*zucht* Last van mijn elleboog...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

*zucht* Last van mijn elleboog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 08:55

Hey,

Na in 2009 mijn elleboog uit de kom gehad te hebben en de conclussie gekregen te hebben dat ik licht hypermobiel ben ging het op zich goed. Zo nu en dan een vinger uit de kom, maar na een ideale uitleg van de fyso hoe ik dat zelf kon "verbinden" ging het goed. Mijn elleboog speelde zo nu en dan wel op, maar dat was van korte duur. Ik kon alles wat ik wilde en deed alles gewoon, parcourshulp, rijden, werken.. Eigenlijk nooit grote problemen ondervonden..
Tot afgelopen week... Mijn elleboog was de hele week al wat gevoelig, dacht dat het kwam van wat intensiever rijden. Heb woensdag nogal een zware les gehad. Maar donderdag viel het allemaal weer reuze mee...
Sta ik vrijdag op mijn werk (BSO), kids lekker buiten aan het spelen en ik deed gewoon vrolijk mee, rondjes fietsen, in de zandbak en later keeper spelen. Sta ik in het doel en zo van het een op het ander moment krijg ik ontzettend last van mijn elleboog, ik werd er gewoon beroerd van! Ik direct nagaan of ik wat bijzonders gedaan had waarbij er veel druk/kracht op mijn elleboog gekomen was maar dat was niet zo. Had ook geen bal met mijn handen tegen gehouden maar alleen met mijn benen. Naja ik eerst maar een paracetamol genomen, maar dat hielp niet... Later nog maar een, weer geen effect.
De terug weg naar huis was zeer onprettig. Ik moet een half uurtje rijden maar dat is niet fijn als je last van je elleboog hebt en je kracht erin verliest. Toen ik thuis kwam heb ik nog een paracetamol gehad en maar rustig gaan zitten. Kussen onder mijn arm en maar proberen om er niks mee te doen.
Vrijdagavond heb ik nog de doktersdienst gebeld. Hier kreeg ik te horen dat ik maar pijnstillers moest gaan nemen. Toen ik aangaf dit al gedaan te hebben werd er gezegt dat ik dan maar andere pijnstillers moest proberen.. Niet echt een helpende oplossing.

Zaterdag zou ik naar de huishoudbeurs, hier mijn arm de hele dag in een mitella gehad, af en toe eruit voorzichtig grote bewegingen maken, zodat mijn elleboog wel blijft bewegen, maar niet teveel inspanning moest leveren. Dit ging opzich redelijk goed, alleen 's avonds toch weer ontzettend veel last.

Zondag, mijn stalgenoot had wedstrijd. Ik mee, heb gedaan wat ik kon met mijn linkerarm en mijn rechterelleboog zo min mogelijk belast. Dit ging redelijk. Na de proeven zou ik het paard even uitstappen (is hetzelfde paard waarmee ik ook wedstrijden rijd). Dus hoppa been in de stijgbeugel en ik zou er even opstappen. Niks dus, kon niet eens omhoog komen, kracht was gewoon volledig weg uit mijn arm. Ik baalde op dat moment zo enorm, ik had mezelf gewoon voor ogen gehouden deze week lekker te gaan trainen voor aankomende zondag, mijn tweede officiele wedstrijd...

Vanmorgen heb ik de dokter gebeld en daar kan ik om 11.15 terrecht, hoop dat hij een oplossing heeft zodat in ieder geval de bijna constante pijn een stuk minder gaat worden!

Mleen

Re: *zucht* Last van mijn elleboog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 12:12

Nou, verwijsbrief mee gekregen voor een orthopeed, misschien dat er toch wat stuk gegaan is in 2009 wat ze nooit verder onderzocht hebben :S Fijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:50

Sterkte alvast. Ik denk dat het inderdaad wel belangrijk is om er goed naar te laten kijken. Ik ben ook hypermobiel, maar de klachten die jij omschrijft herken ik niet als dusdanig. Succes!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:39

Dankje, heb nu tijdelijk een "band" er om heen voor de stevigheid. Het is gewoon heel lastig, want de grote bewegingen helpen niet, maar rust houden helpt ook niet...