Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb niet gelijk na één kroketje of zo al last, maar het scheelt ook niet veel.
Ik eet vrij gezond, ik hou niet van wit brood dus dat eet ik ook niet.
) marleen_88 schreef:Als ik vet heb gegeten, krijg ik direct na 't eten diarree!
) MRI's gehad, met en zonder contrast.
). Vast vet blijft oppassen voor mij, maar heb heel rustig opgebouwd sinds ik erachter kwam (ook vlak daarna nog een keer getest, 1 hapje vlees van paps wat ik voor m in de vaste boter had gebraden.. Resultaat; 's avonds weer misselijk mn bed in en 's ochtends rennen naar de wc). Gewoon eerst een hele tijd mn lijf tot rust laten komen door zo veel mogelijk ''foute'' vetten te vermijden.. Daarna een keer een mini stukje gewone boter door de olie, een keer een paar patatjes.. Vooral met pizza kon ik merken dat t beter ging
Kon eerst alleen pizza mozzarella (dus geen vlees oid) eten, maar wij leuken ze altijd op hier.. Dus na een jaar ofzo een keer 4 spekjes erop gedaan, volgende keer 8 spekjes, enz. Nu knal ik dat hele ding vrolijk vol met spek en nergens last van
Maar goed, is een beetje zoeken iig 
Becel bak en braad (vloeibare) is een heel goed alternatief, gebruik t hier nog steeds aangezien t toch iets meer smaak aan je vlees geeft dan alleen olijfolie maar me geen rare buik bezorgt
In principe gewoon alle vaste vetten proberen te vermijden én ff geen frituur meer (al ging bijv een kroketje bij mij altijd gewoon goed, maar patat of kaassouffle dan weer niet, snap t nog steeds niet echt maar goed) en na een tijdje rustig opbouwen, je merkt snel genoeg wanneer je iets weer kunt eten, goed naar je lijf luisteren 
Nou mijn ouders hebben allebei voeding gestudeerd aan de Universiteit dus die zullen vast wel weten hoe en wat. Heb het ze gister ook voorgelegd en we gaan nu komende tijd op mijn eten letten. Ben benieuwd. En als het erger wordt, wordt het een ritje naar de dokter
amyz schreef:Becel bak en braad (vloeibare) is een heel goed alternatief, gebruik t hier nog steeds aangezien t toch iets meer smaak aan je vlees geeft dan alleen olijfolie maar me geen rare buik bezorgt
Soms gaat het goed, soms niet...zelfs in hetzelfde restaurant wil dit nog wel 'ns verschillen bij mij...
.
)
Maar moet zeggen, heb t zelf nog nooit geprobeerd
Veirl schreef:Maar zijn het je darmen of is het je maag? Dat is voor mij niet helemaal duidelijk.
Ik weet inderdaad dat wanneer je ontlasting blijft drijven, dat het dan foute boel is. Wij gebruiken ook al vloeibaar vet