Ervaring Doxycycline

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Ervaring Doxycycline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 11:27

Hallo bokkers!

Doordat ik alweer een vreselijke hoest had toch maar is naar de dokter gegaan.
Ook onzettend veel pijn achter me ogen (soort hoofdpijn etc.)

Nu hoorde ze wat slijm bij me longen en heb ik dus een antibiotica kuur gekregen voor 1 week.
Maar nu hoorde ik van een paar mensen dat je dan beter niet kunt gaan werken etc omdat je nogal duizelig enz kunt worden van de medicijnen??

Dus ik hoor graag ervaringen..
Ik heb nu het medicijn Doxycycline gehad.

Alvast bedankt!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:29

Zelf ben ik er zó allergisch van geworden, niet normaal meer. Flinke uitslag op heel mijn lichaam, sowieso met dat spul niet in de zon gaan. Zelf zou ik ook nog even rust gaan houden als je een kuur gaat nemen. Dan kun je ook zien welk effect het heeft op jezelf en kun je daarna alsnog beslissen om te gaan werken. Wat ik echt heel erg zou afraden. Zorg er eerst maar voor dat je lichaam weer op orde is, anders kun je nog veel meer problemen krijgen.
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 02-03-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:30

Ik heb de afgelopen maand 2 antibiotica kuren naar binnen gewerkt ivm keelontstekingen enzo. Maar ik heb nergens last van gehad hoor. Ik kon eindelijk weer wat dankzij de antibiotica. En anders zou ik zeggen: probeer het gewoon, je kunt altijd weer naar huis gaan als het niet gaat, toch? ;)

gohya

Re: Ervaring Doxycycline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:32

@ Doxycycline is dat geen Penciline?
Je hebt n.l. ook Amoxiciline en dat is ook een Penciline.Goed spul is dat.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:41

Doxycycline wordt over het algemeen meer voor luchtwegontstekingen en holteontstekingen gebruikt, amoxiciline wordt meer algemeen gebruikt en bij ernstige ontstekingen.
Ik heb zeer regelmatig fikse luchtweg- en holteontstekingen en zit vaak aan de antibiotica. Ik werk altijd gewoon door en merk erg weinig van de bijwerkingen van doxycycline (ik ben dan weer allergisch voor amoxiciline). Ik denk dat je gewoon moet afwachten hoe je je voelt. Zoals Kruimellover ook al aanhaalde, je kan altijd nog naar huis gaan.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:42

Ik heb het een paar weken geleden gehad, ook voor een bronchitis (omdat ik voor een andere breedspectrum antibiotica wel alergisch ben)

het enige wat ik in de bijsluiter las dat het op je tanden slaat, maar verder geen hele heftige dingen.
Ben een dag een beetje misselijk geweest, kreeg wat meer koorts (wat logisch is als je lijf aan het werk moet) en daarna ging het heel snel beter.

overigens was ik al een dikke week echt ziek, dus werken heb ik sowieso niet gedaan.
Maar ik zou inderdaad ook gewoon kijken hoe je je voelt, je gaat dat het werkt snel merken in je lijf dus bijwerkingen zullen zich ook snel genoeg openbaren.
Laatst bijgewerkt door lejo op 02-03-11 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:43

Ik heb de doxy ook net achter de rug, no problems..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:47

Ik heb met doxy ook niet zo veel problemen, ik word er alleen erg suf van, maar dat heb ik met veel antibiotica. Beterschap :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:26

Hobby schreef:
Doxycycline wordt over het algemeen meer voor luchtwegontstekingen en holteontstekingen gebruikt, amoxiciline wordt meer algemeen gebruikt en bij ernstige ontstekingen.
Ik heb zeer regelmatig fikse luchtweg- en holteontstekingen en zit vaak aan de antibiotica. Ik werk altijd gewoon door en merk erg weinig van de bijwerkingen van doxycycline (ik ben dan weer allergisch voor amoxiciline). Ik denk dat je gewoon moet afwachten hoe je je voelt. Zoals Kruimellover ook al aanhaalde, je kan altijd nog naar huis gaan.

Idem hier, ik heb fikse astma en regelmatig ontstekingen aan de luchtwegen en holtes.
Krijg ook altijd doxycycline omdat ik rete allergisch ben voor amoxiciline.
Na een kuur amox kwam ik terecht op de eerste hulp.
Ik mag die kuur dan ook nooooit meer hebben.

Verder heb ik nooit last van bijwerkingen bij de doxy..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 20:45

Wat een verschil dan!
Heb vandaag 2 pilletjes op en ben net terug gekomen van me werk..
Voel me ontzettend slap en misselijk.
Aangezien ik ook nog steeds ontzettend veel hoest.

Vond ook mijn baas het niet zo slim om te werken (horeca).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:28

Ik heb het ook eens gehad bij een luchtweginfectie, maar geen problemen mee gehad, heb ook gewoon gewerkt, had eerst 3 dagen met koorts lekker door gewerkt, toen maar eens naar de HAP gebeld, twas pinksteren, dus jah: luchtweginfectie, doxykuur gekregen, 1 dagje thuis gebleven, niet vanwege de kuur, maar vanwege de aandoening :P En toen vond ik het wel weer best en dus gewoon weer gaan werken.

Ik kan je wel aanraden om de tablet niet op te lossen (goor :r ) maar gewoon een groot glas water er achterna te drinken :) Dat mag, lees de bijsluiter maar.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:24

Ik heb nooit bijwerkingen gehad bij deze AB. Maar eigenlijk zou je zowieso even niet moeten werken. Het beste is gewoon je bed in en uitzieken. Des te sneller ben je weer beter.
Van longontsteking kan je verschrikkelijk moe zijn. En goed uitzieken is wel belangrijk.
Beterschap!

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:27

Met de doxy voor mijn longontsteking ook geen problemen gehad. Maar ja, ik had een longontsteking dus lag sowieso al op bed. Mennn ik was echt gaar toen.
Het ook een keer amox gehad voor fikse blaasontsteking, nooit meer... Ik was beroerd en misselijk en heb er ook nog eens een fijne schimmelinfectie aan overgehouden.