Chronisch terugkerende aften in mond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Chronisch terugkerende aften in mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:26

Al ik weet niet hoe lang heb ik last van aften/blaren in de mond. Elke keer wanneer mijn weerstand wat minder is door bijvoorbeeld stress of vermoeidheid, is het weer raak!
Nu dus ook, ik lig sinds donderdag plat op de bank. Erg last van keelpijn, verkouden, oor- en buikpijn. Toen ik erachter kwam dat er weer eens een dikke aft op mijn tong zat, ben ik naar de dokter gegaan. De dokter zegt dat ik last heb van griep, aan de aft kan hij niets doen. De middeltjes voor het aanstippen van blaren helpen volgens hem niet zo goed, dus ik kreeg niets mee.. grrr.
De vorige keer hebben ze al eens een monstertje afgenomen, gelukkig bleek het geen enge ziekte te zijn.

Gééék word ik van die aften. Momenteel zit er dus een aft van 1 cm groot op mijn tong wat eten en drinken behoorlijk belemmerd. De vorige keer had ik ze op en rond de huig wat ook ontzettend pijnlijk is.

Wie heeft er nog meer (chronisch) last van aften? Misschien kunnen we hier middeltjes/oplossingen delen.. :+

zonnebloem18

Re: Chronisch terugkerende aften in mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:28

Goed poetsen met Zendium moet heel goed zijn, bij mijn vriend werkte dat vrij goed.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:29

Veel extra vitamine C nemen. Als het goed is groei je er over heen, ik had ze vroeger ook altijd maar nu niet meer.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:30

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:31

Ik heb ze wel regelmatig, geen idee hoe ik er versneld af kan komen...Wel stamp ik mezelf dan nog meer vol met fruit (vitamientjes voor de weerstand :) ) Of het daadwerkelijk helpt durf ik niet te zeggen. Ik lees even mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:53

Rabarbercompote eten, daar zit hetzelfde spul in dat in 99% van de anti-aftenmiddeltjes zit.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:55

Tomaten en chocolade vermijden.
Zodra ik veel tomaten en/of chocolade eet, is het raak. Zéker in combinatie met een verlaagde weerstand/grieperig is het direct raak.

Enige wat bij mij helpt is Pyralvex smeren, pijnlijk, maar zeer effectief

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:59

idd pyralvex gebruiken, goed spul

ik krijg aften van appelsienen en mandarijntjes :(

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:07

Ik heb ook heel vaak aften. Door een eetstoornis mis ik veel vitaminen en is mijn weerstand laag. Ik heb nu ook 3 aften in mijn mond en ga kapot van de pijn. ik heb een middeltje van de apotheek ( lidocaine ), die verdooft en ontsmet en is pijnloos aan te brengen. Als ik op mijn lip bijt per ongelijk en ik eet iets scherps, dan is het weer raak en zijn het de volgende dag aften...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:46

ik heb ook vaak aften, op mijn tong, wang en tandvlees. en doet erg zeer
ik heb een of ander smeer middeltje van de apotheek maar het werkt niet zo fantastisch maar is wel pijnstillend, dus smeer dat er dan op voor het eten etc zodat ik gewoon kan eten en daarna niet meer voel.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:09

Bedankt voor jullie reacties! Heb vitamine bruistabletten en een middeltje van Bloem gehaald. Ik heb Pyralvex ook aangewezen gekregen, maar vanwege de zuur toch maar niet gedaan, lijkt me zo pijnlijk!
Ik heb nu Ulsa Spray van Bloem, heel smerig, maar hopelijk gaat het werken.

Zuur fruit heeft bij mij inderdaad ook invloed. Daar krijg ik ook altijd een pijnlijke tong van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:14

Misschien eens naar een natuur arts gaan?

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:55

Ik krijg aften als ik ziek ben maar ook als ik bijvoorbeeld te veel mandarijntjes eet. Het is echt pijnlijk! Wat ik nog wel eens doe ik extra vaak mijn mond spoelen met een mondspoeling. Voor mijn gevoel verdooft dat een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:58

Ik heb in de winter vaak een keer aften. Ik stip het aan met corsodyl. Dat verzacht de pijn.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:09

dokter raadde mij aan de spoelen met sterke, afgekoelde kamille thee.. HEEL vies, en weet niet of t werkte, ben er mee gestopt, omdat ik het echt heel vies vond.. Is misschien het proberen waard?

