Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

bromfiets schreef:Ik heb niet precies hetzelfde, wel last van dissociatie en dan soms ook niet meer weten wie of wat ik ben. Dan ben ik zo ver weg...
Als ik echt ver weg ben kan alleen iemand anders me er uit halen, door me aan te raken, dingen met me te doen zoals een balletje overgooien. Soms helpt het ook om m'n handen onder de koude kraan te houden. Als ik nog niet zo ver weg ben probeer ik het verder te onderdrukken door leuke dingen te gaan doen die niet veel energie kosten. Poets bv een paard en steek je neus in z'n manenkam zodat je z'n geur ruikt. Lekker in bad gaan met een lekker geurtje. Als je maar iets doet om je zintuigen te prikkelen, dat haalt je meer naar het hier en nu...
heb dit gevoel al mijn hele leven ... maar nooit weten te benoemen .bromfiets schreef:En heb je er dan nog een stoornis bij? Vaak komt het samen met iets, of moet dat ook nog vastgesteld worden?
Mijn ervaring is wel dat het heel moeilijk is om hulp te vinden die bij je past. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik geweigerd werd voor behandelingen of dat ze stopgezet werden omdat ze me niet konden bereiken.... Ik hoop iig voor je dat ze jou niet in de kou laten staan, want dat is echt heel zwaar en werkt het wegglijden alleen maar in de hand.
Weet je al wat voor behandeling ze voor je in gedachten hebben?