Langdurige klachten longen/zij... herkenbaar voor iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Langdurige klachten longen/zij... herkenbaar voor iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:46

Hallo,

Ik open dit topic eigenlijk om te zien of iemand dit bekend voorkomt waar ik al tijden last van heb.

Ik heb sinds een half jaar eigenlijk last van m'n zij. Heftige steken, kortademig. Mee na de dokter geweest, die kon niets horen.. niet aan de hand.
Vanwege een vakantie naar TBC gebied moest ik longfoto's maken (ipv een mantouxspuit). Wat bleek, een longonsteking die er toch wel een tijdje zat. Da's fijn.. ''er zit niets''. Antibiotica gehad, daarna was het over (gechecked met wederom foto). Dit was in juni.

September/oktober, wederom klachten. Weer afgeluisterd, veel last van slijm, hoesten enz. enz. Iets met bronchitis, was iig nog (net) geen longonsteking. Wederom antibiotica.

Hierna is het een tijdje goed gegaan, met wel vaak nog steken tussendoor. Altijd aan de linkerkant overigens. De steken komen te pas en te onpas opdagen zeg maar. Ook al loop ik maar een klein stukje na de bus ofzo, bij inspanning willen ze nog wel eens komen.

3 weken geleden kwam ik thuis van school, en van het een op het andere moment had ik zo'n last van steken en pijn dat ik direct de dokter heb gebeld omdat ik wist dat dit niet normaal was. Dit was om 10 voor 5. Ik mocht niet meer langskomen, spreekuur was voorbij. Maar telefonisch advies gekregen. Ik ging er zowat kapot aan, huilen, geen lucht, zo'n ontzettende pijn.
Dokter dacht aan spierverkramping. 2 paracetamol om de 3 uur en dyclofinac 50 mg. En vooral warm houden.. Ik had geen koorts dus ja, daar moest ik het maar mee doen. Heb de hele avond pijn gehad, maar op een gegeven moment zakte het zodat ik neit naar de nightcare hoefde.
Dat weekend nog met koorts op de bank gelegen. Ongeveer 39 graden. Niet heel hoog. Ondertussen had ik ook weer tabletten/antibiotica wat het dan ook was voor een blaasontsteking.

Nu 3 weken later, heb ik nog steeds last. Niet zo erg als het voorval zoals net beschreven maar toch heftig. Veel rugpijn, moe, niet op die bepaalde zij kunnen liggen. Heb ook nog steeds vaker las van plassen of dat ik uit het niets ZO nodig moet dat ik bijna gelijk in m'n broek plas..
Ik moet ook veel na de wc, terwijl ik dat voorheen eigenlijk heel weinig had.

De steken zitten altijd links net onder m'n ribbenkast. Ik heb zelf het idee dat het misschien ook iets met m'n nieren kan zijn.

Maandag ga ik naar de dokter en hoop ik dat ze er nu wat meer aan gaan doen of me doorsturen naar het ziekenhuis want ik ben de klachten nu wel zat.

Iemand hier die herkenbare klachten heeft of misschien een vermoeden wat het zou kunnen zijn? Ik ben voornamelijk benieuwd wat het zou kunnen zijn.. of welke richtig ik mogelijk kan denken.
Wellicht is het helemaal neit zo erg en zit er slechts een spiertje of zenuw bekneld, who knows..

Sorry voor het lange verhaal, maar ben het een beetje zat en wilde het even van m'n afschrijven ipv altijd thuis moeten ''zeuren'' dat ik pijn heb.

Bedankt!

TiffanyJoy

Re: Langdurige klachten longen/zij... herkenbaar voor iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:13

Nou ik heb dus hetzelfde ongeveer, maar loop hier al mee vanaf de kerst.
Bij mij hebben ze bloed geprikt en een longfoto gemaakt, longen waren schoon (heb wel astma)
In mijn bloed zagen ze dat ik een virus infectie had. Dus voor de zekerheid aan de antibiotica, omdat ik zoveel pijn had links in mijn ribben en linkerborst.
Dit hielp niet voldoende dus maar aan de prednisolon, ook daar gingen de klachten niet mee weg.
Ondertussen weer bloed laten prikken en nog een keer een foto..Maar weer niets te zien, maar de pijn was zo hevig dat ik alleen nog maar kon liggen en niet in staat was/ben te werken ofzo.
Dus maar weer naar de longarts, die wil nu een CT scan en een bronchoscopie laten maken,dat gaat deze week gebeuren. Ben dus heel benieuwd of hier iets uitkomt!
Ondertussen gebruik ik nu ook medicijnen voor mijn maag, en heb het idee dat dat ook wel wat scheelt
Veel sterkte met je klachten en maar hopen dat er iets uit de onderzoeken komt
Dan maar weer naar de longarts, die zegt dat ik een zeldzame vorm van astma heb, maar hij wilde wel dat ik

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:17

Ja ik vroeger kinder-astma gehad ofzoiets..
Heb je constante pijn? of steekt het af en toe op?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:51

Heb nu de laatste tijd constant pijn, al zwakt het wel af als ik me rustig houd, maar zodra ik teveel ga doen begint het weer.
Ben jij ook zo moe?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:56

Ik heb vorig jaar longonsteking gehad (met 3 x AB) en heb er nu nog steeds last van. Dit uit zich inderdaad met steken onder de ribben. Volgens mijn fyschio komt dit inderdaad door het spiertje wat daar zit. Deze heeft zoveel te verduren gehad door het hoesten dat het na jouw longontsteking nog wel een jaar kan duren voordat het weg trekt. Ook moe zijn hoort erbij en kan best lang duren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:05

Terug naar de HA en een doorverwijzing eisen naar de longarts!

Ik ben in december afgewimpeld door mijn HA met een luchtweginfectie (antibiotica) en een huisstofmijtallergie (allergietabletjes), maar het bleek iets heel anders te zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:39

@ WouEle, inderdaad ook erg veel moe.. :j maar niet altijd, al zijn er dagen bij dat ik klaar ben met school stage of werk en dan is het ook een beetje gebeurd met me.

@Nicole, Ok. Krijg je fysio hiervoor of een andere zaak? Ik weet niet of hier iets aan te doen is met fysio.

@ Quellian; ga vandaag na de dokter.. ben benieuwd wat er wordt gezegd/gedaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:36

de dokter dacht dat het bij de nieren zat.
Moet nu nog een keer urine inleveren en als daar wederom niets op te zien is, dan moet ik buikfoto laten maken en een echo..

Ben benieuwd of er wat uitkomt..