Eh ja dat dus. Typ het net over van het boekje dat ik gekregen heb.
Ik open dit topic voor ervaringen. Of mensen die ook moeten.
Het is een verdovende injectie, die je ter plaatse van het gewricht van je heup krijgt. Het doel is om te onderzoeken of de (in mijn geval rug)klachten vanuit het desbetreffende heupgewricht komen. Soms zit er ook een ontstekkingsremmer bij, ik weet niet of ik die ook toegediend krijg. De prik wordt gegeven met behulp van röntgendoorlichting en wordt in mijn ziekenhuis dus op de pijnbehandelkamer op de OK gegeven.
Ik moet deze behandeling omdat ik al jaren last van m'n rug, bekken en rechterheup heb. Dinsdag ben ik na 3 jaar (moest wachten tot ik uitgegroeid ben) teruggekomen bij de orthopeed. Er zijn röntgenfoto's gemaakt en er was duidelijke een standsafwijking te zien. Deze standsafwijking was niet verbetert sinds 3 jaar geleden; eigenlijk alleen maar meer geworden. Dit zie je zonder röntgenfoto's ook al redelijk omdat mijn voeten helemaal naar buiten gedraaid staan. Rechts meer dan links. Dit komt waarschijnlijk omdat ik vroeger nooit gekropen heb maar altijd op m'n kont geschoven. Steunzolen heb ik al; links helpen ze goed, rechts niet. Ze worden regelmatig gecontroleerd.
Natuurlijk heb ik een boekje om te lezen wat ze gaan doen, maar ben ook wel benieuwd of er meer bokkers zijn die het gehad hebben!