Pijn zijkant/buitenkant voet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Pijn zijkant/buitenkant voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:02

Beste bokkers!

2 jaar geleden ben ik een paar dagen voor mijn zomervakantie door mijn enkel gezwikt. Dit deed zo ontzettend veel zeer dat ik dacht dat ik iets gebroken had. Savonds en snachts gekoeld, en de volgende ochtend gelijk foto´s laten maken. Gelukkig niets gebroken maar mn banden waren erg uitgerekt. Dit zou altijd mijn zwakke plek blijven werd mij verteld. De pijn zat hem aan de zijkant van mijn voet, schuin oplopend naar het midden. Deze voet is ook altijd aan de bovenkant wat dikker gebleven dan de andere.

Nu heb ik er echter sinds vandaag weer ontzettend last van. Ik ben niet door mn enkel gegaan oid, het is halverwege de dag op komen zetten. Het is echt een zeurende pijn, en wanneer ik mijn voet naar binnen wil buigen doet het het pijnst. Met lopen valt het opzich wel mee.

Zijn er bokkers die hier ook last van hebben? Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel weer over gaat en anders maandag een een bezoekje aan de huisarts! :j
Laatst bijgewerkt door aronneke op 12-02-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Re: Pijn zijkant voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:06

Ja ik heb het met de binnenkant bij mijn rechterdikke teen

Op de bal van mijn voet
Foto's laten maken enz niks
Fysio heeft beetje geholpen nu af en toe nog last van niet vaak meer

aronneke

Re: Pijn zijkant/buitenkant voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:11

Heb je er altijd pijn aan?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:13

Nee niet altijd
Had het eerst wel heel veel
Nu minder
Vooral na veel en lang lopen heb ik het

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:27

Hmm klinkt hetzelfde als mijn probleem. Ik heb altijd al zwakke enkels gehad en nu ben ik een paar maanden terug op het strand van een paard gevallen waarbij ik in de beugel ben blijven hangen met mijn rechtervoet. In het ziekenhuis heb ik te horen gekregen dat mijn enkelbanden ernstig opgerekt waren. Heb 1 week plat gelegen, 2 weken met krukken gelopen en daarna nog steeds 2 weken hinkend door het leven gegaan. Had het idee dat het verband echt geen nut had gehad. :+ Het bleef 2 maanden dik en blauw en ik dacht dat de pijn niet weg zou gaan.
Maar nu sinds een paar weekjes heb ik minder pijn, het is nog wel dik maar niet meer blauw. Ik denk de dikte niet meer weggaat.. de val is inmiddels 3 maanden terug.

Ik heb er vooral pijn aan als ik slechte schoenen aan heb, met een dunne/platte zool zeg maar. Ik weet niet wat voor schoenen jij draagt? Ook heb ik er last van als ik intensief paard rijd of lang moet staan of lopen.
Maar bij jou is het al 2 jaar geleden, dan is het best raar dat het opeens weer terugkomt. Maar je gaat al naar de huisarts zeg je, misschien kan hij meer zeggen?
Ik draag nu zelf steunkousen, dat scheelt echt een hele hoop! Daardoor word de belasting verdeeld over je gehele been/voet. Misschien eens proberen? En anders fysio, wil bij sommige mensen ook goed helpen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:59

Ik heb het met een bepaald soort schoenen, het is heel pijnlijk.Volgens mij is het een verkeerd gebruik van je voet.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:58

Ik heb er savonds even goed druk opgehouden. Ik kon echt niet meer lopen! Maar na een paar uurtjes trok het weg en de volgende dag nergens last meer van. Ik wist niet wat me overkwam, het deed zo veel zeer. Ga niet meer naar de HA, maar mocht het nogeens gebeuren ga ik direct! :j