tanden bleken of laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

tanden bleken of laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 14:40

zit dus te denken om mijn tanden witter te laten maken maar wat is nu beter? Heb info gehad van een kliniek die bleekt, maar dat gaat dus maar van hoektand tot hoektand de kiezen dus niet, is dit bij laseren ook zo?

Odysseus

Re: tanden bleken of laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:12

Waarom zou je je kiezen willen laten doen? Die zie je toch niet?

Ik zou gewoon de kliniek die lasert opbellen en dan vragen of ze de kiezen wel of niet doen ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:51

ik heb bij de tandarts bitjes aan laten meten en gel gekregen.
die bitjes moest ik 5 avonden achter elkaar vullen met gel en vervolgens de hele nacht inhouden. nadeel: spul is onwijs smerig en na 2 nachten deden m'n tanden zo zeer dat ik het niet nog een nacht aan kon.

tip: niet bleken, gewoon goede tandpasta gebruiken. scheelt een hoop pijn!

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:26

waren die bitjes ook voor je kiezen of alleen de tanden? Ik heb goede tandpasta maar daar worden mijn tanden echt niet witter van.

Je ziet toch de overgang van tanden naar kiezen? Dus dan ook de verkleuring lijkt mij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:28

Ik heb laatst gehoord dat tanden bleken heel erg pijn doet. (tenminste bij de persoon die ik er over hoorde)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:37

tanden bleken lijkt me geen pretje. Mijn tandarts vertelde dat er dan een laag glazuur af word gehaald , vandaar dat al die mensen zulke zere tanden hebben! Kun je vergelijken met gevoelige tanden hebben maar dan drie keer zo erg lijkt mij..... en als ej minder glazuur hebt krijg je ook sneller gaatjes!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:38

wiebke schreef:
tanden bleken lijkt me geen pretje. Mijn tandarts vertelde dat er dan een laag glazuur af word gehaald , vandaar dat al die mensen zulke zere tanden hebben! Kun je vergelijken met gevoelige tanden hebben maar dan drie keer zo erg lijkt mij..... en als ej minder glazuur hebt krijg je ook sneller gaatjes!

Je krijgt er inderdaad van die typische gevoelige tanden van. Dus als je dat van jezelf hebt wordt tanden bleken vaak sterk afgeraden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:39

Het schijnt te voelen alsof je zenuwpijn hebt in al je tanden en kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:40

Vriendin van me heeft voor een hoop geld haar tanden laten bleken. Zou tot 8 tinten witter worden. TOT... ;)
Je ziet er geen barst van.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:34

Ik heb een tijd terug mijn tanden laten bleken. Die waren heel wat tinten lichter geworden.. Super wit :D

En ik heb daar niks van gevoeld hoor en nog steeds geen last van mijn tanden.. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:24

Ik heb onlangs mijn tanden laten bleken, 13 tinten lichter :) Heeft totaal geen pijn gedaan, heb er geen gevoelige tanden aan overgehouden, ben er erg blij mee :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:27

Ik heb een tijd geleden me tanden laten bleken, doet geen pijn, alleen irritant om lang met z'n bitje te zitten. Maar raad het je wel af. Tis niet bepaald goed. Ik heb ook een x me voortanden gebroken, opnieuw geplakt, niks van te zien. Na het bleken is een maand of 2 later toch me voortand afgebroken.
Dus zo goed ist niet.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:30

de bokkers die positieve ervaring hebben met tanden bleken.. hoe en waar hebben jullie dat laten doen?
En wat zijn de kosten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:33

ik heb het ook laten doen, in hilversum, voelde wel iets, maar d evolgende dag was het alweer weg, was niet duur en ben er erg blij mee!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 06:36

cowgirl74 schreef:
waren die bitjes ook voor je kiezen of alleen de tanden? Ik heb goede tandpasta maar daar worden mijn tanden echt niet witter van.

Je ziet toch de overgang van tanden naar kiezen? Dus dan ook de verkleuring lijkt mij.

