Altijd verkouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:24

Hallo!

Iets waar ik me nu echt aan begin te ergeren, is dat ik altijd loop te snotteren. De ene dag wat meer als de ander, maar ik snotter altijd en heb geregeld keelpijn.
Ook heb ik meestal eind van de dag hoofdpijn, en dan vooral bij de holtes.
Dit is nu al sinds oktober zo, en ik kom er niet vanaf.
Ik eet gezond, slaap(meestal) niet laat, ik ben veel buiten, ik sport etc.
Naar de huisarts ben ik geweest, en van hem moest ik het maar aankijken..

Iemand een idee wat het is en hoe je er vanaf komt? :)

Alvast bedankt!

Liefs!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:34

Misschien een allergie?
Huisdieren, maar ook huisstofmijt kan heel goed.
Wordt het minder als je dan buiten bent?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:37

Ik zou even bloed prikken.
Hieruit kan blijven of je een allergie hebt opgebouwd tegen b.v pollen (berkenboom, dennenboom, appels) en last but not least de huisstofmijt.

Zelf heb ik dit 'ziekebeeld' ook een lange tijd gehad. Heel veel niezen en snotteren. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en vertelde dat t nog wel eens een allergie kon zijn. Echter allergies was ik nooit geweest. Achteraf heb ik t opgebouwd.

Ik hoop natuurlijk dat t geen allergie is, maar misschien kan t wel zo zijn.
Gelukkig ben ik er inmiddels wel vanaf!

Succes!!!

eempiej

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:58

Klinkt precies als mij. Ik ben gewoon iedere keer weer terug gegaan naar de huisarts met mijn klachten. Morgen gaan mn keelamandelen eruit. Die zijn chronisch ontstoken evenals mijn slijmvliezen van mn neus en keel. Door de amandelen.
Gewoon aanhouden dus! Want het is echt gruwelijk irritant om de hele tijd verkouden te zijn!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:40

eempiej schreef:
Klinkt precies als mij. Ik ben gewoon iedere keer weer terug gegaan naar de huisarts met mijn klachten. Morgen gaan mn keelamandelen eruit. Die zijn chronisch ontstoken evenals mijn slijmvliezen van mn neus en keel. Door de amandelen.
Gewoon aanhouden dus! Want het is echt gruwelijk irritant om de hele tijd verkouden te zijn!

ik dacht ook direct aan keelamandelen :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:27

eempiej schreef:

Oeeh bah! Succes!
Nou, ik kijk deze week ngo eventjes aan, en mocht het niet beter gaan dan bel ik de huisarts op :).

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:09

Ik ben denk ik ook wel 4 keer bij de huisarts geweest. Ze dacht eerst nog mogelijk dat het door een allergie allemaal ontstoken was. Maar de neusspray daarvoor hielp niet. Toen door verwezen naar de KNO. Allergie testen laten doen. Hier kwam ook niets uit (alleen dat ik allergisch ben voor de pleisters die ze daarvoor gebruikten :') ) en toen besloten om de boel er maar uit te halen. De aanhouder wint ;)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:23

ik heb ook altijd last van verstopte neus en dan weer loopneus, maar merk dat t bij mij echt van de holtes afkomt, heb antibiotica gehad en ben zelfs geopereerd, voor die druk op mn holtes, waardoor ik zo een hoofdpijn dagelijks heb.
Ze kunnen er weinig aan veranderen, dus ik gebruik dagelijks neusspray met zeezout of de babyoplossing, en wat ik nu ook veel gebruik is de spray van dokter vogels tegen holteontstekingen, daar heb je ook pilletjes van.
En moet zeggen ik heb minder hoofdpijn, maar 1 a2 dagen vergeten te spuiten is gelijk weer grieperig en hoofdpijn etc.
Gewone neusdruppels of sprays moet je niet gebruiken hoor daar krijg ik juist keelpijn van..
Succes en gewoon blijven klagen bij de arts als je het niet vertouwd ;)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:26

Heb ik ook last van, zelfs in de zomer moet ik me neus vaak snuiten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:50

Hier heb ik ook last van :j Volgens mijn vorige HA werd het veroorzaakt door een huisstofmijtallergie, maar volgens de KNO arts doordat de doorgangen van mijn holtes naar mijn neus te smal zijn en de ontstekingen niet weg kunnen. Ga hier van de zomer aan geopereerd worden, gaan ze de boel wijder maken, dus hopen dat ik dan van dat snot af ben :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:03

Ik ben bang dat het ook aan mijn neus ligt, ik heb 2 bredere botjes bij me neus ( daardoor lijkt me neus ook gelijk breder ) Krijg daardoor ook minder lucht door me neus.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:21

Ieeh, ik hoor best enge verhalen :+.
Maar ik denk dat als het na deze week nog is, even in de vakantie een belletje ga plegen, en dan even op visite bij de HA :).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:41

Ik ben ook altijd verkouden maar bij mij zal het wel een fikse ontsteking zijn
loop er al jaren mee en ga donderdag naar de HA en eis een antibiotica of door verwijzing naar de KNO arts of beide.
Er loopt hier ook een topic op bokt over dit onderwerp (ouder topic) maar daar hebben een hoop mensen ervaring met
allerlei ontstekingsremmers en operatie;s
Ik heb ook altijd last van mijn oren, snel hoofdpijn en heb mega veel slaap nodig < moeite met ademen kost veel energie