Bang voor...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Bang voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:45

Ja ik ben enorm bang om oud te worden. Heel erg bang.

Ik ben bang voor de dood, bang om rimpels te krijgen, bang om niet meer op de markt te liggen, bang om elk paaseitje wat ik eet terug te zien op de weegschaal en in de heupen, bang om grijs te worden, bang om kinderen te krijgen (dat doe je immers wanneer je "oud" bent). Ik ben bang om hangtieten te krijgen, bang om te moeten kleden als iemand van mijn leeftijd en ga zo maar door.

Ik ben nu al 20! Ja 20!! Als je dit getal maal 2 doet kom je uit op 40!! En deze eerste 20 jaar zijn nu al voorbij gevlogen.

Ik kijk enorm uit naar de vakantie van de zomer. Maar dan wordt ik als ik terug kom van vakantie 21. No way! Weer een jaartje erbij! 21 jaar dan al. En dan volgend jaar 22 en dan het jaar erop 23.. Stopt het ooit ergens?

Als ik op tv meisjes zie van 16/17 dan denk ik: WTF en ik dan? Ik ben al 20. Zo was ik helemaal niet toen ik 16/17 was..

Komt het ooit nog goed? ;(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:46

Het enige wat ik kan zeggen.. oud worden, gebeurd. Je doet er niets aan. Iedereen wordt ouder en we gaan allemaal een keer dood.

Geniet gewoon lekker van je leven en maak er het beste van. :)

Jolliegirl

Re: Bang voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:48

Maak je niet zo druk.... ;)
Leef je leven....

Van leven wordt je oud... en van oud worden ga je dood... ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:52

Ik herken dit echt heel erg. :')

Ben pas 18. Maar moet er niet aan denken om niet meer de geliefde jonge generatie te zijn.
Hangtieten,rimpels, slaaptekort door een baby, seks zal ook goed minder worden op die leeftijd.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:53

Ze zeggen toch wel eens dat Seks na je 40e juist beter wordt :') ?
Laatst bijgewerkt door Cynn op 15-02-11 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:53

Lisann__ schreef:
Ik herken dit echt heel erg. :')

Ben pas 18. Maar moet er niet aan denken om niet meer de geliefde jonge generatie te zijn.
Hangtieten,rimpels, slaaptekort door een baby, seks zal ook goed minder worden op die leeftijd.

%)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:54

Cynn_x schreef:

Komt dat door die hangtieten dan? Of doordat je ipv een jong "kuikentje" een oude "kalkoen" tussen je benen hebt zitten?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:54

Jeeeetje maak je niet zo druk meid! Ik ben ook 20 en zo oud is dat niet, je hebt nog een heel leven voor je. En ja, misschien krijg je wel rimpels en hangtieten maar daar gaat het toch helemaal niet om in het leven? Ik vind je een beetje oppervlakkig overkomen als ik eerlijk ben. Geniet van het leven en stop met piekeren. En bovendien, wie heeft jou beloofd dat je kinderen zult krijgen? Of rimpels? Hoe weet jij zo zeker dat je niet morgen een dodelijk auto-ongeluk krijgt? Echt, houd op met zulke dingen te denken en leef!

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:55

eindelijk!! eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik :j ik heb echt presies hetzelfde, maar ik heb er nooit iets over gezegt dacht dat ik gek was :+ echt belachelijk eigenlijk dat we zo bang zijn..

Vjestagirl

Lisann__ seks is zo goed als dat je het zelf maakt.

En verder: heeft het zin om je daar druk over te maken? Heeft het zin om dure cremes te smeren waarmee je allemaal chemische middelen op je huid smeert? Heeft botox zin? Het gaat er toch om wie je bent en dat je gelukkig bent met jezelf. Als je jezelf niet accepteerd doet niemand het.

Lisann__

En dan nog zoiets! De stapvakanties!
Stel dat je op je 25e een kind hebt. Dat zijn nog maar 6 feestvakanties! :|
(als je daar uberhoubt op 'die' leeftijd nog wel zin in hebt)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:56

ach meid we zijn nog jong..
ik ben hier ook 21 bijna 22 en ach wat maak het toch uit het gebeurd gewoon en het word steeds leuker..
er staan nieuwe dingen voor de deur daar wil je toch ook is wat van mee krijgen ipv alleen maar school (want dat is eigelijk alles als je jong ben) vroeg naar bed leren leren leren eten wat de pot schaft altijd de regeltjes van papa en mama opvolgen nou is het gewoon tijd voor je eigen regels en voor feest....

al ben ik niet zo een feest beest!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:58

eenitraM schreef:
Cynn_x schreef:

Komt dat door die hangtieten dan? Of doordat je ipv een jong "kuikentje" een oude "kalkoen" tussen je benen hebt zitten?

