Migraine na sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Migraine na sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:31

Hoi!

Ik heb een beetje liggen zoeken met de zoekfunctie maar kom niet meteen iets uit dat gaat over migraine na het beoefenen van sport.

Ik ben 19 jaar en heb sinds een tweetal jaar last van af en toe migraine. Niet al te hevige aanvallen, het blijft bij hoofdpijn, wat misselijk en wat minder tegen licht en geluid kunnen. Nu is het zo dat ik het laatste halfjaar opeens last krijg van migraine na het sporten, en dan vooral als het wat intensiever is geweest. Ik sport 3-4 keer per week en hierdoor heb ik opeens zoveel meer last van migraine. Tijdens het sporten zelf heb ik hier geen last van, maar wanneer ik thuis kom en terug wat op krachten kom, treedt de migraine op. Zijn er nog mensen met dit probleem en hoe gaan jullie hiermee om? (vooral preventie?)

Alvast bedankt! :)

kleinvosje

Re: Migraine na sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:38

Waarschijnlijk span jij jezelf tijdens het sporten teveel, en dan met name je schouders. Let er maar eens op, als je voelt dat je schouders en nek gespannen zijn, proberen te ontspannen. Meot verschil uitmaken denk ik, bij mij werkt het in ieder geval wel!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:39

Misschien vocht te kort?
Drink je wel genoeg tijdens het sporten?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:39

En genoeg water drinken........! Als ik geen water drink tijdens of na het sporten, dan heb ik ook hoofdpijn.. de afvalstoffen willen je lichaam uit..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:44

Wat is af en toe?
Drink je genoeg water tijdens het sporten?

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:46

Bij mij komt het ook altijd door spierspanning in de schouders. Als je ze ontspant scheelt al een stuk. En daarbij kan een fysio je waarschijnlijk ook helpen met oefeningen voor een betere houding en je schouders sterker te maken. Je kan het uittesten door op je schouders te drukken als je hoofdpijn hebt. Als het daar vandaan komt voel je dat je hoofdpijn erger word.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:09

Heb je een goede sport BH?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:32

Zweet je wel onder het sporten?
Ik heb na intensief sporten ook een heel rood hoofd, hoofdpijn en last van misselijkheid en kan geluid en licht slecht verdragen.
Als ik rustig op bed ga liggen ( in het donker) of wat ga slapen gaat dat over.
Zelf zweet ik slecht en drink ik gauw te weinig met heel warm weer heb ik er trouwens ook last van.

Ik ga er zelf eens op letten want volgens mij span ik mijn schouders ook erg aan!

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 15:40

Aan spanning aan de schouders zou het misschien wel kunne liggen, die zijn vaak heel opgespannen. Ga er vanavond eens rekening mee houden. Bedankt voor de tip!

Drinken doe ik wel genoeg denk ik: ong een halve tot 1 liter op anderhalfuur vrij intensief sporten.

Sport BH is normaal gezien wel in orde. Maar nu je hierover begint, besef ik wel dat mijn bandjes soms heel hard gespannen zijn. (eventueel verband met die opgespannen schouder/nek spieren?)

@ Hanneke: van een heel rood hoofd heb ik ook last, vaak ga ik gauw even met wat water in men gezicht om wat te "afkoelen". Ik ben meestal de laatste van de ploeg die aan het zweten slaat, maar zweten doe ik wel! :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:16

Hanneke84 schreef:
Zweet je wel onder het sporten?
Ik heb na intensief sporten ook een heel rood hoofd, hoofdpijn en last van misselijkheid en kan geluid en licht slecht verdragen.
Als ik rustig op bed ga liggen ( in het donker) of wat ga slapen gaat dat over.
Zelf zweet ik slecht en drink ik gauw te weinig met heel warm weer heb ik er trouwens ook last van.

Ik ga er zelf eens op letten want volgens mij span ik mijn schouders ook erg aan!

Dat van het rode hoofd enzo klinkt ook herkenbaar. Ik heb het vooral als ik 's ochtends sport.
En dan zeggen ze dat sporten gezond is...

Misschien ligt het aan de warming-up? Dat je te snel, te intensief begint waardoor je lijf nog niet klaar is voor het "grote" werk?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:18

Eet je ook genoeg?
Als ik flink heb gesport en ik heb te weinig koolhydraten binnen gekregen krijg ik ook nog wel eens hoofdpijn.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 16:17

Eten doe ik wel genoeg, zeker omdat ik snel last heb van appelflauwtes. Ik zorg er dus voor dat ik genoeg gegeten heb en steeds een pakje druivensuiker meeheb voor het geval dat.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:23

Ik zou naast alle andere tips, ook zeker even laten checken hoe het met je bloeddruk is. Mocht dat veel wisselen (door sporten bijvoorbeeld) dan kan het daarmee in verband staan. Reden genoeg om dat goed uit te zoeken. Succes!