te bellen, dat doen ze vaak niet omdat je er dan wat te afhankelijk van kan worden. Je kan beter iemand bellen die je vertrouwt, een vriendin of zo. En dan tegen haar vertellen wat je om je heen ziet en wat je ruikt bv. Dat is een goede manier om er een beetje uit te komen omdat je dan met je zintuigen werkt. Je vriendin kan dan weer vragen stellen zodat je weer bij het moment komt zeg maar. Maar dan hoef je het niet helemaal alleen te doen.

En als je wilt staat mijn pb ook voor je open, als je het nodig hebt ;)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 21:09

Dankjewel ! Dit zal ik onthouden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 22:32

Ik wilde trouwens nog iets vragen ..

Ik doe wel eens reading voor mensen die problemen hebben met hun paard .
Maar is dit wel verstandig ? Ik probeer er vaak voor te zorgen dat ik op aarde blijf als het ware door mijn voeten plat op de grond te houden .

Zal ik hiermee doorgaan of raad je het af ?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 08:10

Poeh, dat vind ik een moeilijke... Ikk heb helemaal geen ervaring met dit soort dingen, dus ik weet ook niet hoe je je er door gaat voelen. Als je je er slechter door gaat voelen zou ik het niet meer doen, maar als je er het gevoel door krijgt dat je iets goeds doet, desnoods voor een ander, gewoon blijven doen dan. Al je idd maar wel zorgt dat je met beide benen op de grond blijft.