anders ongesteld dan anders...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

anders ongesteld dan anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:01

Hallo..

Ik heb 3 weken terug de MAP moeten slikken.. overigens ben ik hier redelijk ziek van geweest..
Nu is het zo dat ik zondag ongesteld ben geworden.. maar... ik voel het en mijzelf anders dan anders..

Meestal ben ik 7 dagen ongesteld.. en de eerste 5 a 6 dagen ben ik echt mega heftig ongesteld.. Ook heb ik meestal ook 2 weken voor mijn ongesteldheid ontiegelijke last van mn buik en borsten...

Nu is het alleen iets anders.. ja, ik heb de week voor ik ongesteld werd wat last van mn borsten gehad.. ja ik heb wat last van mn onderbuik gehad.. maar het viel allemaal zo erg mee.. ik was ineens ongesteld.. maandag was ik niet heel erg ongesteld.. vandaag viel het ook al mee..

Nouja, ik heb veel verhalen gelezen over meiden die toch ongesteld waren geworden terwijl ze zwanger bleken te zijn... alleen was het vaak wat minder ongesteld..

Nu vraag ik me echt heel erg af hoeveel "minder ongesteld" is voor een ander..

Het is niet erg smakelijk om het zo op te schrijven.. maar voor mij is normaal ongesteld zijn 2 a 3x per dag doorlekken terwijl ik een tampon en maandverband in heb... Nu heb ik vandaag alleen een maandvermand in gehad en ik ben niet overstroomd ( mijn excuses voor mijn woordenkeus.. ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen zo even snel... )

Wie kan mij wat meer vertellen over dit alles??

Ik zou zoiezo moeten wachten om een test te doen.. maarja.. als je twijfelt en niet zeker van je zaken bent zit je natuurlijk vol vraagtekens!!!

Alvast bedankt!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:07

Tja , het kan prima niks te betekenen hebben , het is niet raar als je ongesteldheid in de loop der tijd wat anders wordt , en dat het toevallig net nu gebeurt :)

Of doordat je toch wat stress hebt van de situatie , dat kan ook heel goed invloed hebben op je lichaam en hormonen.

Of er is wel iets aan de hand door de onbeschermde (neem ik aan) seks , hoeft niet meteen een zwangerschap te zijn maar kan ook een andere verrassing zijn wellicht :=

Het handigste is het natuurlijk om even je huisarts te bellen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:09

Een MAP schopt alles flink overhoop. Grote kans dat deze verandering door de MAP komt. Kijk het gewoon even aan en doe een testje over een paar dagen, dan weet je genoeg :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:12

Sorry ik kan je niet helpen.
Maar volgens mij hoort dit bij mensenwelzijn.

Ik tem even :j

Ania

Re: anders ongesteld dan anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:15

Jeejtje, ik kan je ook niet helpen maar damn meid wat een nachtmerrie die normale ongesteldheid van jou! Ben je aan de pil of gebruik je andere anticonceptie?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:17

hmm oke.. maar mijn vraag over hoeveel ongesteld is minder ongesteld kan nog niemand beantwoorden??

bedankt voor de reacties.. ontregeling van kan idd ook nog.. Ik ben ook niet zoon kei in regelmatig ongesteld worden.. maar ik heb al wel jaaaaaaren dezelfde heftige voortekens van het ongesteld worden, wat ik nu dus niet heb.. Dat vind ik gewoon het rare van alles..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:21

de map is natuurlijk best zwaar maar een zwangerschap word meestal afgebroken mar dat hoeft niet , bel de dokter hier even over en vraag wat je het beste kan doen en natuurlijk ff een testje zodra dat kan. succes, slik je de pil ook dan zou het minder moeten worden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:21

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:22

Ania schreef:
Jeejtje, ik kan je ook niet helpen maar damn meid wat een nachtmerrie die normale ongesteldheid van jou! Ben je aan de pil of gebruik je andere anticonceptie?

jes jes.. een kleine nachtmerrie is het wel ja..
Nee ik ben een jaar of 2 terug met de pil geslikt omdat ik natuurlijk alle bijwerkingen kreeg die je maar kon hebben.. en dat geld overigens voor alles wat maar bijwerkingen heeft.. ik krijg ze..

maar goed.. er is nog meer als een pil zeggen ze dan... ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:23

franka75 schreef:
de map is natuurlijk best zwaar maar een zwangerschap word meestal afgebroken mar dat hoeft niet , bel de dokter hier even over en vraag wat je het beste kan doen en natuurlijk ff een testje zodra dat kan. succes, slik je de pil ook dan zou het minder moeten worden.

Ik ben ziek geworden van de map.. alleen toen stond ik er nog ff niet bij stil dat dat ding dan niet werkt... Ik was ff iets te veel bezig met ziek zijn..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:25

Ik denk ook dat het door de map komt, het kan een bijwerking zijn.
Maar anders even de huisarts bellen en een testje doen!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:47

First_Unique schreef:
Ania schreef:

jes jes.. een kleine nachtmerrie is het wel ja..
Nee ik ben een jaar of 2 terug met de pil geslikt omdat ik natuurlijk alle bijwerkingen kreeg die je maar kon hebben.. en dat geld overigens voor alles wat maar bijwerkingen heeft.. ik krijg ze..

maar goed.. er is nog meer als een pil zeggen ze dan... ;)

Ik werd ook heel erg ziek van de Pil. Allerlei soorten geprobeerd en allerlei soorten bijwerkingen gehad :') Sinds ik (op advies van een vriendin!) over ben gestapt naar de Nuvaring heb ik nergens meer last van en is mijn ongesteldheid veel rustiger en regelmatiger geworden. (tip ;) )

Overigens denk ik ook dat je verandering door de MAP komt. Deze reset je lichaam en laat alles opnieuw opstarten. Misschien is het wel een tussenbloeding? Als je echt twijfelt zou ik gewoon over een paar dagen een testje doen, deze zijn tegenwoordig 100% betrouwbaar :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:51

Voor nu kan ik je niet helpen met advies.
De Nuvaring kan ik je inderdaad ook aanbevelen.
Zeer regelmatige ongesteldheid en ook veel minder. En de ring bevat minder hormonen als de pil en je hoeft er niet dagelijks om te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:55

Gewoon een testje doen dan weet je het zeker :) nuvaring ben ik zelf minder tevrede over.. Dus ik raad het je niet aan..

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:58

Ik heb dus precies het zelfde als jij hebt.
Ik lek ook 2 of 3 keer per dag door en heb ook alles in!
echt een nachtmerrie.
Ik slik nu ook de pil en ineenkeer is het veel minder.
Niet meer zoveel pijn, niet meer doorlekken enz.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:32

LZP --> MW

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:56

Kan het niet zo zijn dat je lichaam de MAP heeft ''afgebroken'' (eruitgegooid) voordat ie z'n werk heeft gedaan? Als je pittig ziek ben geweest...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:22

Nou toen ik de pil slikte was het bij mij hetzelfde dus daarvoor zou ik het ding niet slikken.. Maar goed ik ben benieuwd volgende week maar even testen dan.. Bedankt voor de tips over nuvaring!!!