Slijmbeursontsteking?! Eravringen en advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Slijmbeursontsteking?! Eravringen en advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:55

Als eerste: Ja, ik ben bij de huisarts geweest :j :D
Ten tweede, mocht hier een centraal topic voor zijn, excuus!

Goed, ik kan eigenlijk amper typen maar eigenwijs als ik ben wil ik toch graag ervaringen/tips horen van collega-bokkers :o
Ik ga het proberen kort te houden :j

2 weken geleden ben ik met paard en al gevallen en ben ik met een flinke klap op mijn rechterarm/schouder beland, (paard helemaal oké) deed wel pijn, maar niet miepen en weer door....
De dagen erna gewoon gedaan wat ik altijd doe (lees: druk geweest) en bijna elke dag gereden..., vorige week woensdag heb ik dik 2 uur op mijn paard gezeten want ze was niet te stuiten en dat is waarschijnlijk de druppel geweest.

Vanaf vorige week donderdag is mijn rechterarm zo goed als onbruikbaar,arm optillen, haren kammen etc ging niet meer, vrijdag naar huisarts geweest en die zei: zware kneuzing en mogelijke slijmbeursontsteking.
Ter controle naar ZH, maar foto's verder goed.

Maar nu zijn we een week verder en gaat ook mijn linkerarm het steeds zwaarder krijgen omdat die ineens veel meer belast wordt.
Mijn rechterarm doet nog steeds heel veel pijn, komt vanuit schouder en straalt door naar elleboog met tintelende vingers tot gevolg....

Vraag: zijn er bokkers die dit ook hebben gehad en wat deden jullie (niet)?
Ik ben rechtshandig en vind het heel moeilijk om rust te houden omdat ik anders niks kan!
Rijden doe ik natuurlijk niet en als het zondagavond nog zo is ga ik maandag terug naar huisarts

Bedankt voor het lezen

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:44

Echt rust houden!!!

Ik was zo'n eigenwijsje en deed het niet.
Jarenlang last gehouden en vele behandelingen gehad en uiteindelijk een operatie.
Dit heet een open neerplastiek ;)

Ik ben nu bijna een jaar verder na de operatie en kan nog steeds mn arm niet 100% gebruiken.

Dus...RUST!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:45

rust houden en koelen

verootjoo

Re: Slijmbeursontsteking?! Eravringen en advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:53

ik zou naar de fysiotherapeut gaan :)
Het klinkt niet als een slijmbeursontsteking eerlijk gezegd, en mijn ervaring is dat HA's bijna alle acute schouderpijn een slijmbeursontsteking noemen ;)
Tintelende vingers wijst erop dat er ergens een zenuw geprikkeld wordt. Mogelijk door de val. Een fysiotherapeut heeft hier echt meer verstand van dan de huisarts :j