's Avonds vieze smaak in mond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

's Avonds vieze smaak in mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:10

Ik heb al een paar avonden een hele vieze smaak in m'n mond.
Overdag heb ik er weinig last van, 's avonds komt het vaak ineens opzetten.
Tot nu toe heb ik nog niets gevonden wat die vieze smaak weg haalt (behalve gaan slapen). Eten en drinken werkt niet, tanden poetsen of kauwgum kauwen werkt ook niet.
Ik zou ook niet weten waar die vieze smaak iedere keer vandaan komt. Ik heb niets raars gegeten de laatste dagen, ik eet niet iedere dag hetzelfde en poets gewoon netjes 2 keer per dag m'n tanden.

Ik word er onderhand wel beetje gek van, heeft iemand een idee waar het vandaan kan komen en wat ik er tegen kan doen?

Marleen

Re: 's Avonds vieze smaak in mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:11

Wat voor smaak is het? Bitter?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:12

Ik hoorde dat je zoiets kon krijgen van pijnboompitten :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:15

Pijnboompitten had ik ook gehoord inderdaad, maar dat lust ik niet en heb ik de laatste tijd niet gegeten volgens mij. Of het moest ergens inzitten dat ik het niet door had :+

Sja, bitter.. Pff, raar uit te leggen. Het is gewoon vies :+ Niet zuur, niet zout, gewoon vies :P

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:17

dat heb ik altijd op dieet ben :o dan heb ik te weinig gegeten en moet ik mn porties wat meer verdelen over de dag, dan is het weer weg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:18

Het kan een ontsteking zijn van o.a je speekselklier of je tandvlees, een vieze smaak komt vaak door een ontsteking.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:20

ja maar wat voor vieze smaak? Is het een beetje een metaalsmaak? Een rottige smaak?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:27

Kun je zwanger zijn toevallig? In de eerste weken van mijn zwangerschap had ik ook regelmatig een vieze smaak in mijn mond.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:31

Ik had het met een creme van de dokter. Ik moest dat op mijn voet smeren en binnen een paar minuten had ik een rare smaak (knoflooksmaak) in mijn mond. Dit stond overigens in de bijsluiter.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:34

Slik je medicijnen of vitamine pillen? Daar kreeg/krijg ik het altijd van :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:38

Zwanger.. Sja, ik slik netjes iedere avond op dezelfde tijd de pil en ben vorige week nog ongesteld geweest..

Ik gebruik geen cremè of medicijnen of vitamine pillen. Heb wel vitaminepillen geslikt, maar dat doe ik sinds 2 weekjes niet meer.

Dieet ben ik ook niet op, maar ik heb de laatste paar dagen wel veels te weinig gedronken. Misschien dat het dan daar van kan komen?

De smaak vind ik heel lastig uit te leggen, heb vaak het idee dat het een muffe smaak ik. Maar ik ruik niet uit m'n mond. (Had het gisteravond eventjes gevraagd :o )

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:40

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:42

Citaat:
De smaak vind ik heel lastig uit te leggen, heb vaak het idee dat het een muffe smaak ik. Maar ik ruik niet uit m'n mond. (Had het gisteravond eventjes gevraagd )

Lastig...Dan zal het vast geen ontsteking zijn i.i.g. dat ruik je ook wel ;-) Kan iets hormonaals zijn, kan duiden op een 'gebrek' in je lichaam (bloedarmoede, mineralen)

even bellen naar HA-assistente?

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:51

pijnboompitten of bepaalde noten.....als ik die eet heb ik gemiddeld 5 dagen een bittere smaak die spontaan op komt zetten als ik iets eet of drink. Daarna is het weer weg, tot ik die bepaalde dingen weer ergens heb gegeten. Niet alle pijnboompitten geven dit effect, heeft met de kwaliteit te maken geloof ik. Lastig dat wel.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:20

Ik heb het altijd van eten met veel smaakversterkers. Bijvoorbeeld chips of nootjes, of kant-en-klare maaltijden. Vooral van Lays Sensations. En die vind ik net zo lekker. :(

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:57

Tinkerlady schreef:
pijnboompitten of bepaalde noten.....als ik die eet heb ik gemiddeld 5 dagen een bittere smaak die spontaan op komt zetten als ik iets eet of drink. Daarna is het weer weg, tot ik die bepaalde dingen weer ergens heb gegeten. Niet alle pijnboompitten geven dit effect, heeft met de kwaliteit te maken geloof ik. Lastig dat wel.

Ja daar doelde ik ook op met die bittere smaak. Heeft mijn vriend ook last van, terwijl hij pijnboompitten erg lekker vindt (vond ;) ).