[Ontsteking] Tongpiercing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

[Ontsteking] Tongpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 21:16

Hee allemaal,

Vorige week maandag heb ik mijn tongpiercing laten zetten. Op zich is alles redelijk verlopen, hoewel mijn tong echt zo ver opgezwollen is dat ik tot twee keer toe een langer staafje nodig heb gehad, iets wat mijn piercer 'nog nooit eerder heeft meegemaakt!'.
Nu zijn we anderhalve week verder en eten, praten en leven verloopt geheel pijnloos.
Wel twijfel ik of zich een ontsteking aan het ontwikkelen is in mijn tong.
Ik heb absoluut geen pijn, maar wel de volgende symptomen:
- Een ietwat gezwollen en donkerdere plek vlak voor mijn piercinggaatje aan de bovenkant. Het ziet er haast uit als een muggenbult ofzo.
- Afscheiding uit het piercinggaatje. Dit zou wondvocht kunnen zijn, maar het doet mij qua kleur meer gelig of zelfs groenig aan dan wondvocht behoort te zijn.

Verder heb ik geen last van een rare smaak in mijn mond, maar mijn tong is sinds vandaag wel weer begonnen met opzwellen.

Ik spoel volgens de voorschriften van mijn piercer 6 maal daags met Listerine en aanvallend spoel ik na alles wat ik eet met lauwwarm water de etensresten weg.

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk: wie heeft er ervaring met een ontstekende tongpiercing en wat waren de voornaamste symptomen daarvan?

Alvast bedankt.

Fenrir

Re: [Ontsteking] Tongpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:17

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:18

Listerine vervangen door zeezout.
2x spoelen met zout en voor de rest met gewoon water.

Te schoon is namelijk ook niet goed.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:42

6 maal daags??? :oo
ik moest 2 maal daags listerine gemengd met water spoelen.
Het kan ook té schoon zijn idd

Ik heb de week daarna ook een wit kringetje er om heen gehad zegmaar, en dit ging wel vanzelf weer weg. (het was wel echt wit & niet gelig of groenig)

Als je het niet echt vertrouwd zou ik hem er uit halen! Ik vind je tong een te gevaarlijk onderdeel als het ontsteekt. Als hij echt goed ontsteekt & hij zwelt extreem op oid ben je veel verder van huis dan dat je nu bent!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:13

Just_Sannee schreef:
6 maal daags??? :oo
ik moest 2 maal daags listerine gemengd met water spoelen.
Het kan ook té schoon zijn idd

Ik heb de week daarna ook een wit kringetje er om heen gehad zegmaar, en dit ging wel vanzelf weer weg. (het was wel echt wit & niet gelig of groenig)

Als je het niet echt vertrouwd zou ik hem er uit halen! Ik vind je tong een te gevaarlijk onderdeel als het ontsteekt. Als hij echt goed ontsteekt & hij zwelt extreem op oid ben je veel verder van huis dan dat je nu bent!

Dat is nogal een slecht advies, aangezien je tong meteen dichtgroeit en de ontsteking dan als het ware 'opgesloten' wordt in je tong ;). Als ik het niet vertrouw ga ik naar de piercer en naar de huisarts. Ik was alleen vooral benieuwd wat de persoonlijke ervaringen zijn van een ontsteking op deze plek. Het internet staat namelijk vol met meisjes zoals ik, die bang zijn dat hun tong ontsteekt, maar ik weet niet hoeveel daarvan daadwerkelijk met een ontsteking te kampen hebben gehad..
Laatst bijgewerkt door Genee op 25-02-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:17

Idd, piercing niet eruithalen zolang het ontstoken is.

Probeer zeker een paar dagen minder te spoelen. Max 2x per dag.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:19

Zo had ik het idd nog niet bekeken.
Sorry, daar had ik niet bij nagedacht. Wat vriendelijker mag ook wel :P

maargoed, succes verder met je piercing ;)

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:24

Just_Sannee schreef:
Zo had ik het idd nog niet bekeken.
Sorry, daar had ik niet bij nagedacht. Wat vriendelijker mag ook wel :P

maargoed, succes verder met je piercing ;)

Ik bedoelde het zeker niet onvriendelijk, maar probeer niet lukraak iets te antwoorden op dit soort vragen ;). Desalniettemin bedankt voor je reactie.

