Bloedprikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:04

Hallo bokkers,
Ik ben de laatste tijd (vanaf november 2010)de hele dag moe.Ik ben vandaag thuis gebleven omdat ik gister buikpijn en hoofpijn en nog erger moe was. Nu ben ik alleen erg moe en slaap graag :o Normaal of 'vroeger'Was ik helemaal niet zo van het slapen maar nu ineens wel. Mijn moeder zegt dat ik moet gaan bloedprikken om te kijken wat ik kan hebben. Nu de vragen :
Doet bloedprikken erg veel pijn?
Wat zou ik kunnen hebben, en wat houd dat in als gevolgen?
Alvast bedankt!!!
Xxxx
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 01-03-11 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:07

Ga eerst maar eens naar de huisarts ;) die kan kijken of er wat is en of bloedprikken nodig is.

Bloedprikken stelt trouwens echt totaal niks voor. Je voelt er eigenlijk (bijna) niets van.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:07

Gewoon naar de HA, krijg je zo'n prikje in je vinger en dat was het :)
Doet niet echt pijn hoor, is meer de spanning

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:08

Okee,, Dankjewel alle 2 ;)
Maar de HA neemt toch ook de prik af dus waarom zou ik dan eerst naar de huisarts gaan? :o

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:09

Bloedprikken is niet prikje in de vinger. Dit is alleen voor je ijzerwaarde.
Ze prikken gewoon aan de binnenkant van je arm, richting het midden ongeveer. Je voelt 1 prikje en verder voel je er niets van.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:10

vosje456 schreef:
Okee,, Dankjewel alle 2 ;)
Maar de HA neemt toch ook de prik af dus waarom zou ik dan eerst naar de huisarts gaan? :o

Normaal doet de HA dit niet zelf, maar gebeurt het bij een centrum waar ze de hele dag bloedprikken. Die weten dus wel wat ze doen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:10

AaronYve schreef:

Nou ja, bloedprikken doen ze niet uit je vinger ;) dat nemen ze uit je arm. Willen ze ijzergehalte weten of bloedsuiker dan prikken ze wel in je vinger maar als ze buisjes voor onderzoek nodig hebben niet.

Stelt echt niets voor. Het klinkt erger dan het is ;) en als je niet tegen een naald kan gewoon even de andere kant op kijken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:11

Thats_Me schreef:
AaronYve schreef:

Nou ja, bloedprikken doen ze niet uit je vinger ;) dat nemen ze uit je arm. Willen ze ijzergehalte weten of bloedsuiker dan prikken ze wel in je vinger maar als ze buisjes voor onderzoek nodig hebben niet.

Stelt echt niets voor. Het klinkt erger dan het is ;) en als je niet tegen een naald kan gewoon even de andere kant op kijken.

Daar heb ik het ook over. Je moet eerst maar eens naar de HA

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:13

Heb net gevraagd of ze de HA kon bellen maar wij hebben aparte tijden en nu kan dat niet meer. Dus ze kijkt of ze morgen kan bellen. Maar wat zou het kunnen zijn ? :o

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:16

Bij de meeste huisarten moet je inderdaad in de ochtend bellen. Wat het zou kunnen zijn kan alleen een dokter vertellen ;) wie weet is het wel niets bijzonders. Wacht nu maar even rustig af.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:18

Okee,, Dankjewel

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:20

Bloedprikken doet geen pijn hoor :n
Ben al wel 100 keer geprikt en begin het zelfs interresant te vinden als ik weer mag :+

En wat het kan zijn... het kan vanalles zijn. Het kan zelfs zo zijn dat er niks gevonden word.. heel frustrerend, maar het kan.

Suc6 bij de huisarts!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:25

Ja, ik hoop gewoon dat ze well iets vinden maar eigelijk ook niet. :n Straks is het iets waar jeje druk over moet maken ofzo.
Heb het al erg lang en het word wel steeds erger :=
@Daphne dankjewel ;) ben niet zo van die prinken :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:31

Gewoon even naar de huisarts gaan inderdaad. Die verwijst je dan wel door naar het ziekenhuis, daar hebben ze een speciale afdeling voor bloedafname. Doet inderdaad niet veel pijn, je voelt even een vervelend prikje maar het is echt binnen 10 seconden gebeurt! Daarna moet je nog wel een kleine week wachten voor de uitslag, daarvoor kun je de huisarts gewoon bellen.

