oren laten uitspuiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

oren laten uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:58

Hallo,
Ik heb al op google gekeken maar kon niks vinden, nu is mijn vraag, ik ben al een week ongeveer verkouden en mijn oren zitten echt super dicht!
Ik hoor als maar een ruis en hoor mezelf amper praten, ook horen gaat moeizaam, is het verstandig om mijn oren te laten uitspuiten of heeft het gewoon te maken met mijn verkoudheid?

Alvast bedankt

Thats_Me

Re: oren laten uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:03

Dat komt gewoon door je verkoudheid. Goede neusspray gebruiken en dan trekt het vanzelf wel weg. Mocht je na je verkoudheid last houden kun je wel even naar de huisarts. Alleen denk ik dat uitspuiten weinig zin heeft omdat er door je verkoudheid druk achter zit en dat zit aan de andere kant dan waar ze oren uitspuiten.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:12

Waarschijnlijk komt het inderdaad door je verkoudheid, al zou het ook kunnen dat er toch een prop is ontstaan. Wat je kunt proberen is Xylometazolinespray (merknaam is Otrivin, maar je hebt bij de apotheek bijvoorbeeld ook deze en die is goedkoper). Dit mag je maximaal een week gebruiken, dan zou het al aardig opgeknapt moeten zijn. Of je belt even met de assistente van je huisarts, die kan dan wellicht even kijken of er misschien toch een prop in zit en hem uitspuiten!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:34

Ik ga met de rest mee.
Zelf ben ik tegen uitspuiten, heb er zulke ontzettende oorpijn aan overgehouden.
Gewoon niet te omschrijven.

Daarbij komt dat het daardoor en mede door een ongeluk vroeger ook niet meer bij mij mag.
Ik heb door het ongeluk een gaatje in mijn trommelvlies en een kronkel in mijn gehoorbuis.
Gelukkig heb ik daar niet veel last (meer) van, en ben ik niet meer het 'oorpijn kind' van vroeger, maar nog blijer ben ik , dat ik mijn eigen oor nog heb behouden.
1x flinke trommelvlies ontsteking gehad, ik geloof toen vlak na het uitspuiten.
Ik zou het dus niet doen, en bij lange aanhouding wel naar de dokter en uitspuiten laten uitsluiten.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:04

Waarschijnlijk komt het van je verkoudheid. Oren uitspuiten doen huisartsen ook niet zomaar.. Voordat ze mijn oren uit gingen spuiten heb ik eerst een paar keer flinke oorontsteking gehad.

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:08

Ik laat mijn oren twee keer per jaar uitspuiten (heb vroeger veel oorontsteking gehad en af en toe de bagger eruit laten halen kan geen kwaad :P )

Bij jou zal het denk ik gewoon door je verkoudheid komen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:20

Als je neus verstopt zit, gaat daarmee de verbinding tussen je oor en neus dicht. Je binnen/midden oor gaat dan vol zitten met zooi. Daar kan je dus een oorontsteking van krijgen. Zorgen dat die neus weer open gaat dus.
Bij uitspuiten wordt de rommel uit het buitenoor gehaald. Je zit dan aan de andere kant van het trommelvlies. Als je verminderd horen komt van verkoudheid, dan gaat uitspuiten niet helpen. Daarbij mag je je oren nooit uit laten spuiten als er een ontsteking in je oor zou kunnen zitten. Er bestaat dan namelijk een kans dat het trommelvlies scheurt ( ervaringsdeskundige !) Je binnen oor loopt dan gelijk vol water, en geloof me, dan hoor je echt weinig.
Als je je oren al wilt laten uitspuiten, zou ik minimaal wachten tot je verkoudheid over is. Zolang kun je de verbingsbuis( buis van Eustachius) open houden met neusspray.
Beterschap !

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:55

Ik had voor mn verkoudheid niet echt last van mn oren alleen soms dat ze dicht zitten maar na het slikken tikt het weer open.
Ik heb van het merk Otrivin zoutwater spray gehaald, dat was het best zeiden ze.
Hopen dat het over gaat maar!
bedankt voor de reacties :)

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:00

Ik heb vorig jaar mijn oren uit laten spuiten,
was voor mij in ieder geval erg fijn,

de dokter kijkt toch eerst of er wat zit,
dus wat let je om er eens naar te laten kijken?