Uhh, weet ik veel? Ik hoor het ook maar eens, ben zelf nog maar 17 hoor. Alsjeblieft. :)

Seraphim schreef:
Jeeeetje maak je niet zo druk meid! Ik ben ook 20 en zo oud is dat niet, je hebt nog een heel leven voor je. En ja, misschien krijg je wel rimpels en hangtieten maar daar gaat het toch helemaal niet om in het leven? Ik vind je een beetje oppervlakkig overkomen als ik eerlijk ben. Geniet van het leven en stop met piekeren. En bovendien, wie heeft jou beloofd dat je kinderen zult krijgen? Of rimpels? Hoe weet jij zo zeker dat je niet morgen een dodelijk auto-ongeluk krijgt? Echt, houd op met zulke dingen te denken en leef!

Danku, danku _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:59

Het is het enige wat zeker is in ons leven ..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:00

Oud worden? Tja, ik ben nu achttien..... dus verwacht nog niet binnen nu en 10 jaar rimpels of grijze haren te hebben.
Maar, eigenlijk zie ik de ernst er niet zo van in... De hedendaagse maatschappij is erg gericht op jeugdigheid... iedereen moet zo strak mogelijk in z'n vel zitten. Maar kijk dan eens naar de vrouwen die zich vol laten spuiten met botox, liposuctie na liposuctie laten nemen, hun borsten laten vergroten enz enz. Zo'n plastic vrouw ziet er toch niet uit?!
Zoals ik al zei, ik hoef binnen nu en tien jaar niet grijs te wezen. Maar ik zie er absoluut niet tegen op. Als de tijd daar is zal ik met trots mijn grijze haren kammen, en vooral veel lachen met mijn verrimpelde hoofd!
Ja, ik vind het wel wat hebben een oud gezicht.

Vjestagirl

Lisann__ schreef:
En dan nog zoiets! De stapvakanties!
Stel dat je op je 25e een kind hebt. Dat zijn nog maar 6 feestvakanties! :|
(als je daar uberhoubt op 'die' leeftijd nog wel zin in hebt)

Het voordeel van als je er geen zin meer in hebt, is dat je waarschijnlijk iets anders hebt gevonden dat je leuker vindt.

Dat is het leven. Je blijft niet je hele leven verzot op uitgaan, stapvakanties en al dat soort dingen (of wel, wie zal het zeggen), maar als je daar gee zin meer in hebt vind je dat vaak ook niet erg, want dan is er iets anders wat je leuk vindt.

Genieten van wat je hebt en wat je doet lijkt me belangrijker dan je zorgen maken over of je dat over 5 of 10 jaar ook nog wel doet.

Jolliegirl

De seks heb je zelf in handen hoor... :+
Of je nou 20 bent, 36, 45, of 60 bent... :+ dit hebbie zelf in de hand :p

beetje je conditie houden, daar is de seks goed voor _/-\o_

Yessy

Van stress wordt je sneller oud toch? :+

Toen ik 9 was, mocht ik iedere dag een snoepje en snapte ik niet dat m'n ouders dat niet deden. Toen ik 19 was ging ik 1-2x per week stappen, en kon ik me niet voorstellen waarom anderen dat niet leuk zouden vinden. Toen kwam de dag dat ik ging afstuderen, de dag dat ik begon met werken... en weet je mijn leven is echt niet minder leuk hoor, ondanks die halve rimpel hier en grijze haar daar (en ik ben pas 24, vroeg oud? :D).

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:01

Tjee, als je je daar al druk over gaat maken.. :=
Ik ben 18 en ik geniet gewoon van het leven nu :D

Vjestagirl

Peanutbutter schreef:
Het is het enige wat zeker is in ons leven ..

En zelfs dat is niet zeker! Het feit dat iedereen tot nu toe dood is gegaan is geen bewijs dat ik ook dood zal gaan. Wie weet ben ik wel de uitzondering op de regel!?

Urbanus

Ah joh, ik vier volgende week voor de 4e keer mijn 21e verjaardag, en zolang mensen er nog in geloven zie ik er blijkbaar goed uit. Ik word niet oud, ik blijf gewoon eeuwig begin twintiger <3

Blue_Eyes

Lisann__ schreef:
seks zal ook goed minder worden op die leeftijd.

Wat een onzin :') Dat wordt alleen maar beter, omdat je jezelf en je lichaam beter leert kennen, omdat je meer ervaring hebt en misschien omdat je ook iemand hebt die je voor 200% vertrouwt en waar je alles mee deelt.

Voor de rest: je kunt je eindeloos sappel maken over het ouder worden, maar ja - je doet er niks aan. Je kunt proberen zo te worden als Marijke Helwegen, maar of je daar nou gelukkig van wordt....

Ik moet in jullie ogen wel echt hoogbejaard zijn, ik ben 32.... :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:02

eenitraM schreef:
Cynn_x schreef:

Je hoeft niet altijd een oude kalkoen tussen je benen te hebben je kan ook een jonge vriend nemen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:02

shilady, je slaat de plank een beetje mis :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:04

Die kalkoen, dat is toch iets anders geloof ik... :')