dunne haren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rietje

dunne haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:30

Hallo allemaal :)

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niks tegen!
Zoals de titel al zegt heb ik heel dun haar, altijd al gehad maar nu heb ik het gevoel dat het nog erger is geworden.
Je kunt nog niet op mijn hoofd kijken maar het is wel al zo ver gekomen dat ik mijn haar niet meer los laat omdat het toch maar als een dun bosje langs mijn hoofd hangt :\
Ik heb mijn haar overigens nog nooit geverfd en stijl het bijna nooit dus daar kan het niet aan liggen!

mensen die het zelfde probleem hebben/hadden?
en wat doen/deden jullie hier tegen?

Helderder

Re: dunne haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:44

Ik heb ook altijd al dun haar gehad, en het is er de laatste tijd hard slechter op geworden doordat het met bossen uitvalt. Los dragen kan niet meer, dat ziet er inderdaad nogal zielig uit. Ik ben in tijden niet meer naar de kapster geweest omdat ik al allergisch word als iemand ook maar naar m'n haar wijst, bang dat ik niets over hou... Met het dragen van een staart moet ik ook altijd uitkijken dat ik alles zo kam dat je niet op mijn schedel kijkt...
Wat mij wel hielp om mijn haar dikker te doen lijken (meer volume) was het gebruiken van de bier shampoo van Guhl. En als je je haar in veel laagjes laat knippen lijkt het meestal ook al wat meer (al moet je daar ook wel weer enige dikte voor hebben).
Verder weet ik helaas geen wondermiddeltjes... ik lees even mee!

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:46

laagjes knippen had ik vroeger, maar stond me echt niet :n
had vroeger erg lang haar maar toen weer kort geknipt omdat het veel te kapot was door te stylen,
nu is het weer terug op lengt aan het komen (al aan bhsluiting) maar het is véél dunner dan daarvoor..
heel jammer, want heb opzich best makkelijk haar, maar kan er nu niks leuk mee :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:47

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:48

oké dankje! :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:52

Focussed schreef:
[MW] Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!
Wel smerig om op je hoofdhuid te gebruiken maar je krijgt er meer haar van :) Niet perse dikker maar wel meer, dus dan oogt het veel voller :)

Citaat:
Ja. Bij hoofdhaar moet je 2x per week je hoofdhuid volledig inmasseren met de olie, en dit een nacht laten intrekken. Bij wenkbrauwen kun je het gewoon aanbrengen met een wattenstaafje op je wenkbrauwen.

Moet je dit dan inmasseren, je haar in een handdoek rollen of iets dergelijks en dan de volgende morgen wassen? Blijft het dan niet ontzettend vet? Anders is het wel het proberen waard. :j

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:55

inderdaad :)
makkelijk dat ik dicht bij de grens woon, een etos hebben ze hier in België namelijk niet!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:57

Een vriendin heeft wel een tijd speciale tabletten genomen toen haar haar uitviel na een zwangerschap. Dat hielp best goed heb ik toen begrepen. Was geloof ik een beetje een groening doosje.
Zal zo eens kijken of ik het kan vinden.

Priorin heet het, is wel duur zie ik net.
http://www.drogisterij.net/Verzorging-H ... es/P/49294

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:58

Hier precies hetzelfde probleem, ontzettend dun haar. Ik draag het altijd los omdat vast mij niet zo staat. Mijn haar heeft een redelijke lengte maar vanaf mijn oor zeg maar is het echt een heel zielig plukje. Daarbij is mijn haar heel breekbaar en zijn letterlijk al mijn punten gespleten. Ik geloof persoonlijk niet zo in wonderolie, lijkt me veel te mooi om waar te zijn :+ Ik heb vorig jaar gekozen voor vaste extentions. Ik heb 80 plukjes, en dus enkel een volumebehandeling, Mijn haar heeft nog steeds dezelfde lengte. Echt dik is het nu nog niet, maar gewoon normaal. Ik ben er ontzettend blij mee en ik denk dat dit eigelijk de enige oplossing is als je dun haar hebt...
Laagjes knippen was overigens geen optie voor mij, daar had ik te dun haar voor. De enige andere oplossing was mijn haar ontzettend kort te knippen, want van boven heb ik vanmezelf wel iets meer.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:59

ben nu ook tabletten aan het nemen van de apotheker,
maar moet nog zien of dat wel werkt! maar misschien zie je ook nog geen verschil na 2 maanden?

