Peesirritatie na botbreuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Astrid

Peesirritatie na botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 20:25

In december heb ik een ongeluk gehad waarbij ik mijn pols heb gebroken, op 2 plekken een 'groene tak'-breuk zoals het gezegd werd.
4 weken in het gips gezeten, daarna nieuwe foto gemaakt en t was allemaal netjes weer geheeld :)
Nou ben ik afgelopen dinsdag na 4 weken teruggeweest naar het ziekenhuis voor een nacontrole, helaas had ik nog erg veel pijn.
Uiteraard dit aan de arts voorgelegd en die kwam met de volgende conclusie; peesirritatie.
Schijnt vaker voor te komen na enige tijd in het gips te hebben gezeten en gaat over het algemeen vanzelf weer over.
1 maart moet ik daarvoor weer terug naar het ziekenhuis, mocht ik dan nog steeds last hebben zijn er 2 opties.
Bij de 1e gaat hij erin prikken en er dan wat inspuiten en bij optie 2 wordt er een sneetje in het kokertje van de pees gemaakt.

Uiteraard niet bepaald mijn voorkeur :') Ik hoop ook dat het snel overgaat en dat ik die afspraak op 1 maart kan afzeggen omdat ik geen last meer heb.
Maar mijn geluk kennende hou ik rekening met het gebeuren van 1 vd 2 opties.

Hierbij wil ik dus vragen naar ervaringen met een peesirritatie, hoelang heeft dit ongeveer geduurd, en wat heb jij kwa inspanning gedaan tijdens die tijd(richt ik me voornamelijk op de klusjes bij de paarden zoals mesten e.d)?

Alvast bedankt! :)

gr. Astrid

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:33

hoi hoi,

niet helemaal het zelfde maar ik had een pees iritatie door overbelasting.
10 weken een spalk gehad daarna 5 weken gips zonder verbetering.

2 keer een ontstekings remmer ingespoten gekregen (zeker geen pretje)
wat een beetje hielp maar niet voldoende.

uiteindelijk geopereerd ongeveer t zelfde als wat jij beschrijft, de pijn was gelijk weg nog wel wat van de operatie uiteraard maar niet de pees pijn.
ik kon na 3 weken al weer voorzichtig gaan werken.

als ik het ooit weer krijg mogen ze gelijk snijden ipv alle andere optie's.
daar heb ik geen vertrouwen meer in!

hoop dat je arm snel beter gaat!

Blue_Eyes

Re: Peesirritatie na botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:54

Ik heb afgelopen tijd rondgelopen met een peesontsteking nadat die pees gescheurd was. Bij mij hebben ze na twee maanden tobben toch maar een spuit gezet - Ketacort heet dat en er zit een pijnstiller (lidocaine, dacht ik) en een ontstekingsremmer (triamcinolon) in. Dat hielp bij mij wel erg goed. De prik was niet fijn, hoewel het me na alle horrorverhalen die ik gehoord had wel meeviel. Helaas moet het toch nog een keer over omdat ik zelf te snel weer ben gaan opbouwen, maar de spuit op zich zorgde bij mij wel heel snel voor verbetering! :j

Vervelend is het wel. Beterschap! :(:)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:58

Blue_Eyes schreef:
Ik heb afgelopen tijd rondgelopen met een peesontsteking nadat die pees gescheurd was. Bij mij hebben ze na twee maanden tobben toch maar een spuit gezet - Ketacort heet dat en er zit een pijnstiller (lidocaine, dacht ik) en een ontstekingsremmer (triamcinolon) in. Dat hielp bij mij wel erg goed. De prik was niet fijn, hoewel het me na alle horrorverhalen die ik gehoord had wel meeviel. Helaas moet het toch nog een keer over omdat ik zelf te snel weer ben gaan opbouwen, maar de spuit op zich zorgde bij mij wel heel snel voor verbetering! :j

Vervelend is het wel. Beterschap! :(:)

helaas word dat veel gebruikt maar is niet goed bij een pees iritatie/ontsteking omdat je dan niet de 1e singalen voelt dat je te veel doet en dus je te veel blijft doen met je pees.

dus ontstekings remmer is goed maar geen pijn stiller er bij!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:09

Mij werd er dan ook bij verteld, absolute rust te houden met die hand tot ca. drie dagen na de injectie. Tegen die tijd is de lidocaine wel uitgewerkt ;) Het was juist een verademing om even geen pijn te hebben en wat beter te kunnen slapen...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:41

Ik heb het met mijn knie gehad, mijn onderbeen was dusdanig gebroken dat er een metalen pen in moest, die hebbenm ze (klinkt lekker) door de pees heen er in gezet. Pezen om mijn knieschijf waren dus kapot. Wel een iets ander verhaal dan bij jou.

Ik moest van de fysio juist veel trainen, omdat alleen dat de pees sterker kan maken. Lijkt me trouwens wel extra vervelend dat het je pols is! Beterschap!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:05

Bedankt voor de reacties :)

Wordt niet echt blijer van de verhalen :') T klinkt niet echt prettig namelijk..

Gebruik mn pols wel gewoon sinds ik uit t gips ben, maar merk dat bepaalde dingen erg pijnlijk zijn.
Voornamelijk zware dingen, heb soms ook momenten dat ik zware dingen niet kan uitvoeren.
Dus op het moment probeer ik dat soort dingen niet te doen, voornamelijk omdat als ik dat wel doe ik het gevoel heb dat mn pols overbelast wordt, wat uiteraard ook niet de bedoeling is.
Betekent niet dat ik mn pols heel de dag stil hou, gebruik hem verder altijd zodat hij idd 'getraind' wordt :)

Overigens draag ik nog wel een steunkous bij de paarden omdat hierbij mn pols wel meer belast wordt dan een gewone schooldag o.i.d.

Bedankt voor jullie ervaringen, ik heb zo toch al een wat beter beeld :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:50

Ik heb nu sinds een jaar last van mijn pols. Eerst er 4 maanden mee door gelopen, dacht dat het gewoon overbelast was. Dokter zei dat het een peesirritatie was dus toen een paar weken rust gehad, hielp niet. Toen kuurtje ontstekingsremmer, hielp ook niet... Paar maanden ging het redelijk dus toen dacht ik dat het aan het genezen was. Tot gister, doet nu weer net zoveel pijn als een jaar geleden. Ik denk dat ik van de week maar weer even langs de dokter moet en dan maar doorsturen ofzo?