Again!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Again!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:27

Hoi,

Vandaag had ik een fotoshoot bij de paardjes. Ik heb eerst mijn lieve Arabische volbloed Zardo buiten gezet.
Hij was nog al erg gek, bokken, steigeren.. Noem maar op. Hij kwam wat voor de uitgang staan, en ik deed een pas op zei. Mijn vriendin jaagde hem weg met de koort, waardoor hij meteen terug draaide. En wilde stampen naar de koort maar volle trek mij raakte op mijn been..

Ik wist niet precies wat er gebeurd was. Ik zag het zo gebeuren, en voor ik het besefte lag ik op de grond en voelde ik me opeens misselijk. Ik ben even blijven zitten, en ben dan op stal ook even gaan zitten om te bekomen. Mijn been is erg dik nu, de hoef staat er in gedrukt.

Het probleem is dat ik enkele maanden geleden ook al een stamp heb gehad. Net op het zelfde been, op dezelfde plaats. Het heeft maanden geduurd voor mijn spier weer oké was. En zelfs nu nog was ze nog gescheurd.. Ik vrees nu echt wel dat het even niet meer paardrijden zal worden. :(:)

Maar ach, ik kon niet kwaad zijn op hem. Het leek net alsof hij wist dat hij iets mis gedaan had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:30

Kun je het misschien iets duidelijker omschrijven? :o

Nouja, voor wat ik er uit op kan maken heb je een trap tegen je been gekregen. (maar hoezo draaide hij gelijk terug toen hij weg werd gejaagd?)
Lijkt me slim om even naar de dokter te gaan. :)

Noeka

Re: Again!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:36

Oei, heb ik het iets te moeilijk uitgelegt dan? :D

Dus we hadden hem op de weide gelost voor foto's te laten maken. En hij kwam wat dwars doen aan de draad (steigeren enzo) En ik vond dat nogal gevaarlijk voor moest het zijn dat hij er in zou blijven hangen. Dus ik deed een pas op zei, en mijn vriendin (die naast me stond) jaagde met het touw hem weg. Hij draaide zich rond om weg te lopen, en hij wilde eigenlijk shotten naar het touw. Maar omdat ik toen een pas op zei heb gedaan, heeft hij mij geraakt. Een vriendin van mij heeft hem terug op stal gezet, en hij deed echt raar precies alsof hij verwacht zou hebben dat ik hem zou slagen. Omdat hij mij gestampt heeft.. Maar denk niet dat het echt zijn bedoeling was, want dan had hij denk ik wel gesteigerd naar mij toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:45

Uhh jaa.. veel duidelijker. :+

Ben je al naar de dokter geweest?
Dat lijkt me wel verstandig. :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:47

Ik snap je verhaal wel :P
Zou toch echt ff naar de dokter gaan hoor! En misschien even wat verkoeling erop?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:48

Nee nog niet.. Ik ging even afwachten om te zien hoe het er uit zag. Het is nu dik en warm, maar het ziet tot nu toe nog niet blauw. Maar mijn ouders zeggen dat dat komt door dat er vocht boven zit. Heb er momenteel wat ijs op gedaan, en zalf. Ik kan er helaas wel niet op staan :( Vind het enorm lastig. Zeker dat het mij gaat beperken bij het springen. Ik heb dagen lang zitten trainen om die spier weer oké te krijgen en sterker te maken. Zodat ik niet naar vore zou vallen als ik spring bij mijn haf. Maar dat is nu allemaal voor niets :( Als het morgen niet beter is ga ik wel naar de dokter.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:38

Waar op je been ben je geraakt? Dat je niet op je been kunt staan hoeft namelijk niet heel ernstig te zijn, maar het kan wel een aanwijzing zijn voor een breuk. Zou voor de zekerheid wel even een dokter opzoeken, ook ivm die spier. Sterkte!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 13:41

Op mijn dij been. Net in het midden iets lager als mijn heup. Staan gaat al iets beter, maar ik val wel steeds door mijn been.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:51

Ik zou echt even langs de dokter gaan als ik jou was. Hij kan je vertellen wat op het moment verstandig is; rust houden of er juist enigszins beweging in houden