Allergische reactie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:28

Wie kan mij helpen, of heeft enig idee wat het kan zijn?
Ik had vanmiddag in eens allemaal hele kleine/korte/dunne rode streepjes op mijn boven kant van mijn handen staan en prikte behoorlijk. Goed mijn handen gewassen (al voor de zoveelste keer :D ) en toen verdween het prikken een heel klein beetje. Nu zijn de boven kant van mijn handen (en vingers) knal rood, dik/opgezet, vol met kleine wittige bultjes, in het rode de nog roderen kleine streepjes/lijntjes (zijn echt heel klein hoor) en aan de rand van het rode helemaal wit/rood gevlekt. Het jeukt verschrikkelijk (probeeeeer er vanaf te blijven, maar is nog al lastig :oo ) en het prikt ook nog steeds, verder is het gloeiend (zowel van kleur als temperatuur). verder geen pijn of iets dergelijks.

Iemand de een idee heeft wat het zou kunnen zijn? Heb heel hard na zitten denken met waar ik mee in contact ben geweest, maar dat is eigenlijk niks anders dan ik wel eerder gedaan heb. Combinaties van? In ieder geval tussen door goed mijn handen gewassen gehad.

Het is wel vervelend. :P

sallandval

Re: Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:31

misschien een nieuw pak hooi waar een plant bij in zat waar je allergisch voor bent? Overigens kun je ook redelijk plotseling allergisch worden voor iets.

Laat morgen ff weten of het minder is.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:39

Wel hooi gepakt uit een pak welke gedeeltelijk beschimmeld was vanmiddag, schimmel er uit gehaald en op de mesthoop gegooid. Alleen was dat woensdag en donderdag ook al het zelfde pak en grootste gedeelte schimmel had ik er woensdag al af gehaald. Volgens mij heb ik ook pas hooi gepakt nadat de eerste rode lijntjes op mijn handen stonden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:43

ja hooi is scherp dus kan er ook eens tengel van een plant in je hand geprikt hebben, maar rondje dokter?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:50

Oke, het zou best kunnen. Alleen weet ik vrijwel zeker dat de eerste rode streepjes er al waren voor ik hooi gepakt heb. Verder wat ik zo weet ponyhengstje gewassen (al wel vaker gedaan, nooit reactie op gehad), voetjes ingesmeerd met zalf voor de mok (ook niet de eerste keer en nog geen reactie op gehad), verder dan het hooi (alleen weet ik dus vrij zeker dat dat er pas na was) en daarnaast weinig bijzonders gedaan qua "spul".

Ik vind het (nog) niet erg genoeg om er voor naar de dokter te gaan. :)
Het is vervelend, maar er zijn ergere dingen. Ik wacht sowieso morgen wel af, misschien dat het dan weg is of in ieder geval een stuk minder is.

Ben alleen wel benieuwd of er iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn, maar het zou dus ook kunnen dat je in eens ergens allergisch op reageert en voorheen nooit? :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:56

Quir schreef:
Ben alleen wel benieuwd of er iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn, maar het zou dus ook kunnen dat je in eens ergens allergisch op reageert en voorheen nooit? :)

ja, dat kan heel goed http://www.huidinfo.nl/allergie.html