Spierklachten, uitval voet en hand, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Spierklachten, uitval voet en hand, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:38

Wordt volgens mij best een lang verhaal maar ik loop dan ook al vanaf augustus met deze klachten. Heb toen "griep"gehad met enorme spierpijn en daarna zijn een aantal klachten niet meer weggegaan.
Vanaf die tijd heb ik problemen met het heffen en strekken van mijn linkervoet. Gewoon lopen gaat niet meer het wordt strompelen. Ik heb diverse gradaties strompelen gehad in de tussentijd maar nog maar 1 keer 1 dag normaal gelopen. Tevens heb ik sinds die tijd last van mijn rechterhand/ arm. Het is niet mogelijk om mijn vingers te strekken of juist goed te buigen en tevens heb ik krachtsverlies. De fijne motoriek is met die hand toch wel verstoord.
Deze klachten heb is dus dagelijks al doet het gelukkig sinds december meestal weinig pijn. Daarvoor veel last van pijn in mijn gewrichten en verkrampingen.
Verkrampingen en pijn krijg ik ook als ik lang stilzit of juist langer dan 5 minuten op 1 plek sta.
Dat is nog niet genoeg ik heb ook periodes waarin ik erg moe ben en zo een 18 uur op een dag slaap.

Ik heb altijd al een gevoeligheid voor bepaalde voedingsproducten gehad maar de reactie daarop is nu nog wat sneller en heftiger. Het lijkt of mijn lchaam vanwege een constant teveel aan afvalstoffen die stoffen niet er ook nog bij kan hebben.

Houd ik mij keurig aan het diiet, ga altijd op tijd naar bed en doe niet al teveel gekke dingen kan ik de vermoeidheid gelukkig wel op een normaal niveau houden.

Ik ben in de afgelopen maanden doorgelicht door de huisarts, bedrijfsarts, reumatoloog en een serie neurologen. Er zijn diverse bloedonderzoeken ( o.a ook vitamine B12, reumafactoren), rontgenfoto's, MRI van hersenen en ruggemerg en een EMG gemaakt. Daar komt allemaal niets afwijkend uit.
Mijn fysiotherapeut zorgt dat ik nog enigszins m,obiel blijft maar is geen oplossing voor genezing.
In het ziekenhuis kreeg ik al het stempel: psychische klachten opgedrukt. Daar kan ik echter geen enkele aanleiding voor bedenken en voor mij is dat dan ook, voorlopig, uitgesloten.

Maar wat nu? Heb morgen overleg met mij HA en op zoek naar meer mogelijkheden.

LuvdaTossa

Re: Spierklachten, uitval voet en hand, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:40

Morfologisch, moleculair bloedonderzoek laten doen. Niet via huisarts en ziekenhuis, maar écht naar het bloed laten kijken. Deze kunnen parasieten, virussen, infecties tevoorschijn halen die niet via computergestuurde bloedonderzoeken naar voren komen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:28

Ben je specifiek op lyme getest?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:15

:(:) Wat rot zeg. Ik dacht ook direct aan de ziekte van Lyme.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:23

unicorn_kiss schreef:
Ben je specifiek op lyme getest?

Volgens mij ben ik daar nog niet opg etest maar 100% zeker weten doe ik het niet. Er zijn inmiddels 8 of 9 buisjes bloed bij mij afgenomen en er is zijn veel testen gedaan. Wilde dat morgen sowieso even voorleggen aan de HA.

Wat is morfologisch, moleculair bloedonderzoek en waar kan je dat laten doen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:41

Jeetje Franka, ik stuit net op jouw topic, wat een ellende! Van wat ik las uit je eerste bericht dacht ook ik gelijk aan lyme. Heb je het daar nog met de HA over gehad? Op http://www.lymevereniging.nl/ kan je info vinden.
Als ik iets voor je kan doen, laat het me weten en in elk geval heel veel sterkte, hoop toch dat ze er achter komen wat er aan de hand is en dat het te verhelpen is.