Eigen bijdrage + eigen risico prikpil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Eigen bijdrage + eigen risico prikpil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 16:51

Kwam vanmiddag bij de apotheek, voor een zalfje. Werd me verteld dat ik vorige week was vergeten mijn eigen bijdrage te betalen bij de prikpil. (of nouja, zij waren vergeten mij die bijdrage te laten betalen :P )

Heh?

Nog nooit eigen bijdrage betaald voor de prikpil. Hij stond keurig netjes op mijn eigen bijdrage, á €12,91 zo uit m'n hoofd?

De eigen bijdrage bedraagt €3,22

Sinds wanneer zit er een eigen bijdrage bij? Ben nog geen 21, dus het is niet zo dat het uit het basispakket is voor mij. En ik kan ook geen andere veranderingen vinden.

Vind het een aparte regeling, het geld zal me aan m'n reet roesten.

Misschien dat mijn mede prikpil gebruikers weten hoe dit zit? En sinds wanneer dit zo is?
Ik ben al drie jaar gebruiker, maar nog nooit een eigen bijdrage hoeven betalen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:16

Ze hebben sinds jan 2011 een hoop veranderd he. Zo is de standaard pil uit het basispakket. Misschien is dat ook zo met de prikpil? Je moet even je pakket nalezen op internet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:17

Rebel_Jits schreef:
Ze hebben sinds jan 2011 een hoop veranderd he. Zo is de standaard pil uit het basispakket. Misschien is dat ook zo met de prikpil? Je moet even je pakket nalezen op internet.

Misschien moet je even beter lezen wat ik heb geschreven ;)
Anticonceptie gaat uit het basispakket vanaf 21 jaar... Ik ben nog geen 21....

MightyJoe

Re: Eigen bijdrage + eigen risico prikpil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:27

Ik ben 15 en ik moet er ook opeens voor betalen.. Dit is nieuw ofzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:29

MightyJoe schreef:
Ik ben 15 en ik moet er ook opeens voor betalen.. Dit is nieuw ofzo?

Ook prikpil? En echt eigen bijdrage in apotheek he?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:32

Ja ik ben aan de prikpil. En ja ook bij eigen apotheek. ik dacht ook eerst heh? maar toen vertelde ze mij dat dit nieuw was

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:34

MightyJoe schreef:
Ja ik ben aan de prikpil. En ja ook bij eigen apotheek. ik dacht ook eerst heh? maar toen vertelde ze mij dat dit nieuw was

Hmmm, oké.
Ik ben ook zo slim geweest om er niet op door te vragen. Vind zelf ook dat als ik graag aan de pil wil, ik ook de rekening maar moet betalen. Maar ik heb nooit contant geld op zak, laat staan dat ik geld mee neem naar de apotheek...

Maar omdat je het geld aan de apotheek betaald, vraag ik me nu af waar het goed voor is. Is het voor de zorgverzekering, zet het dan alsjeblieft op rekening. Veel eenvoudiger :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:04

als ik iets mag vragen wat is de prikpil?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:22

Sjors493 schreef:
als ik iets mag vragen wat is de prikpil?

Natuurlijk.
De prikpil is een injectie (een receptor) die je eens per 3 maand in je arm of bil krijgt, die je voor drie maanden beschermd. Zodat je dus niet zwanger kunt worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:51

Ik moet ook 1,20 betalen voor mn pil. Geen prikpil, maar een andere. Heb het nog nooit gehad, alleen maar omdat deze 'nieuw' is en niet vergoed word.. geef dan desnoods een andere mee kan ik er wat aan doen van die hele zooi misselijk te worden. ö

Ben trouwens 15.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:52

Saaams schreef:
Ik moet ook 1,20 betalen voor mn pil. Geen prikpil, maar een andere. Heb het nog nooit gehad, alleen maar omdat deze 'nieuw' is en niet vergoed word.. geef dan desnoods een andere mee kan ik er wat aan doen van die hele zooi misselijk te worden. ö

Ben trouwens 15.

1,20 voor een pil die niet vergoed wordt is wel heeeeeeeel erg weinig.

Mijn pil zit gewoon in het pakket en krijg hier tot 30 euro per jaar van vergoed. Maar aangezien ik weinig gebruik maak van medicijnen kom ik niet over de 170 eigen risico heen. Dit eigen risico betalen jouw ouders nu nog als het goed is.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:17

Ik had ook dat ik opeens de eigen bijdrage moest betalen. Het is net waar de zorgverzekeraar voor kiest: of de apotheker int de eigen bijdrage en rekent dus af met de client, of de zorgverzekeraar moet de eigen bijdrage bij de client verhalen.
Waarschijnlijk was tot voor kort het laatste bij jou het geval.