Wat het zou kunnen zijn.. dat kunnen wij ook niet weten natuurlijk. Veel moeheid kan duiden op pfeiffer, maar daar zou ik niet meteen vanuit gaan.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:32

Oh ze nemen dus bloed af in het ziekenhuis? Oh dacht gewoon bij de HA.
Nee, ik dacht misschien weet iemand wat het kan zijn of heeft ook zoiets is gehad.
Bedankt iedereen!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:34

Er zijn wel huisartsenpraktijken die zelf bloed afnemen, maar in de meeste gevallen moet je daarvoor wel naar het ziekenhuis. Ik weet niet hoe dat bij jouw huisarts zit.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:35

Ik ook niet haha,,
Ik zal het wel zien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:37

Ik moest naar het artsenlab, dus niet naar het ziekenhuis/bij de huisarts zelf.

Bloedprikken voelt niet fijn, echt veel pijn doet 't niet maar het is wel een onprettig gevoel. Bij mij moesten ze 6 buisjes afnemen en dat vond ik nog het minst prettige, omdat die naald in je arm blijft zitten terwijl ze het buisje eraf halen en een nieuwe erop doen - dan prikt 'ie steeds weer een beetje.
Ik zou trouwens je linkerarm laten prikken als je rechtshandig bent (linkshandig andersom natuurlijk), ik had de dag erna zoveel spierpijn (?) op die plek dat ik m'n arm amper pijnloos kon bewegen dus dan is het wel zo handig als het niet de arm is die je het meest gebruikt.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:41

Fiffill schreef:

Bloedprikken voelt niet fijn, echt veel pijn doet 't niet maar het is wel een onprettig gevoel. Bij mij moesten ze 6 buisjes afnemen en dat vond ik nog het minst prettige, omdat die naald in je arm blijft zitten terwijl ze het buisje eraf halen en een nieuwe erop doen - dan prikt 'ie steeds weer een beetje.
Ik zou trouwens je linkerarm laten prikken als je rechtshandig bent (linkshandig andersom natuurlijk), ik had de dag erna zoveel spierpijn (?) op die plek dat ik m'n arm amper pijnloos kon bewegen dus dan is het wel zo handig als het niet de arm is die je het meest gebruikt.

Dan hebben ze bij jou slecht geprikt ;)
Ik heb al heel vaak moeten bloedprikken. Met name vroeger moest ik om de zoveel weken. Je voelt er heel weinig van en je hebt er daarna ook geen last van (of althans, heb ik nooit gehad)
succes!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:42

Okkee,,bedankt voor de tip!!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 12:42

Verkeerd geprikt klinkt heel vervelend :( Laten ze bij mij maar goed prikken! O:)
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 01-03-11 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:43

Hebbesje schreef:
Fiffill schreef:

Dan hebben ze bij jou slecht geprikt ;)
Ik heb al heel vaak moeten bloedprikken. Met name vroeger moest ik om de zoveel weken. Je voelt er heel weinig van en je hebt er daarna ook geen last van (of althans, heb ik nooit gehad)
succes!

Zou kunnen, ik vond het zeker niet pijnloos iig :+ en ik had er zeker wel last van de dag erna (2e dag was het al minder).
Het prikken voelde een beetje als heel hard drukken op een blauwe plek.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:44

@Fiffill
Dan hebben ze bij jou een spiertje geraakt :P
Maar TS, wees gerust, bij mij is het altijd goed gegaan! :D
(maar laten we het maar niet over infuus prikken hebben :'))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:45

Oké, dan zal er wel iets fout zijn gegaan. Nouja, fijn om te weten voor de volgende keer dat het ook kan zonder die spierpijn erna. :')

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:46

Voor zover ik weet moet je hiervoor eventjes naar het lab van een ziekenhuis. De huisarts vult een formulier in waarop staat waarop je geprikt moet worden. Oftewel; waarop de je bloed gaan controleren. Aan de hand daarvan weten ze bij het lab ook hoeveel buisjes ze moeten aftappen. Dit is bij ons de gebruikelijke gang van zaken.

Dit zegt overigens niets over hoe pijn het wel/of niet doet. Een buisje meer of minder doet niet zeerder. Ik vind het altijd wel meevallen. Helaas ben ik vorig jaar heel erg veel en heel erg ernstig ziek geweest. Toen ik in het ziekenhuis lag kwam ze standaard iedere morgen bloedprikken. Na een paar dagen was ik daar zo aan gewend dat ik alleen mijn arm boven de dekens deed, mijn voor en achternaam en geboorte datum zei en er praktisch doorheen sliep ;)

Succes! Laat je ons nog even weten hoe het prikken ging en wat de uitslag is? (die komt trouwens weer bij je huisarts binnen kun je bij hem opvragen)