Gordelroos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 09:00

Okee, ik ben dus eergister getroffen door de gordelroos.. gister naar de HA geweest voor een bevestiging.
Maar HA melden dat het vanzelf over zou gaan, oke prima dat geloof ik..duurt 2 tot 6 weken ongeveer, beetje lang maar als het dan over is prima..

Maar hoe kom ik in vredesnaam van die pijn af? ^)
Ademhalen doet pijn, kan geen bh aan, bukken gaat niet ;(
Ik hou die pijn echt geen 6 weken vol hoor :Y)

Kieffer

Re: Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:05

Vreselijk, ik heb het een paar jaar geleden ook gehad :( Je kunt niet veel doen tegen de pijn, wat bij mij hielp was ijs er op, ik heb het veel gekoeld en dat onderdrukte de pijn goed. Ik geloof dat de pijn na een week of 2 al een stuk minder was en na een week of 6 was de plek weg.

Sterkte :(:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:47

Koelen inderdaad.
Naar ik weet is het zenuwpijn. Er zijn volgensmij medicijnen die speciaal hierop inwerken. Eigenlijk moet je dat even aan je HA vragen.

Ik heb het gehad als baby. Van de pijn weet ik niets (ik had er geen last van, volgens m'n ouders), maar ik heb er wel 'littekens' aan over gehouden. Een soort bruine vlekken. En ik zal er altijd gevoelig voor blijven.

Sterkte iig :(:)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:50

Ik heb er idd ook een litteken van overgehouden. Omdat het zenuwpijn is, is het juist lastig te bestrijden. Ik weet dat ik er niks voor kreeg, mocht het alleen koelen.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:35

Apart dat jullie er allemaal niks voor kregen. Ik heb het een aantal jaar terug ook gehad, en ik heb er medicijnen voor gehad. Moest het om de paar uur in nemen. Misschien had dit er ook mee te maken dat het in de buurt van mijn oor zat. De dokter had i.i.g. wel gezegd dat ik niet langer had moeten wachten om te komen, want anders was er kans dat mijn gehoor zou beschadigen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:04

Mijn vader heeft het nu (gelukkig al bijna over). Geloof dat zij insmeren met zinkzalf of die zalf die je voor baby's gebruikt (geïrriteerde billetjes) in zo'n grijs potje meen ik.
Verder wil ik je veel beterschap wensen. Hoop dat het snel minder wordt en overgaat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:23

Soducreme, heet dat. Dat is om vochtige plekken te beschermen. Het maakt het ook wel erg ruw, vind ik.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:27

Pijnstillers en smeren met vettige creme. Heb het een aantal jaar geleden ook gehad; wens je beterschap!
Bij mij ging het redelijk snel weer over, 2 weken ongeveer. Ontzettend pijnlijk. De apotheek kan ook helpen met advies voor pijnstilling. Sterkte!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 21:30

Dankjewel voor de tips! Koelen gaat niet werken, thuis wel maar bij de paarden en op stal is dat een beetje moeilijk :p
Die zalf zal ik inderdaad even proberen :j

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:10

Ooh ik heb medelijden.. Wat doet dat pijn en echt niks helpt.. Waar heb je het zitten?
Ik heb het een maand of 2 geleden ook gehad, in mn oksel, op mn borst en schouderblad aan de linkerkant.. Na 2 weken kreeg mijn vriend het in z'n gezicht..
Goede paracetamol spiegel opbouwen in je bloed, is het enige wat ik je kan vertellen.. Niet dat het echt goed helpt, het haalt de meest scherpe kantjes eraf had ik het idee..

Suc6 en beterschap!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:12

enig idee of je door een teek gebeten bent zie het lyme topic want dat kan daarmee te maken hebben. laat het onderzoeken anders al is dat lastig in nederland

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:14

Inderdaad veel koelen, en inderdaad insmeren met een vettige creme.
kwa bh.. zou ik hem flink losser doen, of als hij uit kan uit doen.
heb het zelf ook op die plek gehad, en k liep of veel rond zonder, of los, maar had ook een paar oude bhs dus die voelde je niet zo goed, of deed er een hele zachte doek onder.

heel veel beterschap en succes

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 10:02

Ja ik heb me bh ook op het ruimste gaatje, beter iets dan niets :+

Maar mijn god wat een pijn doet dit zeg, dacht dat het wel mee zou vallen maar het word steeds erger :')

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:14

Toen mijn zus jááren geleden gordelroos kreeg, werd ze bij de fysio behandeld meet en soort laag voltage stroompjes (zwakstroom). Niet pijnlijk, wel effectief.

Een vriend van me heeft recentelijk gordelroos gehad in het gezicht en is daar door zijn fysio ook op die manier geholpen om de jeuk/pijn te bestrijden. Zwakstroom klinkt enger dan het is en het wordt ook rustig opgebouwd tijdens de behandeling.

Let op, want zolang er blaasjes op zitten, is het erg besmettelijk, dus elke keer als je het aangeraakt hebt, heel goed je handen wassen.