Pijn in heup/bil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Pijn in heup/bil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 12:18

Hellow bokkers,

Sinds een jaar of 3 heb ik af en toe een paar dagen pijn in mijn linker heup, dat straalt uit naar mijn bil.
Het deed dan vooral pijn bij het stappen, alsof er iets gekneld zat. Na een paar dagen was het steeds over dus ik stond er verder niet bij stil.

Sinds december heb ik weinig gereden ivm examens en het slechte weer. Nu ben ik sinds een 2 tal weken weer serieus aan het werk (elke dag rijden) en heb ik veel meer pijn in mij heup. Na het paardrijden is het vaak veel erger. Gisteren kon ik niet in kleermakerszit zitten, amper stappen,... deze nacht ook geen oog dicht gedaan, hoe ik ook ging liggen, er bleef steeds zo'n zeurderige pijn aanwezig.

Morgen heb ik een afspraak met de arts, maar k ben toch al benieuwd of iemand dit herkent?

Bedankt!

Dani

Re: Pijn in heup/bil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:34

Zou een ontsteking kunnen zijn. Slijmbeursontsteking is dan de meest waarschijnlijke. Ik heb zelf een chronische ontsteking van de spieraanhechting in mijn heup en ik had ook dat kleermakerszit echt pijnlijk was, en soms liep ik ook een beetje 'mank' omdat het teveel pijn deed. En het maakte dan ook niets uit hoe ik zat of lag, sommige houdingen deden wel meer pijn maar het verdween niet.

Als dat 't inderdaad is dan is het goede nieuws dat het vaak ook gemakkelijk te verhelpen is (er vanuit gaande dat het bij jou niet chronisch zal zijn). :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:46

Of een "knoop" in je spieren.
Dat heb ik. Al járen. (voelt bij mij als zenuwpijn, tintelingen en als een blauwe plek)

En nu ben ik dat actief aan het laten behandelen d.m.v. "dry needling".
Ik heb hiervoor vanalles gedaan, fysio, kraker, ostheopaat, en niets hielp.
Dit lijkt wel zijn vruchten af te werpen.

Ben benieuwd wat het bij jou is,...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 13:25

Dank je, k ben ook benieuwd wat het is.
K merk wel dat het meer opspeelt tijdens mijn regels, dus ik denk dat het ook wat hormonaals kan zijn.
Maar aangezien het écht veel meer pijn doet na het paardrijden, zal dat maar een 'second problem' zijn denk ik...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:30

Ik heb dit ook en was ook van plan een topic er over te maken, maar dat hoeft niet meer.

Heb je ook last van je rug? Ik heb sinds een week nu heel erg last van mijn heupen, het was een dag zelfs zo erg dat ik niet meer kon lopen. En nu heb ik last van mijn onderrug wat doortrekt naar mijn bil en de achterkant van mijn boven benen. Ook met paardrijden heb ik er last van. Ik heb ook last van mijn knieën, maar die doen al pijn zo lang als ik me kan herinneren.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:05

Soms pijn in mijn rug, maar dat lijken mij eerder zenuwtrekkingen. Het zijn korte stoten van pijn echt flitsen, die na enkele seconden over zijn en opduiken op een andere plaats... maar niet constant.
Ik moet wel vermelden dat ik hyperlax ben, en extreem losse (lakse) gewrichten heb, waardoor ik vaak peesontstekingen heb (in voet, hand,...)
Vermoedelijk heeft dat er wat met te zien?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:49

Rienn schreef:
Heb je ook last van je rug? Ik heb sinds een week nu heel erg last van mijn heupen, het was een dag zelfs zo erg dat ik niet meer kon lopen. En nu heb ik last van mijn onderrug wat doortrekt naar mijn bil en de achterkant van mijn boven benen. Ook met paardrijden heb ik er last van. Ik heb ook last van mijn knieën, maar die doen al pijn zo lang als ik me kan herinneren.

Goh, dit klinkt zó bekend,... :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:18

Valina schreef:
Rienn schreef:

Goh, dit klinkt zó bekend,... :(:)

En nu ik jouw verhaal lees, word ik niet heel gelukkig.