Al een tijdje voel ik me niet goed, sinds me 15e werd ik erg vermoeid. Nu ben ik 17 en heb ik continu moe. Ik heb allemaal vage klachten en ben zovaak na de dokter geweest. Mijn ergste klacht is vermoeidheid, daarnaast miselijkheid en buikpijn. Ik heb vaak bloed laten prikken, hb latten prikken alles was goed. En ja mischien was ik wel miselijk door de pil dus veranderd van pil. Dat bleek het niet te zijn. Mijn amandelen waren chronisch onstoken en daar wouden ze steeds niks aan doen. Nu dachten ze mischien dat ik door me amandelen miselijk werd en hebben ze me amandelen eruit gehaald. Dit heeft veel gedoe met zich mee gebracht (ik heb een nabloeding gehad en moest weer onder narcose) en veel spanning of alles nu wel goed zat. Oke, me amandelen zijn er nu uit maar voel me nog steeds slecht. Ik ben zo moe, zoveel miselijk en voel me zo lusteloos. Ik hou stage en school niet goed vol en als ik me leraar mail met ik ben moe en miselijk ja dat is geen goede reden? Dan ga je maar eerder na bed.
Toen was ik het zat, ben na de dokter gegaan en heb duidelijk verteld hoe beroerd ik me voel. Het zijn zulke vage klachten en heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt en me aanstel. Toen heb ik weer bloedtesten gedaan en daar kwam uit dat ik een vitamine d tekort heb. Na nog een bloedtest kwam uit dat ik ook vitamnine b12 tekort heb. Morgen moet ik weer bloed laten prikken voor uitgebreider onderzoek.
Wie heeft dit ook? Het frustreerd mij nogal, ik wil dingen doen maar ik wordt steeds tegen gehouden. Ik ben steeds moe en miselijk en nog wat andere dingen. Ik meld me vaak ziek, en heb het gevoel dat ik me aanstel en niet doorzet. Ik heb het gevoel dat me omgeving het ook niet heel serieus neemt.
Ik wou dit even kwijt, en kijken of er nog meer mensen dit hebben.
Komt me bekend voor, alleen in iets mindere mate. Maar je weet nu toch al gedeeltelijk wat het zou kunnen veroorzaken, kan je niet extra vit. D en B12 innemen en letten op je voeding?
Extra vitamine D heb ik gekregen en neem ik nu elke dag in. Vitamine B12 gaan ze nog veder onderzoeken.
RelarDevi
Geplaatst: 15-02-11 13:26
Vitamine D krijg je door lekker in zon te zitten. Dus hup ga elke dag een uurtje rondje lopen. Het helpt ook nog tegen lusteloosheid, lekker buiten zijn.
B12 zit in (ook) lever, lekker veel lever eten dus Dierlijke producten bevatten vitamine b12.