Pearl drops is speciale tandpaste, heeft verschillende varianten (party, daily use, smokers) die rekening houdt met het aantal x dat je het gebruikt & hoe sterk het dan kan zijn om je tanden toch gezond te houden. Daar worden mijn tanden snel witter van :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 06:54

werkt pearl drops echt,en is dat niet enorm vies?

ik heb een keer 1 tand laten bleken,omdat die verkleurd was door een wortelkanaal behandeling(precies mijn voortand)en daar heb ik geen last van gehad

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 07:38

:n smaakt gewoon naar tandpasta en het helpt echt! de party variant maakt je tanden heel wat witter, maar dat is dus niet blijvend (ideaal voor momenten waarje vaak op de foto moet ;) )
de andere 2 bleken langzamer, maar kan je dagelijks gebruiken en dan heb je langer effect!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 07:47

Het helpt een heel klein beetje (met waterstofperioxide) en je mag een tijd geen rode en bruine kleurstoffen eten (ketcup, tomaten en koffie o.a.) daarna komt je eigen kleur weer terug. Dus het is tijdelijk, kost bakken met geld en het is niet goed voor je tanden omdat het glazuur tijdelijk poreus wordt.

Witte tanden is een kwestie van aanleg, doorbloeding en vermijden van roken, koffie en andere "zure" drankjes.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 07:57

jentel schreef:
de bokkers die positieve ervaring hebben met tanden bleken.. hoe en waar hebben jullie dat laten doen?
En wat zijn de kosten?

Dit wil ik ook wel weten, jarenlang koffie drinken heeft nu echt wel zn sporen nagelaten op mn ooit spierwitte tandjes.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:01

Je kan ook een bezoek aan de mondhyginiste bregen. Zij kan veel van de koffie/thee/rode wijn aanslag weg krijgen. Ik zou eerst dat proberen voordat je je arme tandjes :(:) met bleek gaat behandelen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:11

Wij hebben hier ook een Pearl Drops die je voor 1 keer gebruikt, is dus geen tandpasta maar het legt een soort laagje over je tanden. 's Avonds poets je dat er weer gewoon af :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:32

Heb vorig m'n tanden laten bleken, 9 tinten lichter, echt zoveel mooier geworden. Ik heb de thuisbleekmethode (via de tandarts, dus met perfect zittende bleeklepel) kan nu zelf ook weer bijbleken als dat nodig is. Nadeel is dat ik 8 dagen achtereen gebleekt heb (1,5 uur per dag)

M'n vriend is gisteren geweest en heeft het in 1 keer laten doen, 8 tinten lichter en in 1 uur klaar.

Bleektandpasta's zit vaak een soort 'opschuur middel' in, dat is hartstikke slecht voor je gebit. Bleken is ook niet zo goed, maar als je dat niet te vaak doet is het prima te doen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:35

@Colway: verschil is dat ik (zal vast niet de enige zijn) met bleken dagen lang amper kan ademen door m'n mond omdat het zo'n pijn doet & ik met pearl drops dus echt nergens last van heb. Weet niet of daar een schuurmiddel in zit.
Wat eerder gezegd is, bleken tast je glazuur aan & dat is (ook) hartstikke slecht voor je gebit :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:41

bleken is inderdaad slecht voor je tanden het glazuur word aangetast en als dit vaak gedaan wordt word het glazuur zodanig slecht dat het er af gaat hierdoor komt het dentine( zit onder het glazuur) en dit is donker van kleur te zien krijgt.

en onthoud het is maar voor tijdelijk
Bijna geen Tandarts zal ook kiezen bleken vanwege het niet zien hiervan het gaat altijd van cuspidaat tot cuspidaat ( oeps hoektand tot hoektand bedoel ik voor jullie :P ) en als je het vraagt zouden ze nog 1e kiezen die hier naast zit kunnen doen.

Als ze de bleek lepel in de praktijk zelf maken zitten de kosten zo rond de €200,- en per tube bleekspul zo rond de €12,50 dit verschild uitteraad per tandarts en of de bleeklepen in de praktijk gemaakt word of dat deze door het tandtechniselab gemaakt moet worden

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:27

snoepen is ook slecht voor je tanden tast de glazuur ook aan en cola drinken ook. Tanden bleken doe je misschien maar 1 keer in je leven dus dan word het glazuur niet zo erg aangetast lijkt mij.
Ik ga liever naar een kliniek die mijn tandvlees insmeert en mijn lippen dan thuis zitten te klooien wat je een aantal dagen moet doen voor resultaat en moet uitkijken dat het niet op je tandvlees terecht komt anders bijt het dat kapot. En de bleaching methode lijkt me wel het beste.