haha, nee ik denk niet dat hier bang voor hoeft te zijn. Er bestaat wel een afwijking, waardoor jonge vrouwen al heel vroeg in de overgang gaan, maar dat is heel zeldzaam. Je kunt altijd je huisarts even laten checken wat er aan de hand is. Ik weet niet of dat je aan de pil bent of iets. Heb je opvliegers?
Birdie60
Geplaatst: 22-02-11 05:49
nee hoor is niet jong. ik was ook zoiets toen het bij mij begon, 27 of 28 jaar. 1x in het half jaar of jaar een keertje ongesteld. heeft wel een aantal jaren geduurd, maar vanaf me 36e was ik overal vanaf. dus het kan altijd. ze moeten je bloed prikken, dan kunnen ze het zien aan de hhg hormoon of je er in zit.
Ik vertoon ook al symptomen van de overgang en ben nog maar 18 Volgensmij zijn het gewoon symptomen die komen door oestrogeen en de vrouwelijke hormonen, weet niet of er heel veel verschil in zit? Maar goed, heb er niet zo heel veel verstand van, ik ben best wel gevoelig voor de werking van hormonen.
Het kan wel degelijk, mijn moeder was 31 toen ze in de overgang kwam en haar tweelingzus nog maar 26. Als je je echt zorgen maakt, even langs de huisarts
ik ben niet aan de pil en ben bijna tot niet meer ongesteld, ik ga toch maar even een afspraak maken om bloed te laten prikken ben ook aldoor heel erg moe en warrig.
Niet meer ongesteld worden kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk. Veel stress, of ondergewicht bijvoorbeeld. Diezelfde dingen kunnen er ook voor zorgen dat je je moe en warrig voelt.
Als je in de overgang raakt dan verandert je hormoonhuishouding en dat heeft onder andere gevolgen voor je botten, bijvoorbeeld. Osteoporose of botontkalking is iets dat vooral bij oudere vrouwen voorkomt en is gerelateerd aan de veranderde hormoonspiegel. Mijn moeder moest dan ook medicatie slikken die de overgang kunstmatig uitstelde. Daarnaast ben je tijdens de overgang verminderrd vruchtbaar en daarna helemaal niet meer.
Blod laten prikken lijkt me een goed idee, misschien is het wel iets veel minder drastisch