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:59

Extensions wil ik persoonlijk niet aan beginnen maar heb er wel aan gedacht :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:26

Extensions lijken mij niet zo mooi met zeer dun haar. Wax extensions kunnen zich dan tonen bij de aanzet en clip-in ook. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dun je haar is...

Suzanne_J: lees het topic maar eens door over wonderolie ;) Is absoluut niet te mooi om waar te zijn

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:29

extensions zijn heel mooi maar of het verstandig is met dun haar? je haar lijdt er altijd een beetje onder en dan is je haar dus nog dunner daarna!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:57

An1985 schreef:
extensions zijn heel mooi maar of het verstandig is met dun haar? je haar lijdt er altijd een beetje onder en dan is je haar dus nog dunner daarna!

Het ligt eraan wat je neemt en door wie je het in laat zetten. Ik heb zelf speciaal van het merk Great Lenghts genomen omdat dit een goed merk is en je ook niet ziet dat ik extensions heb. Daarbij ook nog eens een kapper met heel veel ervaring. Hierdoor is het wel een hele dure bedoeling geworden maar ik kon het niet riskeren om mijn haar te beschadigen. (ik denk dat ik anders nu kaal zou zijn :') ) Ik heb het nu een jaar en mijn haar is 0,0 beschadigd, het zag er zelfs beter uit dan vroeger.. Ik denk wel dat als je Clipp ins neemt of een weave dat dit voor dun haar niet bevorderlijk is.
Het enige nadeel is dat je eigen haar normaal over de extension aanzet valt. Maar omdat ik zo'n dun haar heb dat het bijna doorzichtig is, moet ik soms uitkijken dat de aanzet niet zichtbaar is, maar dit is alleen als mijn haar extreem vettig is :+ Normaal heb ik er geen last van, omdat mijn haar vanboven net ietsjes dikker is en ik niet zo veel plukjes heb.

@focussed: Ik had het topic al eerder doorgelezen :) maar sorry, ik geloof er niet in ;)

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:00

Misschien wil iemand een beetje van mijn haar hebben?
ik heb een enorme dikke volle bos krullen; wordt er gek van.
ruilen??? haha, nee. flauw grapje:$

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:02

Suzanne_J schreef:
An1985 schreef:

Het ligt eraan wat je neemt en door wie je het in laat zetten. Ik heb zelf speciaal van het merk Great Lenghts genomen omdat dit een goed merk is en je ook niet ziet dat ik extensions heb. Daarbij ook nog eens een kapper met heel veel ervaring. Hierdoor is het wel een hele dure bedoeling geworden maar ik kon het niet riskeren om mijn haar te beschadigen. (ik denk dat ik anders nu kaal zou zijn :') ) Ik heb het nu een jaar en mijn haar is 0,0 beschadigd, het zag er zelfs beter uit dan vroeger.. Ik denk wel dat als je Clipp ins neemt of een weave dat dit voor dun haar niet bevorderlijk is.
Het enige nadeel is dat je eigen haar normaal over de extension aanzet valt. Maar omdat ik zo'n dun haar heb dat het bijna doorzichtig is, moet ik soms uitkijken dat de aanzet niet zichtbaar is, maar dit is alleen als mijn haar extreem vettig is :+ Normaal heb ik er geen last van, omdat mijn haar vanboven net ietsjes dikker is en ik niet zo veel plukjes heb.

