Hoelang recht op WW? Van WW naar ZW..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2

Hoelang recht op WW? Van WW naar ZW..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:18

Ik zit ergens mee...
Ik ben door het uwv beter gemeld na een gesprek, waardoor ik nu dus moet solliciteren en een WW uitkering ontvang ipv een ZW.
Nu kon ik in hoger beroep gaan tegen de uitspraak van de arts die mij acht dat ik weer fulltime aan het werk kon, maar dat heb ik niet gedaan.. Erg dom misschien, maar ik hoopte zo dat hij gelijk had en dat ik er weer was, dat ik eigenlijk heel blij was met een papiertje met daarop de datum dat ik weer beter ben..
Helaas blijkt de praktijk behoorlijk tegen te vallen en ben ik nog helemaal niet beter en zeker niet in staat om fulltime te werken..
Ik lever netjes mijn brieven in, maar ik ben bang om uitgenodigd te worden..
Weer terug de ziektewet in is natuurlijk niet iets wat ik wil, maar wat als mijn ww stopt en ik ben nog steeds niet in staat om te werken.. ? Dan heb ik niks en ben ik voor de wet ook nog eens gewoon beter, terwijl ik nog steeds aan de grond zit..

Ik heb 2 jaar fulltime gewerkt en daarvoor ong 7 jaar bijbaantjes van gem. 2 dagen of meer (in vakanties of avonden)per week gehad. Betekend dit dat ik maar 2 maanden recht op WW (per gewerkt jaar een maand uitkering?)? Of tellen weekend en vakantiebaantjes ook mee..? Wie heeft hier verstand van en kan mij verder helpen? Weet niet wat ik moet doen..

Bienotje

Re: Hoelang recht op WW? Van WW naar ZW..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:58

Misschien kun je gewoon eens bellen naar d einstantie waarvan je je WW krijgt en daar je vragen stellen. Dat is veruit het snelst en meest betrouwbaar betreft informatie inwinning.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:48

je heb recht op max twee jaar ZW
je zou je dus weer opnieuw ziek kunnen melden dan komt er weer een gesprek en leg je uit waarom je ziek bent en niet kan werken
en dan gaan hun jou vertellen hoe het verder moet
meer kan je niet doen
mocht je al bij een baas werken inmiddels dan kan je,je daar ziekmelden en komt ook het UWV om de hoek kijken
ik heb zelf een ziektewetuitkering gehad een zwangerschapsuitkering en nu zit ik in de WIA