Wrijf blaar en kip..word steeds pijnlijker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Wrijf blaar en kip..word steeds pijnlijker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:39

Jaja lekkere wazige titel he :)

Ik maak altijd zelf snacks voor de honden. En had kippennekken gekocht op de markt. Die droog ik dan in het droogautomaat. Echter moet eerst het vet eraf gehaald worden(droogt slecht)....

Vies goor klusje...met bloed enzo...jach.

Dus zaterdagavond ermee bezig.

Na een halve kilo merkte ik al dat mijn middel vinger bovenop pijn begon te doen. Dit is meestal zo aangezien ik nogal spastisch knip i.v.m. heel weinig kracht in mijn handen. En de glibberige nekjes werkten ook niet mee. Toch nog 3 kilo weggewerkt.

Toen ik klaar was, handen schoongemaakt met verdunde dettol.....en dit beet wel zo afschuwelijk dat ik in de gaten kreeg dat ik een wondje had. Dit was dus geen wond, maar een blaar(door de wrijving van de schaar en bloed en vet)....nog maar een keer gespoeld met dettol(kon wel janken zo zeer deed het).
Calendula erop en een pleistertje.
Volgende dag zat de pleister vast, en zag je ook duidelijk bruine smurrie.....plek was inmiddels ook rood geworden en deed goed pijn.
Gister en vandaag is het alleen maar roder en pijnlijker geworden...zelfs water bijt al...en er blijft troebele vocht uitkomen.

Nou weet ik als EHBO'er dat je snijwonden waar bacteriën bijgekomen zijn het beste even goed kan laten doorbloeden en moet spoelen.
Maar een hoofdstuk over open blaren en bacteriën is er niet...

Nou ben ik over het algemeen niet zo benauwd voor infecties...heb al zoveel infecties overleeft zonder hulp van HA......Maar vind dit toch wat riskanter i.v.m. de salmonella bacterie.

Uiteraard gegoogeld...en de meeste site's zeggen dat de salmonella bacterie een bacterie in de darmen is...

MAAR als je leest over snijwonden en kip, geven ze wel het advies om flink te spoelen en doorbloeden....

Dus bokkers....iemand enig idee wat te doen?

Morgen moet ik naar het ziekenhuis....ook maar een bezoekje brengen aan dokter om het te laten zien en wellicht AB kuurtje halen?

Of zal dit net als al mijn andere infecties gewoon over gaan?

Bedankt voor het lezen!

Anoniem

Re: Wrijf blaar en kip..word steeds pijnlijker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:41

bel morgen gewoon even een dokter(assistente).
echt fris is het niet,hou het wel goed schoon.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:42

zo veel mogelijk open laten, je kunt er wat vetramil opdoen (als je dat hebt van je paard) en gewoon mee spoelen. Ik heb geregeld dat soort wondjes, maar meestal zweert het wel schoon. Als je vinger echt heel warm wordt of er een rode kring omheen komt dan idd de ha bellen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:44

Idd, goed openhouden en desinfecteren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:47

Ik zit de hele ochtend in het ziekenhuis en kan niet bellen :Y)

Ik zit ook altijd onder de wondjes en blaren....maar die komen niet in aanraking met kippenvlees. als ik namelijk wondjes heb op mijn handen, dan ga ik niet bezig met kip.

Er blijft troebel vocht uitkomen, en eromheen is het al helemaal rood. Hij is al zeker wel aan het zweren en irriteren...dat ken ik allemaal wel :o

Maar vind het gewoon riskant i.v.m. het kippenvlees.

Hoop dus dat een bokker mij kan vertellen of ik risico loop.

Kijk als het een gewone infectie is gaat het wel weer over...dat heb ik al heel vaak gehad.

Mijn paard loopt al bijna 1,5 jaar op de eeuwige groene weides.....dus geen zalfjes meer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:03

heb je een goede natuurhoning in huis?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:05

In ziekenhuis mag je op de meeste afdelingen wel gewoon bellen :) Maar als je daar toch moet wezen kun je altijd even je vinger laten zien :)

Voor nu zou ik nog in een bakje soda ofzo gaan zitten zodat de troep eruit kan.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:08

Thats_Me schreef:
In ziekenhuis mag je op de meeste afdelingen wel gewoon bellen :) Maar als je daar toch moet wezen kun je altijd even je vinger laten zien :)

Dat zou ik ook doen ja. :j
En als je het niet vertrouwd, dan je vinger daar laten zien :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:12

Caira schreef:
heb je een goede natuurhoning in huis?

Ja, maar dat is helemaal versteend....pure onbehandelde honing..niet zolang houdbaar dus :(

Thats_Me schreef:

Moet naar het umcg...daar mag je niet bellen, heb er trouwens ook geen bereik. Wou laatst ook al stiekem bellen.

Bakje soda heb ik inderdaad vanmiddag ook al gedaan en dat deed echt eeenooorm AUW.
Maar zal het nog een keer doen..

Moet bij revalidatie arts zijn, zal eens kijken wat zij zegt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:16

honing bevat een natuurlijk antibioticum

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:21

honing versuikert door het in een bak met warm water te zetten wordt het weer vloeibaar.

zelf zou ik dat d niet zo snel op doen maar lekker in de soda of biotex weken.
2 keer per dag en zo veel mogenlijk aan de buiten lucht laten en niet afplakken oid.

wel kun je voor de nacht een nat verband dr omheen doen dat heb ik ook gedaan toen een katten beet onstoken was.
dat was erg prettig en een tip van de ha assistente.

sterkte

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:44

Caira schreef:
honing bevat een natuurlijk antibioticum

Weet het :) maar hier in huis gebruiken we geen honinh...deze honing hebben we staan omdat ik die zelf uit de raat heb gehaald(met imker hoor, niet gepikt) ergens vorige eeuw.

Goldy schreef:
honing versuikert door het in een bak met warm water te zetten wordt het weer vloeibaar.

D

zelf zou ik dat d niet zo snel op doen maar lekker in de soda of biotex weken.
2 keer per dag en zo veel mogenlijk aan de buiten lucht laten en niet afplakken oid.

wel kun je voor de nacht een nat verband dr omheen doen dat heb ik ook gedaan toen een katten beet onstoken was
dat was erg prettig en een tip van de ha assistente.

sterkte

Dat wist ik niet.

In soda weken doe ik normaal ook. Vandaag ook gedaan. Maar soda dood volgens mij geen bacteriën.

Nat verband ga ik niet doen....kan absoluut niet tegen nattigheid in bed..brrr

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:11

temp van het water waar je de honing in zet wel onder de 60 graden houden, daarboven neemt de werking van honing af