@focussed: Ik had het topic al eerder doorgelezen :) maar sorry, ik geloof er niet in ;)

Tja als je het zelf niet probeert kan je niet echt een serieuze reactie geven toch ;)

Clip-in extensions beschadigen je haar absoluut niet. Waxextensions beschadigen je haar meer dan clip-in en weave is het slechtste voor je haar. Het merk haar dat je hebt maakt niets-nada-niente uit of je haar wel of niet wordt beschadigd, dus Great Lengths zegt niets meer of minder dan bijv. So Cap of merkloos haar ;)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:13

Focussed schreef:
Suzanne_J schreef:

Tja als je het zelf niet probeert kan je niet echt een serieuze reactie geven toch ;)

Clip-in extensions beschadigen je haar absoluut niet. Waxextensions beschadigen je haar meer dan clip-in en weave is het slechtste voor je haar. Het merk haar dat je hebt maakt niets-nada-niente uit of je haar wel of niet wordt beschadigd, dus Great Lengths zegt niets meer of minder dan bijv. So Cap of merkloos haar ;)

Ik bedoelde met die opmerking meer dat het er ook heel natuurlijk uitziet als je een goed merk neemt. Ik krijg vaak het idee dat mensen denken dat extensions er heel nep uit zien, zoals die 10 euro dingen die je soms in de winkel ziet hangen en met een klem in je haar doet ;) Er is nog nooit iemand geweest die bij mij zag dat ik extensions had en als ik het vertel, reageert iedereen altijd heel verbaasd :) Het maakt natuurlijk wel uit voor je haar of je een goede kapper het laat inzetten of een prutser.
Maar verder maakt het niet uit, TS heeft namelijk gezegd dat ze niet dacht aan extensions :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:28

ALs je op dit moment heel veel last hebt van haaruitval, dan zou je eens kunnen overwegen om om een bloedonderzoek te vragen. Je kunt namelijk tekorten hebben, bijvoorbeeld je zinkgehalte of je vitamineB12.
Bij je huisarts kun je vragen of je je bloed mag laten onderzoeken, dan krijg je een briefje mee en dan kun je naar het ziekenhuis. Na maximaal een week krijg je de uitslag. Als je weet waar je tekorten zitten, kun je die dus gericht aan gaan vullen. Hopelijk houd je haar dan ook op met uitvallen.
Succes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:24

Ik lees even mee. Heb ook heel dun haar jammer genoeg.
Nu valt het volgens mij nóg meer uit nu ik zwanger ben.
Die wonderolie wil ik wel eens proberen :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:10

ik heb (redelijk) dun haar, dik wil ik het zeker niet noemen.
maar ook door stress enz valt me haar uit
ik verzorg het goed en alles maar weet niet zo 123 wat ik er aan kan doen.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:27

snelsnel bijlees want moet er weer vandoor!
@Storm; Bloedonderzoek ga ik doen!

Focussed schreef:
Extensions lijken mij niet zo mooi met zeer dun haar. Wax extensions kunnen zich dan tonen bij de aanzet en clip-in ook. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dun je haar is...
dat dacht ik ook al :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:39

ik kan er niet van meespreken, want heb veel, sterk en dik haar. uiteraard zo ik graag wat dunner haar hebben :D

maar als je een voedingssupplement neemt om de haargroei te stimuleren of je masseert de hoofdhuid met een of ander wondermiddel, dan zal het indien het werkt steeds een half jaar tot jaar duren vooraleer je er iets over kan zeggen, want de lengte van je haar is "dood" en kan met andere woorden niet meer veranderen (wel van structuur zoals bv permanent op je haar laten aanbrengen), maar dus niet dikker worden, herstellen,...
de aanmaak van keratines die het haar vormen gebeurd in de haarwortels en je zal dus terug een zekere lengte haar moeten laten groeien vooraleer je het resultaat kan beoordelen...