Slaapapneu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Slaapapneu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 16:00

wie is hier bekend mee?

me vriend word snachts helemaal gek van mij ;( van snurken tot zweten, schokken en wakker schrikken.
ik opgezocht op internet wat het kon zijn.. en jawel slaapapneu...
heb dus ook echt dat ik hele dag als ik op een moment op me bed ga liggen dat ik zo kan gaan slapen.
Dit door dat ik snachts dus niet bepaald uit rust :+

nu wil ik het er wel bij dehuis arts over hebben... maar ben bang dat hij eerst zecht: ga maar bloedprikken... ik ben daar als de dood voor en laatste en dus eerste keer er bij flauw gevallen...

daar door durf ik er dus niet mee naar de HA terwijl ik wel overal lees dat het best vervelend en ook gevaarlijk kan zijn...

hebben jullie het zelf of famillie?

Kipje39

Re: Slaapapneu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:12

Ik moet toevallig morgen naar de KNO voor slaapapneu...
Ik ben doorverwezen door mijn HA, ik snurk met geweld, en idd het wakker schrikken, schokken en ontzettend veel bewegen, daarbij doe ik nog fanatiek aan tandenknarsen..

Ik ben ook constant moe, en dat heeft waarschijnlijk hiermee te maken want al het andere heeft mijn HA al onderzocht...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:19

ik hoor graag van je hoe het dan gegaan is :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:20

Heb je toevallig ook last van overgewicht?
Slaapapneu en overgewicht gaan vaak samen. Als je afvalt, dan raak je er ook meestal vanaf.

Om slaapapneu te controleren moet je een nachtje in het ziekenhuis blijven slapen, je wordt dan aangesloten en er wordt gekeken hoevaak je adem stopt per uur.
Daarna kan je thuis met een masker gaan slapen, die zorgt ervoor dat je goed kan blijven ademen.
Slaapapneu kan op de langere termijn namelijk behoorlijk nare bijwerkingen hebben omdat je niet diep genoeg kan slapen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:24

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:31

ik zzou niet weten waarom ze daar voor moeten bloedprikken hoor, maar ik denk dat je gewicht zeker een hele goede reden is dat je er last van hebt, niet rot bedoeld hoor mn vriend is ook te zwaar en die geef ik wel eens een zet als ik hem niet hoor ademen. want ik weet dat je adem kan stoppen af en toe hoe dat precies zit weet ik niet want ben geen dokter maar tis niet ongevaarlijk. succes en ga gewoon snel naar de dokter, je kan het

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:36

ja affvallen ben ik wel mee bezig...ook al lukt dit het laatst ander half jaar erg slecht ( ivm onregelmatig werk in de nacht, 2x per dag dus 4 uur slapen enz) daar voor ben ik al 10 kilo afgevalen...vind zelf ook dat ermeer vanaf moet en paardlief komt hier straks 10 min fietsen vandaan te staan dus word iedere dag zo i zo met de fiets.... hoopeigenlijk dat daar mee het al veel minder word of zelfs weg gaat...

ben namenlijk niet echt van plan om te slapen met extra zuurstof derest van me leven...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:39

Een vriend en mijn zwager hebben het. De een draagt 's-nachts een zuurstofmasker (hij heeft apneu in zware mate) en de ander heeft een speciaal bitje in wat het snurken tegengaat.

Apneu is niet ongevaarlijk omdat je hersens te weinig zuurstof kunnen krijgen als je teveel ademstilstanden hebt. Dat wordt gemeten in het ziekenhuis, inderdaad een nachtje daar slapen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:40

Manlief is ook net bij kno arts geweest. Eerst moeten zijn amandelen eruit, daarna gaan ze verder kijken. (mocht het snurken dan niet minder zijn) Momenteel heeft hij zo een plakker op zijn neus 's nachts en gebruikt otrivin voor het slapen gaan. Zo is het voor mij te doen, hopelijk komt hij er helemaal vanaf.

Met zo een masker slapen ziet hij ook niet zitten, maar er zijn nog wel meer veschillende oplossingen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:21

Ik heb geen overgewicht, mijn amandelen zijn er ook al uit.
Wel heb ik een scheef neusbotje, astma en een hele boel allergieën.

Ik zal je morgen wel even pb-en hoe het gegaan is bij de KNO-arts.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:56

Mijn schoonvader heeft het.
Die heeft nu 's nachts een maskertje op en een herriemakende pomp naast het bed staan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:08

Het is voor de partner ook niet zo leuk hè.