Na jarenlang veel lichamelijke klachten, ben ik eindelijk bij een manueel therapeut gekomen, die mijn klachten grotendeels weet te verminderen.
Ik heb een hemisacralisatie (mijn onderste wervel is aan een kant vergroeid met mijn bekken), heb al een ruggewervel die grotere slijtage vertoont als
de andere wervels. Ook heb ik in september 2009 een klap op mijn schouder gehad, waarvan ik nu nog steeds de gevolgen vrijwel dagelijks voel. En nog wat kleine lichamelijke klachten.
Een groot gedeelte van mijn klachten komt door spanning, spanning in mijn hoofd doordat ik me veel druk maak. Maar de andere spanning, is de spanning die op mijn lichaam staat, op mijn spieren, zenuwen. Als iemand me een klein prikje met een vinger in mijn zij geeft, kan ik dat nog uren voeren. Een keertje iemand die in mijn bovenbeen prikt/knijpt (vriendelijk), geeft het gevoel alsof ik een harde schop/klap heb gehad. Dat is hetzelfde als met stoten etc, alles staat zo op spanning, dat iedere "ruwere" aanraking zeer doet. Mensen om me heen weten dat wel, dus die zullen we niet als geintje in mijn zij proberen te kielen, maar toch blijft het vervelend.
Advies van mijn therapeut is dan ook om eens een suikervrij/suikerarm dieet te gaan proberen. Frisdrank erg veel minderen, ipv. zoet beleg op het brood, vleeswaren of kaas gaan eten etc etc. Ze had de lijst met "toegestane voeding" helaas niet bij, dus die ontvang ik pas over 2 weken, maar ik wil graag weten of andere bokkers er ervaring mee hebben. Volgens de therapeut zal ik op zeer korte termijn gaan merken dat mijn lichaam er beter van word, de spanning op mijn spieren moet lager worden, ik ga minder last hebben van mijn gewrichten en ik zal meer energie overhouden. Ook zou het geestelijk, voor mezelf, geen kwaad kunnen op wat kg's kwijt te raken.
Maar ik wil graag eerst ervaringen van anderen horen

Dus brand los!!
Het snelst gaat 't toch wel met Atkins inductie, dat is twee weken. Daarna barst je van de energie. In jouw geval kun je dan weer granen, zoals brood, gaan toevoegen, als je dat zou willen