schermen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

schermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 13:01

Omdat ik aan mijn houding wil werken wil ik op een sport gaan. Wat me altijd al heeft getrokken is zwaardvechten/ schermen. Vanavond ga ik eens kijken bij een vereniging hier in de buurt.

Zijn er hier mensen die dat doen? is het leuk/ moeilijk?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:55

sallandval schreef:
Omdat ik aan mijn houding wil werken wil ik op een sport gaan. Wat me altijd al heeft getrokken is zwaardvechten/ schermen. Vanavond ga ik eens kijken bij een vereniging hier in de buurt.

Zijn er hier mensen die dat doen? is het leuk/ moeilijk?

Een scharrel van me deed aan schermen, ik vond het maar een beetje wild gehak eerlijk gezegd, niets elegants en houding achtigs aan...

Als je je houding wilt verbeteren kun je het beste gaan fitnessen om je spieren sterk te maken in o.a. je buik, rug en schouders.

Anne.

Re: schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:57

Ik was er destijds ook aan aan het denken. Maar schermen "tegenwoordig" gaat nietmeer om het gevecht zelf, maar om wie het snelste prikt..
Voor je houding kun je ook gaan stijldansen o.i.d.!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:58

Ik heb het een keer gedaan, maar ik vond het echt niks.
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik het echt niet kon :+
maar naar mijn idee doe je de hele tijd een beetje hetzelfde en ik vond het echt saai...
Ik denk trouwens wel dat het helpt bij je houding, daar wordt wel op gelet. Ik had die dag erna ook wel spierpijn...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 17:54

ik heb de proefles erop zitten en vond het erg leuk! Wel veel moeilijker dan ik dacht trouwens. Heb ook behoorlijk spierpijn terwijl ik toch niet zoveel gedaan heb.

Overigens snap ik ook wel dat je van fitness en stijldansen ook een goede houding krijgt; maar ik dacht toch meer aan een sport die me ook echt leuk lijkt :D