Ik maak altijd zelf snacks voor de honden. En had kippennekken gekocht op de markt. Die droog ik dan in het droogautomaat. Echter moet eerst het vet eraf gehaald worden(droogt slecht)....
Vies goor klusje...met bloed enzo...jach.
Dus zaterdagavond ermee bezig.
Na een halve kilo merkte ik al dat mijn middel vinger bovenop pijn begon te doen. Dit is meestal zo aangezien ik nogal spastisch knip i.v.m. heel weinig kracht in mijn handen. En de glibberige nekjes werkten ook niet mee. Toch nog 3 kilo weggewerkt.
Toen ik klaar was, handen schoongemaakt met verdunde dettol.....en dit beet wel zo afschuwelijk dat ik in de gaten kreeg dat ik een wondje had. Dit was dus geen wond, maar een blaar(door de wrijving van de schaar en bloed en vet)....nog maar een keer gespoeld met dettol(kon wel janken zo zeer deed het).
Calendula erop en een pleistertje.
Volgende dag zat de pleister vast, en zag je ook duidelijk bruine smurrie.....plek was inmiddels ook rood geworden en deed goed pijn.
Gister en vandaag is het alleen maar roder en pijnlijker geworden...zelfs water bijt al...en er blijft troebele vocht uitkomen.
Nou weet ik als EHBO'er dat je snijwonden waar bacteriën bijgekomen zijn het beste even goed kan laten doorbloeden en moet spoelen.
Maar een hoofdstuk over open blaren en bacteriën is er niet...
Nou ben ik over het algemeen niet zo benauwd voor infecties...heb al zoveel infecties overleeft zonder hulp van HA......Maar vind dit toch wat riskanter i.v.m. de salmonella bacterie.
Uiteraard gegoogeld...en de meeste site's zeggen dat de salmonella bacterie een bacterie in de darmen is...
MAAR als je leest over snijwonden en kip, geven ze wel het advies om flink te spoelen en doorbloeden....
Dus bokkers....iemand enig idee wat te doen?
Morgen moet ik naar het ziekenhuis....ook maar een bezoekje brengen aan dokter om het te laten zien en wellicht AB kuurtje halen?
Of zal dit net als al mijn andere infecties gewoon over gaan?
Bedankt voor het lezen!