Jeuk!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astra4

Jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:40

Qua huidproblemen ben ik wel wat gewend; ik heb vaker last gehad van uitslag, eczeem en dergelijke ellende. Maar nu heb ik sinds kort weer iets nieuws: het begon met een bult die jeukte aan de onderkant van mijn kin, en is inmiddels lekker aan het uitbreiden. M'n kin is nu behoorlijk rood, een beetje opgezet, schraal, gevoelig...en het jeukt nog steeds. Het lijkt nu bijna alsof ik een allergische reactie op nikkel heb daar; dat ziet er ook ongeveer zo uit. In de rest van mij gezicht heb ik nu meerdere bulten, die allemaal wel aardig rood zijn, en ze jeuken allemaal. Ze doen denken aan muggebulten, maar dat lijkt me sterk zo in de winter. Bovendien, muggebulten veranderen normaal gesproken niet in plekken zoals die op mijn kin.
Ik ben gisteren maar weer eens langs de huisarts gegaan. Zij vond de plek op m'n kin inderdaad op een allergische reactie lijken, en daar heb ik een zalfje voor. Bovendien moet ik de komende tijd even wat antihistamine-tabletjes slikken, om verdere reacties mogelijk tegen te gaan. De andere rode bulten waren gisteren toch wat minder zichtbaar, dus die heeft ze niet echt beoordeeld.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met soortgelijke klachten, en welke diagnose daarvoor gegeven is. Die bulten zijn echt nieuw voor me, en ik ben gewoon benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn...

RicardoOpa

Re: Jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:43

Ik ken iemand die had gordelroos op der gezicht en nek.
Ze heeft toen echt afschuwelijk veel jeuk gehad..!
Ze heeft daarvoor ook nog een 3/4 maanden in het ziekenhuis moeten liggen

Op dit gebied weet ik niet heel veel, maar je zou er misschien wat over kunnen lezen? Kijken of het overeen komt.

astra4

Re: Jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:46

Gordelroos is het niet; dan zou ik blaasjes moeten hebben, en die heb ik niet. Ik heb wel getwijfeld of het misschien netelroos zou kunnen zijn, maar daar ben ik ook niet echt van overtuigd...

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:28

Nu ik erover nadenk...met een nikkelreactie krijg ik vaak ook blaasjes. Dat gebeurde in ieder geval wél toen ik een paar jaar terug bij de dermatoloog een allergietest kreeg. Ik kon de plek toen zelf niet zo goed zien, omdat die op mijn rug zat. Het was erg rood, opgezet, nat en het jeukte vreselijk. Maar goed, geen blaasjes dit keer dus... :\