bokkers die in de mm zitten om zwanger te worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kayjody

bokkers die in de mm zitten om zwanger te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:23

Hoi Bokkers

Zijn er bokkers hier die ook in de medische molen zitten om zwanger te worden?
zelf loop ik hier ook voor in het Ziekenhuis omdat ik het Syndroom van Turner heb.
We zijn bezig met de voorbereidingen rondom eiceldonatie.
En ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die in het ziekenhuis lopen omdat zwanger worden niet wil lukken.

Nathalie

Re: bokkers die in de mm zitten om zwanger te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:27

Wij zijn inmiddels de gelukkige ouders van een prachtige dochter door middel van ovulatie inductie.
Heel veel succes!

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:30

Wij zitten ook in die mallemolen. Al 2 jaar bezig, ik heb PCOS. Eind maart mogen we een intake-gesprek doen voor waarschijnlijk IUI.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:32

hoi nathalie wat houdt dat precies in ovulatie indicatie?

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:32

Lesley B sucses met de intake

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:35

Ik heb ook PCOS en ik slikte hormoon pillen (Clomid) en kreeg dan om de dag een follikelmeting. Na 9 maanden zat er eindelijk een groeiende follikel en die is vanzelf gesprongen, hier was ik zwanger van.
Eigenlijk leek de Clomid hier niet te werken en kreeg ik voorlichting om te spuiten met hormonen (Puregon & Pregnyl) maar op CD28 had ik dus ineens toch een eisprong.
Wij zijn in totaal meer dan 3,5 jaar bezig geweest en dus 9 behandelmaanden in het ziekenhuis.

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:39

Ik heb eerst 3 maand cyclocur gehad, om mijn eisprong regelmatig te krijgen. Mijn regels werden wel regelmatig, dus dat was wel positief. Dan 4maand combi clomid en pregnyl gehad. Met inderdaad follikelmeting. Maar in Belgie mag je dat max 6maanden toen (terugbetaling). Daarmee dat de gynea al heeft doorgestuurd naar UZA voor een intakegesprek. Dus momenteel wel even geen behandeling. En eerlijk... dat kan deugd doen, zonder die hormonen ;-)

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:40

pff om de dag dus naar het zh voor de meting. maar met resultaat uiteidnelijk want je hebt dus een prachtige dochter. bij ons zeggen ze dat ik geen eicellen meer aanmaak door de turner komt dit. en het zh vind eiceldonatie de enige optie behandeling bij mijzelf zou niks uithalen zeggen ze. inmiddels hebben wij onze donor gevonden via internet en na de bruiloft in juli als alle onderzoeken achter de rug zijn9 omdat ik ook een hartprobleem heb wordt ik eerst uitgebreid gecreend op evt complicaties en risico's tijdens een zwangerschap) en dan hopen we te kunnen starten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:40

Ik raak heel snel zwanger, maar heb te maken gehad met miskramen.
Een mogelijke oorzaak is gevonden. Ik word behandeld komende zomer volgt ivf.
Er is maar 1 poging mogelijk vanwege de aandoening die snel zal terugkeren, dus het is extra spannend.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:42

wat is bij jou de mogelijke oorzaak en en wat voro behandeling krijg je? ik hoop dat de poging mag slagen voor jullie

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:45

Lesley, kan het me helemaal voorstellen. Ik werd zelf doodziek van de hormonen, lag in 1 cyclus minimaal 2 weken plat. Om nog maar niet over de woedeaanvallen enzo te beginnen....pffff.

Kayjody, ik ging inderdaad om de dag naar het ziekenhuis. Op dat moment heb ik het als vrij zwaar ervaren, maar uiteraard is het het dubbel en dwars waard en zou ik het zo weer doen.
Spannend voor jullie dus!!!! Ik ga duimen dat het snel zo ver mag zijn.

De anderen ook heel veel succes uiteraard.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:49

dank je nathalie we hopen dat het allemaal goed zal lopen en het is inderdaad allemaal erg spannend.
bedankt voor je reacties.
Lesley ik heb nu ook al hormomen ( omdat ik anders kans heb op botontkalking) dus ben al het een en ander aan bijwerkingen gewend maar kan me zeker voorstellen dat even zonder ook fijn is