Ik heb jaaaaaren geleden mn tragus laten schieten (met een oorbel dus) en
ik heb er nooit last van gehad... ja behalve dan dat telkens mijn oorbelletjes
kwijt raakten in bed, onder de douche e.d. Ik denk dat er een halve juwelierswinkel
in onze putafvoer zit hihihi
Nu was ik het vandeweek zo zat dat ik bij de piercingshop er een piercing in heb laten
zetten. (erdoorheen laten duwen, dus geen naald aan te pas gekomen, was volgens
piercer niet nodig omdat ik ze al zo lang had en van 0.8 naar 1.2 stretchen levert nooit
problemen op.) Heb haar gevraagd of ze er zeker van was omdat mijn oren erg stroef zijn
en met stretchen naar tunnels ook niet helemaal makkelijk gegaan is. Het is gelukt, het
deed geen pijn.. maar mn oor voelt wat warm aan en ik heb telkens jeuk..
Ik heb zo'n 10 andere piercings en van het materiaal heb ik nooit last, dus ik denk dat er
met doorheen duwen toch een wondje is gekomen en die is nu vrolijk aan het ontsteken.
Overal lees ik wassen met antibacteriele zeep en schoondeppen of spoelen met zeezout
en etc. maar dat is op dat kleine plekje zo lastig
Ook lees ik dat je er absoluut vanafmoet blijven.. echter komt de viezigheid pas naar buiten als ik druk langs de zijkanten geef,
mij lijkt het toch logisch dit wel te doen omdat dan de druk van het wondje af is en omdat
de ontsteking anders naar binnen kan slaan...? Nu is het niet zo dat het echt heel erg dik
en gezwollen is hoor, het is een beetje rood maar jeukt best wel.
Wat doen jullie met ontstoken piercings? Wel of niet viezigheid eruit? Wel of niet spoelen
met zeezout? (zou fysiologisch zout ook mogen?)
Even voor de mensen onder ons die denken huh? Wat is dat.. tragus...

Dit dus.
(plaatje is van google)
stom he
of gewoon spoelen mag ook, maar even in laten weken is beter.