Gebeten in arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vlaatjee

Gebeten in arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:19

Hoi bokkers,

Mijn lieftallige paard probeerde net een hapje uit mijn arm te nemen. Ik had hooi in mijn armen en toen ik langs zijn stal liep wou hij een hap nemen van het hooi, maar helaas zat mijn arm ertussen. Net naast de elleboog.
Erg pijnlijk natuurlijk, maar nu doet echt mijn hele arm zeer. Kan me vingers nog wel gewoon bewegen, maar mijn bovenarm gaan allemaal steken doorheen. Weet niet of dat normaal is na zo'n beet?
Hier nog een fotootje:
Afbeelding

Nou ja, ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen!

Rennie89

Re: Gebeten in arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:21

Ziet er uit als een onderhuidse bloeding? Even naar de HA gaan evt en vragen wat je het beste erop kan smeren. Uiteindelijk is zoiets een blauwe plek, maar een beetj van een paard is wel wat pijnlijker := succes!

Marchador

Het bloed niet toch?
Ik denk dat het moet rusten, hij pakte alleen je vel denk ik?
Ik denk ook eerder aan een blauwe plek.
Maar bel voor de zekerheid de huisarts?

Boras

Wanneer heb je een tetanusinjectie gehad?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:23

denk dat je spier ook een flinke knauw heeft gehad, en dat zul je wel door je hele arm heen voelen :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:24

Boras schreef:
Wanneer heb je een tetanusinjectie gehad?

Hier zal geen tetanus inenting voor gegeven worden denk ik. Er zijn geen open wonden, alleen een beetje geschaafd vel.

TS, het kan best dat het pijnlijk is, door een mogelijke onderhuidse bloeding. Als je je vingers en arm nog wel kunt buigen en strekken en het gevoel in je arm en hand onder het plekje zijn goed, zal de huisarts er weinig aan doen!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:26

MissToseland schreef:
denk dat je spier ook een flinke knauw heeft gehad, en dat zul je wel door je hele arm heen voelen :(:)

Ik denk indd dat hij ook me spier te pakken heeft gehad, hij zette echt met volle kracht zijn tanden in mijn arm en toen beet hij nog harder door. Hij snapte er natuurlijk ook niks van, hij had honger :Y)
Ik moet binnenkort nog een tetanusinjectie gaan halen vanwege mijn werk, word vaak gekrabt en gebeten. Maar ik durf niet zo goed...
Maar ik moet me niet aanstellen, i know ;) Ben alleen als de dood voor injecties.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:30

Ik denk dat ie eraf moet := Hoezo is een paard geen vleeseter,hij zal gedacht hebben,weg met dat hooi,hier met dat stuk vlees :9
Beetje flauwe reactie,sorry....Ik ga mee met een bovenstaande reactie,denk dat je een flinke knauw in/op je spier hebt gehad,waardoor het even doorsiddert,tetanus injectie lijkt me sterk dat je die nodig hebt,aangezien het niet open is,het zal best een paar dagen beurs aanvoelen en alle mooie kleuren vd regenboog krijgen,succes ermee hoor..

groetjes Linda

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:33

Voor zover ik het zie is het dicht en zit er een bloeduitstortinkje, dus dan heeft tetanus ook geen zin. Dat is alleen om je te beschermen tegen (straat) vuil.
Ik denk inderdaad ook dat hij je bij een spier te pakken heeft gehad. Of misschien heb je zelf iets verrekt toen jij je arm terug trok?

Beterschap!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:33

Vanaf nu natuurlijk wel je paard opvoeden. Paard eerst een stap terug en dan hooi in de stal.....
Zal wel zeer doen, gewoon even bellen met je huisarts. Misschien een tetanus prik misschien ook niet.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:33

tyleysmiley schreef:
Ik denk dat ie eraf moet := Hoezo is een paard geen vleeseter,hij zal gedacht hebben,weg met dat hooi,hier met dat stuk vlees :9
Beetje flauwe reactie,sorry....Ik ga mee met een bovenstaande reactie,denk dat je een flinke knauw in/op je spier hebt gehad,waardoor het even doorsiddert,tetanus injectie lijkt me sterk dat je die nodig hebt,aangezien het niet open is,het zal best een paar dagen beurs aanvoelen en alle mooie kleuren vd regenboog krijgen,succes ermee hoor..

