Wormen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Wormen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:31

Ja het is misschien beetje vreemde titel, ik moest wat?!

Ik heb nu al 2 dagen erg last van mijn buik..
Ik ben niet misselijk en ik heb geen koorts. Ik krijg krampen en een soort van steken
het zijn nare steken.. Het lijkt wel alsof ik van binnen opgegeten word ofzo ;(
Ik zit ook niet aan de diaree ofzo.. Ik heb afgelopen zondag een rundersteak gegeten 450 gram medium gebakken..
Zou het van het rouwe vlees misschien komen?

Ohja ik ben niet zwanger :P

Iemand die deze verschijnselen herkent? Zouden het wormen kunnen zijn?

nathalie_v

Re: Wormen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:40

Kan ook zijn dat het niet goed is gevallen!
Ik ben zelf vega, en zelfs dat is geen garantie om geen wormen te krijgen :o
Je kan het nog even aankijken, als het zo blijft (en je geen 'zin' hebt om naar de HA te gaan) kan je altijd een ontwormingskuur voor mensen halen (of even je DA bellen voor een kuur, dan hoef je er niet langs, en kan je het zo ophalen!)
Jeukt het ook 'down under' ?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:41

Maak je niet gek ;) Als je ontlasting gewoon goed is en je ziet daar geen rare witte stukjes tussen dan heb je gewoon buikpijn. Of iets verkeerds gegegeten of klein virusje onder de leden. Heerst ook van alles op het moment.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:42

nathalie_v schreef:
Je kan het nog even aankijken, als het zo blijft (en je geen 'zin' hebt om naar de HA te gaan) kan je altijd een ontwormingskuur voor mensen halen (of even je DA bellen voor een kuur, dan hoef je er niet langs, en kan je het zo ophalen!)

Nope geen jeuk :o

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:43

Thats_Me schreef:
Maak je niet gek ;) Als je ontlasting gewoon goed is en je ziet daar geen rare witte stukjes tussen dan heb je gewoon buikpijn. Of iets verkeerds gegegeten of klein virusje onder de leden. Heerst ook van alles op het moment.

Thnx voor je snelle reactie! en voorde geruststelling!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:46

Naah als het niet jeukt 'down under' dan denk ik dat een wormbesmetting het niet zal zijn.
inderdaad een virusje dat je precies nu te pakken hebt, of eten dat verkeerd is gevallen.
Warme kruik pakken (ah dat kan ook zonder buikpijn hoor :o ) en lekker op de bank gaan hangen, goed excuus iig haha
Even in de gaten houden, maar denk idd een virusje

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:50

Nee, de kans dat je ongemerkt wormen binnenkrijgt uit een stuk steak, is zeer minimaal.
In gehakt of tartaar of hamburger, dus alles wat vermalen is, is die kans eerder aanwezig, maar de klachten wijzen niet op worminfecties en een worminfectie kun je weer niet zo snel last van hebben als binnen 3 dagen.
Daarnaast is de kans dat je uit een steak meer dan 1 larve zou hebben opgenomen helemaal minimaal, en doorgaans is het zo dat als je klachten van wormen krijgt, je die niet hebt als je besmet bent met 1 worm.

Kortom, ik denk niet dat je de link kunt leggen tussen het eten van je stuk vlees van 3 dagen terug en je buikkrampen.
Als je er diarree en/of verhoging bij zou hebben, zou het evt. op een voedselintoxicatie kunnen duiden, maar ook die hoeft zeker niet van het vlees te komen, maar van zoveel andere dingen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:01

Wormpjes kun je wel krijgen van het bv bezig zijn in de stal en dan met je handen in je gezicht komen (mond). En zeg niet dat je dat noooooooit doet, want iedereen krijgt vroeg of laat jeuk aan zijn neus :') ofzo.
Dan loop je wel kans op wormbesmetting maar die kun je dus zien in je ontlasting. Jeuk hoeft niet altijd meteen. Als je het toch denkt te hebben kun je bij de drogist een kuurtje halen die je na een bepaalde periode moet herhalen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:01

en als je toch bang bent voor evt wormpjes, dan haal je gewoon een kuurtje bij de apotheek. Is trouwens ook een aanrader voor iedereen om dat jaarlijks 1x te doen

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:32

nathalie_v schreef:

Whaha denk dat er HA moet staan!!!!

MAaar iss je kan gewoon zelf langs de apotheek een kuur halen na 2 weken kuur herhalen las ik op het internet.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:26

Iedereen bedankt voor de tips etc..

Ik denk dat het gewoon een virusje is wat onder de leden zit.. Ik zit namelijk vlink aan de diaree :P bah..
Het gaat overigens nu een stuk beter nu alles er uit is hahaha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:28

Aah dankje ArabicQueen voor de details :9
Beterschap iig!!

sandorra@ uhh ja het was inderdaad HA :+ (was bezig met m'n examens voor te bereiden,, (toevallig over huisdieren) dus zat er waarschijnlijk nog zo in O:) )