Vandaag had ik een fotoshoot bij de paardjes. Ik heb eerst mijn lieve Arabische volbloed Zardo buiten gezet.
Hij was nog al erg gek, bokken, steigeren.. Noem maar op. Hij kwam wat voor de uitgang staan, en ik deed een pas op zei. Mijn vriendin jaagde hem weg met de koort, waardoor hij meteen terug draaide. En wilde stampen naar de koort maar volle trek mij raakte op mijn been..
Ik wist niet precies wat er gebeurd was. Ik zag het zo gebeuren, en voor ik het besefte lag ik op de grond en voelde ik me opeens misselijk. Ik ben even blijven zitten, en ben dan op stal ook even gaan zitten om te bekomen. Mijn been is erg dik nu, de hoef staat er in gedrukt.
Het probleem is dat ik enkele maanden geleden ook al een stamp heb gehad. Net op het zelfde been, op dezelfde plaats. Het heeft maanden geduurd voor mijn spier weer oké was. En zelfs nu nog was ze nog gescheurd.. Ik vrees nu echt wel dat het even niet meer paardrijden zal worden.
Maar ach, ik kon niet kwaad zijn op hem. Het leek net alsof hij wist dat hij iets mis gedaan had..

Vind het enorm lastig. Zeker dat het mij gaat beperken bij het springen. Ik heb dagen lang zitten trainen om die spier weer oké te krijgen en sterker te maken. Zodat ik niet naar vore zou vallen als ik spring bij mijn haf. Maar dat is nu allemaal voor niets