groetjes Linda

Haha nou indd, hier het levende bewijs, paarden houden ook van vlees :o

Nee denk ook niet dat tetanus injectie moet voor dit, alleen het vel is eraf. Gelukkig moest hij door een jas, een vest en een shirtje met lange mouwen heen, anders was het wel door geweest denk ik. Bedankt!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:34

Rens_ke schreef:
Voor zover ik het zie is het dicht en zit er een bloeduitstortinkje, dus dan heeft tetanus ook geen zin. Dat is alleen om je te beschermen tegen (straat) vuil.
Ik denk inderdaad ook dat hij je bij een spier te pakken heeft gehad. Of misschien heb je zelf iets verrekt toen jij je arm terug trok?

Beterschap!

Zou ook nog kunnen ja! Bedankt!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:35

BKS schreef:
Vanaf nu natuurlijk wel je paard opvoeden. Paard eerst een stap terug en dan hooi in de stal.....
Zal wel zeer doen, gewoon even bellen met je huisarts. Misschien een tetanus prik misschien ook niet.

Nou hij had al hooi, maar hij vond dit denk lekkerder ruiken :+
Ik wilde hem een klap verkopen, maar dat gaat een beetje lastig als je je armen vol hooi hebt en er hangt een paard in je arm :o
Maar hij schrok er zelf ook van, want opeens vloog hij weg en ging snel in een hoekje staan :(:)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:37

Dus met recht per ongelukje. Sterkte ermee, toen ik klein was heeft de shet van mijn zus eens in mijn bil gebeten. Je kunt het litteken nog zien dus ik weet hoe het voelt.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:39

Ja het was echt per ongeluk, het is een lief dier die nooit gemeen zal bijten.
Ach jeetje, dat lijkt me ook erg pijnlijk! Bedankt!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:41

Je hoeft er niet direct mee naar een dokter, maar overleg met je dierenarts of je paard misschien een bril nodig heeft... :+

...sorry, ik had even een zwak moment, het gaat al weer.

Beterschap, die arm zul je nog wel even voelen, denk ik. En hij zal prachtig blauw worden...

:(:)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:43

Zoolgangster schreef:
Je hoeft er niet direct mee naar een dokter, maar overleg met je dierenarts of je paard misschien een bril nodig heeft... :+

...sorry, ik had even een zwak moment, het gaat al weer.

Beterschap, die arm zul je nog wel even voelen, denk ik. En hij zal prachtig blauw worden...

:(:)

Oh ja das een goede tip, ik zal morgen even bellen naar het telefonisch spreekuur! :')

Ja dat denk ik ook ja! Dank je wel!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:02

Auw :(:)
Dat zal een mooie blauwe plek worden..
Veel beterschap!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:10

Ja ben dr ook bang voor.
Bedankt!!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:42

Zo heb ik eens een keer serieus in een boterham met pindakaas gezeten(om het nog aantrekkelijker te maken,MET een lading suiker)mijn halve achterwerk(en dat was nogal een oppervlak)onder die plaksmurrie inclusief overheerlijk korstje,nou daar heeft toch een eigenwijze appaloosa-shetlander in/aangehangen,heb weken met een beurse bil rondgelopen.
Ging natuurlijk ook per ongeluk,ben op mijn lunch gaan zitten,twee hele minuten lang,dus pindakaas was aardig weggesmolten,jamjam,ga hoefjes uitkrabben,buk,paardje wil kroelen denk ik nog,totdat haaaaaaaaaaaapppppp.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:49

Héél herkenbaar.... :D Heb zulke plekjes vaker... Hoe jonger ze zijn, hoe venijniger (de tandjes }:0 ) ze aankomen... Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij niet veel blauwer zijn geworden! Maar het kan inderdaad behoorlijk uitstralen!
Als je huid niet open is, hoef je niet bang te zijn voor infectiegevaar!