Pijn rechtsboven in rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Pijn rechtsboven in rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:17

Hallo,

Ik ben al twee dagen thuis ivm flinke verkoudheid. Sinds vandaag heb ik echter ook flinke pijn rechtsboven op mijn rug.
Ben ook kortademig (heb astma) en bij inademen doet het echt pijn, waardoor ik dus niet goed kan ademen.
Mijn moeder en ik hebben zelf al zitten kijken naar symptomen van longontsteking, maar ik heb verder geen koorts.
Als het morgen niet over is kan ik misschien een afspraak maken met de huisarts.

Wat zou het kunnen zijn?
Bedankt :)

nathalie_v

Re: Pijn rechtsboven in rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:14

Misschien een reactie op je verkoudheid. Je hebt dan minder weerstand waardoor alles sneller gaat irriteren..
Moet je veel hoesten (dus extra hoesten door je verkoudheid?), of heb je steeds een loopneus die je 'ophaald'.
Heb je echt last van je schouder, of zit het tussen je wervels en je schouder?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:26

Bedankt voor je reactie.

Ik moet niet veel hoesten, heb idd wel een loopneus die ik ophaal. Het is niet mijn schouder maar ongeveer tussen wervels en schouder ja. :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:27

ik zou even langs de fysiotherapeut gaan, misschien zit ergens iets vast!
Ik had eergister 's avonds ineens vreselijke pijn rond m'n maag en in m'n rug op dezelfde hoogte, het deed echt vreselijk pijn en wist niet waar ik het moest zoeken. de volgende ochtend ging het iets beter, de dokter had geen plek, m'n moeder was toevallig bij de fysio en vertelde het en die had direct een idee en het klopte uiteindelijk ook, in m'n rug zat iets vast waardoor de aanhechting (het kraakbeen) van de laatste rib naar het borstbeen geïrriteerd was. Hij heeft de boel weer losgewrikt en het is nu nog erg gevoelig maar heb geen erge pijn meer gehad.

kan best zijn dat het een spiertje is of dat ergens wat vast is geschoten!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:29

Ja, ik heb al eerder bij de fysio behandelingen gehad voor mijn arm/schouder. Daar zat ook idd wat vast. Bij mij klopte de overgang van een of ander botje niet als ik mijn arm langs mijn hoofd hield. Dat sprong zegmaar niet goed over. :j

Edit: Daar heb ik overigens niet echt last van gehad zoals nu. Iig niet deze pijn. :n

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:01

Ik denk dat je door dat je je neus ophaalt nu je verkouden bent (waar vrij normaal is dat je dat dan doet :+ ).
Doordat je weerstand verminderd is, en je bewegingen maakt die je normaal niet maakt (dieper in ademen aantal keer op elkaar) dat het een beetje geïrriteerd is.
Denk dat het stukje van de aanhechting van de rib aan de wervels vervelend aan het doen is. Misschien is het toch wel verstandig om langs een fysio te gaan! Denk dat de boel daar wat vaster zit..

(zelf heb ik Bechterew (vorm van reuma) en bij mij zit regelmatig mijn rug 'vast'. Toevallig als ik verkouden word, is het precies in de streek waar jij nu ook last hebt een stuk erger..)

Veel beterschap!! En misschien is het fijn om wat pijnstilling in te nemen? Paracetamol, brufen etc.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:14

Bedankt :)
Ja, fysio zal ik nog eens over nadenken en sowieso goed uitzieken in bed. :)

Paracetemol heb ik idd al genomen. Ook voor hoofdpijn ed. :+

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:47

Graag gedaan hoor!! Help graag :)
Denk dat dat zo ie zo een fijn is om lekker in je bed te blijven liggen, en je vooral te laten verwennen!! :P
Helpt die paracetamol voldoende?
Heel veel beterschap! Hopen dat je snel op knapt (misschien is dan ook gelijk die pijn in je rug weg ;) ).

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:33

Ik voel nog steeds de pijn door de paracetemol heen, maar niet zo erg als in het begin.
Idd hopen dat ik snel weer beter ben, mis aardig wat so's en pwen :=

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:36

Heb ook al jaren last van mijn rechterbovenrug en wordt niet bepaald beter. Na 2 jaar fysio eens een andere therapie, houding/mensendieck, daar ben ik nu 3x geweest. Bij mij is het de monnikapspier die altijd iedere dag elke seconde vast zit en pijn doet. Voelt het bij jou echt als vastzittende spieren of denk je aan iets anders?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:47

Ik heb er niet elke seconde last van, vandaag bijvoorbeeld weer minder maar nu begint de pijn weer op te komen. Ik denk niet aan vastzittende spieren, ofja, ze zijn bij mij wel niet zoals het normaal hoort, ik heb week of 3 geleden nog bij de fysio gelopen voor mijn arm (had altijd last van arm 's morgens en kon er dan niet veel mee doen) en die heeft toen ook al die spieren wat losser gemaakt. Dat kwam waarschijnlijk ook door mijn zware schooltas. Maar normaal is de pijn daarvan niet zoals ik hem nu voel

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:47

Okay dan zal het wel wat anders zijn, wees blij in ieder geval :D dat het niet hetzelfde is. Beterschap!