slapende armen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

slapende armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:55

Ik heb de laatste maanden last van slapende armen als ik zelf slaap. Dan zal je wel denken "daar merk je toch niets van?" nou dus wel :+ ik kan dus als ik wakker word een tijdje lang mijn armen niet gebruiken en het is ook echt een vet irritant gevoel als je armen "wakker worden" :+ Zijn er meer mensen die dit hebben? en hoe kan je dit voorkomen?

IMJ

Re: slapende armen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:58

Lig je er op? Liggen ze raar? lig je anders dan anders?
Ik heb het soms.. ben me ooit is kapot geschrokken want je voelt je eigen arm dus echt niet!
Er lag dus een koude arm in m'n bed..
Ik pakte hem met m'n rechterarm en gooide hem eruit. Alles van m'n nachtkastje lag op de grond en het bleek dus m'n eigen arm te zijn. :D Stom gevoel idd!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:59

Ik heb het ook heel vaak dus ik lees even mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:00

ik lig eigenlijk altijd al op mijn zij zolang ik kan herrineren. Dus lig niet vreemd ofzo.
Haahahahah :') dat is ook niet leuk zo'n koude arm in bed :') nee ik begin dan rond te zwaaien met mijn arm in de hoop dat die wakker word maar deamn wat een vervelend gevoel is dat := heb het vannacht 3 x gehad ofzo (ja ben een onrustige slaper :') )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:04

Tijdens je slaap ga je dan toch op je arm liggen hoor en daarom slaapt die steeds.
Ik heb het ook heel vaak gehad,moest me arm optillen want die sliep zo diep dat die gewoon verlamt was.
Een andere optie zou kunnen zijn dat er een bepaalde zenuw in de knel komt als je op een bepaalde manier ligt.

Syl70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:05

Misschien is je bed te hard. Dan ga je op je rug liggen en als je dan raar ligt, gaan je armen slapen. Een dun matrasje eronder kan al helpen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:06

Ik had het vannacht nog, wat een vies gevoel is dat hè := Word er dan ook vaak wakker van. Dan moet ik echt met mijn andere niet-slapende arm op zoek naar mijn slapende arm en hem zo opheffen om hem te verplaatsen :')

Ik heb het ook alleen maar als ik echt op die arm lig. Meestal slaap ik in op mijn zij, maar dan word ik dus wakker op mijn buik, beide armen onder mijn kussen en mijn hoofd er bovenop :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:09

Mijn bed is echt perfect :P dus daar ligt het niet aan :P vroeger (voor die maanden dat ik dit heb) lag ik dus exact hetzelfde als nu, ook dat ik vaak op mijn arm sliep en had er toen nooit last van :P dus daarom vind ik het vreemd.

Wat zijn armen eigenlijk zwaar zeg :') je merkt het pas als ze verlamd zijn :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:12

Ik heb het ook heel vaak. Heb ook last van tintelende vingers. Bij mij komt het door een beknelde zenuw in de rug. Fysio en oefeningen helpen wel wat. Het ligt niet aan het soort bed en ook niet aan de houding waar je in slaapt, maar wordt bijv wel veroorzaakt door verkeerde houding, bij mij dacht de fysio dat het aan het paardrijden lag.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:52

Als iemand een oplossing heeft graag melden.

Ben ook zo iemand bij wie diverse onderdelen langer doorslapen dan ik.
Heel irritant als je 's nachts wakker wordt met 2 slapende benen en 1 slapende arm :+
en eigenlijk naar het toilet wou gaan lopen.
(heb het opstaan met slapende benen afgeleerd, na paar keer onderuit te zijn gegaan :z )
Of 2 armen en je wilt je omdraaien, kansloos ben je dan....

Alle gekheid op een stokje, maar ik zou er graag vanaf zijn.
Dus zinnige suggesties zijn welkom.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:05

Hihihi dat is ook niet echt handig :=

Vannacht had ik dus dat mijn kat allemaal dingen om liet donderen en omdat mijn armen (en handen) dus sliepen kon ik niet mijn licht aan doen :') kon niet eens knijpen := tis gewoon net alsof ik verlamt ben ofzo := lekker handig dus :')

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:07

Ik ben een twee keer wakker geworden terwijl ik op mijn rechterarm lag, en ik voelde helemaal niets meer, echt iets van twee minuten ofzo :\ was best wel eng, voelt idd net alsof ie verlamt is :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:09

tis ook best wel eng... Mijn nicht heeft MS dus ik kan dan ook wel enge dingen in mijn hoofd halen :=