Ben nu 18, doe vrij weinig en heb daarom ook een slechte conditie en een buikje. Voorheen wou ik al eens gaan
hardlopen, maar dat heb ik nooit doorgezet, door mn enkels. Maar aangezien vriendlief over 3 weken klaar is met
zijn indoorseizoen van handbal en daarna in de zomer wil gaan hardlopen, ben ik tóch weer geprikkeld.
Het lijkt me heel leuk, zeker om samen te doen (en met de honden) maar er is dus een probleempje..
Mijn enkels zijn nogal zwak, als ik bergafwaarts hardloop 'schiet' er iets in mn enkel verkeerd en krijg ik
pijnstoten die lijken op messteken in mijn enkelgewricht, vooral rechts, links niet tot nauwelijks. Daarna
kan ik doorlopen, maar blijf ik het wel even voelen. Dit was voorheen een punt waardoor ik het niet doorgezet
heb, maar ik wil nu eigenlijk een poging doen om toch te gaan hardlopen. Daarbij heel goed lettend op mijn
voeten en houding en bergafwaartse delen (en dus ook bergopwaartse) te mijden.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben om te hardlopen met zwakke enkels?
Bepaalde schoenen, z'n 'sportverband' (geen idee hoe t precies heet), bepaalde vitaminepillen, bepaalde
trainingsschema's, warmingup oefeningen oid? Waarom wel of waarom juist niet?
Vriendlief is overigens bereid om zijn niveau te verlagen naar dat van mij, dus dat is geen probleem
Ik hoop dat er geen reactie's komen als doe toch niet, want je hebt reuma, want juist met reuma
is bewegen heel goed. Omdat ik een probleem ondervind ben ik opzoek naar oplossingen om het alsnog te kunnen.
Daarnaast ga ik binnenkort (over 2 maanden) weer naar het AZU en zal ik het ook overleggen met mijn arts
Daarom is zwemmen ook een optie die ik destijds heb laten varen.

stiekem is dit de 5e keer dat ik aan start to run begin en hopelijk kan ik hem eindelijk eens afwerken
)
Vermoed dat het door verkeerd schoeisel komt (mijn ouders lieten me als kind altijd op goedkope gympjes lopen, heb daardoor ook een heel klein beetje x-benen).