Minder spoelen vind ik een beetje eng eigenlijk, maar ik heb ook het gevoel dat mijn slijmvliezen het echt niet fijn vinden dat er om de haverklap zout en Listerine overheen gegooid wordt..

Morgen toch maar weer even langs de piercer na mijn werk als de zwelling vanavond niet afneemt.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:28

Ik heb ook nog niet zo lang mijn tongpiercing, wat een enorm goede tip is. Vitamine C bruistabletten van Roter :j ! Echt een aanrader, de afscheiding ging weg, het genas snel en geen zwelling meer :D
Ik had er ook behoorlijk last van, had ook de neiging om hem eruit te halen ;)
Maar elke dag zo'n bruistablet( 1000 mg vitamine C ) is echt een aanrader! En ik spoelde met listerine na elke maaltijd ;)

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:32

Ik neem toevallig sinds een paar dagen elke dag een pil met 1000 mg vitamine C die gedurende de dag geleidelijk oplost. Is dat wat je bedoelt met bruistablet, of gaat het echt om iets wat je oplost in water en in je mond laat bruisen?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:34

Als het maar 1000 mg vitamine C is, ik had een bruistablet om in water op te lossen en dat vond ik een stuk makkelijker ;) Werd tegen me gezegd om ook op ijsklontjes te zuigen, was geen succes. Ik dacht ook dat mijn tong ontstoken was, maar het is even doorzetten, geloof me :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:37

Ik hoefde alleen maar te spoelen na het eten. Dus de belangrijkste waren ochtend middag en avond en tussen door nog een keer extra. Ik moest dus 4x spoelen :) En niet met listerine, omdat daar alcohol in zit en je tong nog meer kan gaan zwellen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:47

Citaat:
De piercer raadt een alcoholvrij mondwater of een verdund normaal mondwater aan, omdat de alcohol de piercing irriteert en het genezingsproces vertraagt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tongpiercing

Ikzelf heb eerste 4 á 6 dagen 3x p/d gespoeld met (zee)zout (gekregen van piercder) opgelost in warm water. Daarna 2x per dag, een weekje. Toen was het zover geslonken/genezen dat ik niet nodig vond om regelmatig te spoelen. Toen heb ik alleen maar gespoeld wanneer het dik was.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:55

Ja, ik lees heel vaak dat mondwater zonder alcohol wordt geadviseerd. Toch staat de shop waar ik heen ben geweest goed bekend en hebben ze me tot nu toe ook adequaat geholpen. Ik durf dus niet zomaar hun advies in de wind slaan, als ga ik wel minder spoelen. Wat mij betreft: met opstaan, na het avondeten en voor het slapengaan. Na het nuttigen van voedsel doe ik wel gewoon lauw water of eventueel zeezout.

Maar even de hamvraag: KAN mijn tong wel ontstoken zijn als ik totaal geen pijn heb? Meestal is het zo dat je het wel merkt als het fout zit.. Met mijn tongpiercing ben ik echter heel overalert, dus ik vraag me af of er uberhaupt wel iets mis is..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:57

Ja hoor dat kan, alles in je lichaam kan gaan ontsteken.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:58

Heb je je originele piercing er nog in zitten? Want mijn tong kan niet tegen die 'plastic-en' piercings bijvoorbeeld.
En om even terug te komen op je nieuwste vraag: als mijn tong helemaal is opgezwollen vanwege die plastic piercing, doet dit me geen pijn, behalve dat hij heel de tijd zit te duwen tegen mijn balletje.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:01

MoonChloe schreef:
Ja hoor dat kan, alles in je lichaam kan gaan ontsteken.

Haha ik weet wel dat het kan ontsteking, maar is pijn of ongemak daar niet een essentieel symptoom van?

En er zit gewoon nog titanium in!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:04

nee, dat is geen essentieel symptoom :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:53

er is een centraal piercing topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:15

Fiffill schreef:

En daarom hier een slotje. Met al je vragen om en rond piercings kan je in bovenstaand topic terecht :)