Iemand enige idee!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Iemand enige idee!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:13

Heeft iemand enige idee, wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Vriendjelief werd ziek, voelde zich vanochtend niet lekker kreeg hoofdpijn, even later samen met misselijkheid en de duizeligheid kwam later, tot die flauwviel. Maar er zijn ook nog twee andere bij hem beide twee vrienden die zich ook sinds vannochtend niet goed voelde.
Zelfde symptomen, alleen kwamen later pas. Nu is de tweede ook flauwgevallen. En geeft de derde aan nu hoofdpijn te krijgen.

De dokter is al gebeld, maar voor mijn doen duurt dat gewoon veel te lang!
Iemand enige idee wat het zijn kan, en of het waarschijnlijk besmettelijk is dat ze elkaar aangestoken hebben?

Creatas

Re: Iemand enige idee!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:18

Zijn ze in een ruimte waar koolmonoxide kan lekken? Of zitten ze allemaal op een andere locatie?
Samen ergens/iets gegeten/gedronken?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:19

Zijn ze alledrie in dezelfde ruimte ? Zoja, raam open zetten !!!, voor het geval er een gas oid ontsnapt, waar ze op reageren.
Bestaat er een ander verband; iets wat ze gegeten of gedronken hebben, gewerkt met bepaalde chemicalien ofzo.
Beterschap voor je vriend en zijn vrienden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:19

Ja, ze zitten al 1 week met ze 3e samen. Er is er nog één die is alleen veel buiten.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:21

Laat degen die nog bij kennis is in godsnaam snel zorgen dat er lucht in de kamer komt, ramen openzetten !!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:21

Ik zou idd wat Creatas zegt letten op koolmonoxide letten! Dit is dodelijk als je te lang in een ruimte met koolmonoxide zit
Als ze in dezelfde ruimte zaten zou dat idd kunnen anders wel erg apart dat 3 dezelfde symptomen hebben
Of ja elkaar aangestoken of verkeerd gegeten of gedronken
Ik ga dus helemaal met creatas mee

Edit; ik zou even de brandweer bellen (of iemand anders) die het koolmonoxide kan controleren

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:22

Het eerste wat bij mij opkomt: Koolmonoxidevergiftiging?! Ik zou iig uit de ruimte gaan en de ramen openzetten! Sterkte...

*edit* zie dat er al meer mensen zijn met zelfde reactie..

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:25

koolmonoxidevergiftiging gaat heel snel geloof ik, en dat merk je ook niet. binnen een paar minuten slaap je dan al dacht ik.
maar frisse lucht lijkt me nu ook heel belangrijk, er kunnen allerlei verbanden zijn aangezien ze al 1 week samen zijn.
Veel sterkte!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:25

Ik had hier zelf nooit aan gedacht. Hij heeft daarnet een raam open gezet!
Ze hebben het sinds vannochtend dat het begon met hoofdpijn en zo opliep.
Na lange tijd bewusteloos komen ze wel weer bij, maar zijn lijk en lijkbleek.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:29

ik zou idd ook aan koolmonoxide denken, idd ramen open zetten en de ruimte verlaten.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:30

Jeetje, wat eng. Ik denk dat het niet onverstandig is om, zoals boven al geopperd, de brandweer te bellen, om koolmonoxide of evt. een ander gevaarlijk gas te laten opmeten ! Koolmonoxide gaat naar mijn weten ook veel sneller, maar je weet maar nooit.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:31

Het kan zijn dat er geen grote koolmonooxide "lek" is, dan komen de symmptomen ook mindersnel/langzamer.maar ga niet meteen van het ergste uit, en laat idd iemand komen die dat kan conroleren.er staat al een raam open, maar controleer ook even de geiser(of hoe dat ding op zolder ookalweer?) wat voor kleur de vlam heeft, controleer ook andere dingen met vuur die aanstaan.(kachel etc)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:31

loeky_flap schreef:
Het kan zijn dat er geen grote koolmonooxide "lek" is, dan komen de symmptomen ook mindersnel/langzamer.maar ga niet meteen van het ergste uit, en laat idd iemand komen die dat kan conroleren.er staat al een raam open, maar controleer ook even de geiser(of hoe dat ding op zolder ookalweer?) wat voor kleur de vlam heeft, controleer ook andere dingen met vuur die aanstaan.(kachel etc)

welke kleur moet het hebben dan? :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:32

Saaams schreef:

Bij koolmonoxidevergiftiging zijn de slachtoffers vaak opvallend rood in het gezicht - vooral op de wangen.
Eén of ander virus/voedselvergifitiging lijkt me eigenlijk logischer. Is er uberhaupt een bron voor koolmonoxidevergiftiging aanwezig? Bijzetkachel zonder afvoer, geyser?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:33

een blauwe vlam.
heb je gele vlam dan heb je een onvolledige verbranding waarbij CO (koolstofmono-oxide) bij vrij komt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:33

Ibbel schreef:
Saaams schreef:

Bij koolmonoxidevergiftiging zijn de slachtoffers vaak opvallend rood in het gezicht - vooral op de wangen.
Eén of ander virus/voedselvergifitiging lijkt me eigenlijk logischer. Is er uberhaupt een bron voor koolmonoxidevergiftiging aanwezig? Bijzetkachel zonder afvoer, geyser?

Ik heb geen flauw idee. Ik kan niet wachten totdat de dokter komt..

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:33

Zo vlug mogelijk naar buiten en een dokter bezoeken alshet inderdaat koolmonoxide vergiftiging is (heb net mijn BHV cursus gehad en de symptomen klinken hier erg naar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:35

Ik denk niet dat je in je eentje, met twee die bewusteloos zijn in dit weer naar buiten kan? vooral niet waarvan er 1 al een longontsteking heeft
Ramen staan al open, en er is nu iemand onderweg naar huis om te kijken wat er aan de hand is. En ook de dokter is onderweg.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 27-02-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:35

Bij koolmonooxide is de vlam geel, dit betekent dat er te weinig zuurstof bij de vlam kommt, en de brandstof onvolledig verbrand.hierbij komt roet en koolmonooxide vrij, in tegenstelling tot een volledige verbranding, hierbij komt waterdamp en koolstofdioxide vrij. Dit is hoe ik het geleerd heb op school, maar dit weet ik ook niet 100% zeker. Succes in elk geval !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:39

Jeetje! Ik ben benieuwd wat er aan de hand is zeg...In ieder geval veel beterschap voor je vriend en zijn vrienden!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:39

dat klopt loeky_flap ;)
ik was je net voor.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:39

Bedankt, en het ergste is nog.. dat ik niks doen kan ! ;(
Jullie hebben me al geholpen dankje! ik kon niks meer bedenken, wat het zijn kon.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:40

toch handig dat bokt of over het algemeen internet bestaat..
gelukkig zijn er al mensen onderweg!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:41

desty schreef:
dat klopt loeky_flap ;)
ik was je net voor.

Dan krijg ik volgende week hopelijk ook een voldoende op mijn proefwerk :D We zijn nu namelijk op school bezig met dit onderwerp, maar ts, hou je ons wel op de hoogte?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 18:42

Ik hoop het voor je, dat je een dikke voldoende haalt!

Ja zeker!

Edit; Het is best moeilijk als je afhankelijk bent van 1 persoon die nog half bij is. En nu al niet meer reageert..