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:12

Zelf heb ik ook regelmatig last van blaren in de mond. Dan spoel ik met Bocasan van Oral B. Je hebt aan de helft van het zakje per keer wel genoeg. Het prikt totaal niet en 'verdoofd' de blaar een tijd dus dan kun je in ieder geval weer wat normaal eten en drinken. Echt super spul! Ben blij dat ik sinds kort weet dat het bestaat, want hiervoor hielp mij ook niets...

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:15

Poetsen met Zendium tandpasta! Ik had er ook altijd last van maar sinds ik op advies van mijn tandarts met Zendium ben gaan poetsen ben ik er van af :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:19

Ik gebruik Dentinox om ze te verdoven als ik er veel last van heb, zodat ik even normaal kan eten enzo. Is eigenlijk voor doorkomende babytandjes, maar werkt prima :=

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:25

Ik heb er ook veel last van. Afkloppen de laatste tijd is het bijna niks geweest!
Mijn mam heeft bij de DA een keer een soort afte pleister gekocht. Dit is een spulletje wat je op je afte smeert, waarna het de afte afsluit. Het is geweldig spul. Het doet veel minder pijn en de afte is bij mij gemiddeld na 1 week verdwenen ipv 1 maand! Verder poets ik altijd met zendium.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:35

Aanstippen met sterke drank. Dan drogen ze snel uit. Doet wel ff pijn maar dan zijn ze na twee dagen wel weg. Of een vloeistof met lidocaïne (da's een verdovingsvloeistofje) maar daar gaan ze niet sneller van weg. Dan is de pijn gewoon wat minder.

Succes en sterkte!!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:37

Mijn Zusje had er ook veel last van, maar nadat haar amandelen eruit zijn gehaald(wel om andere redenen) heeft ze er nooit last meer van gehad.
Misschien even navragen??

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:36

Ik wil toch nog even een reactie plaatsen, want dit hele verhaal komt mij hééél bekend voor!
(Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms dagen aan het creperen is van de pijn in de mond)

Ook ik heb al sinds klein af aan last van aften. Ik heb het dan niet over kleine aften van 1 mm in lengte en breedte,
maar over aften die 1 tot 1,5 cm en soms zelfs 2 cm lang worden.

Ik ben er al diverse keren mee naar de dokter geweest, omdat ik keelpijn en griepverschijnselen begon te vertonen.
De dokter kon mij al die keren niet verder helpen (behalve antibiotica geven tegen de pijn). Ook heeft hij een keer bloed afgenomen om te kijken of ik misschien ijzertekorten had en dat het daar aan kon liggen. Dit was niet het geval en hier liep mijn pad op zoek naar de oorzaak weer dood.

Ik inmiddels al heel wat geprobeerd, maar niets helpt
- Camille thee
- Zendium
- Bosbessen tabletjes
- Extra vitamine D
- Extra vitamine C
- Aanstippen

Ook krijg ik aften om de meest kleine dingen zoals: weerstand verlaging, bijten op het tandvlees/tong, stress etc.
Is de 1 net weg, begint de volgende al ''rijp'' te worden.

Op dit moment heb ik een grote aft achter mijn laatste kies die lekker in dat hoekje gepropt zit.
Mijn hele kaak doet zeer en waneer ik eet voel ik de aft gewoon zitten. Heel vervelend allemaal!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:41

Hier staat ook veel informatie
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... eling.html

Ik had jaren terug ook geregeld aften, maar inmiddels bijna niet meer. Als ik er één voel aankomen ga ik gelijk aan de vitamine c tabletjes en is het zo over.
Wat ook van belang is, je tanden en tong goed poetsen.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:44

Bedankt Lizz,
Deze link had ik nog niet gevonden :)

Bij mij is het probleem dat als ik er 1 voel aankomen het gewoon niet meer tegen te houden is hoeveel vitamine ik ook naar binnen werk!