Ziekenhuis in en uit, nu enge buljes op scheenbeen en wang.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Ziekenhuis in en uit, nu enge buljes op scheenbeen en wang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 12:16

Hallo allemaal

Ik ben het ziekenhuis zo zat ben dit jaar nu al 2 maal op de 1e hulp geweest, 2 maal afspraak bij algemene chirurg voor controle van mijn buik. (Ze dachten dat ik blinde darm ontsteking had, bleek gelukkig ontsteking van de dikke darm te zijn).
Nu loop ik sinds sept 2010 ook bij de kaakchirurg ik had een ontsteking van een kies (door ta al wortelkanaalbehandeling gehad) maar ik bleef een bult in mijn wang houden kaakchirurg dacht aan een lymfeklier die weer kleiner moest worden. Nov terug komen voor controle, bij controle bleek ontsteking kies helemaal weg te zijn en bultje in mijn wang kleiner te zijn geworden.

Nu 2 feb weer op controle geweest bij kaarchirurg, bult is helaas 1 keer zo groot geworden. Geen ontsteking te zien aan de linkerkant van mijn mond zowel boven als onder niet. Ze heeft alle klieren in mij nek/ hals nagekeken en gevoeld. Ze voelde gelukkig geen andere bultjes etc. Nu moet ik 16 feb 13.30 een MRI scan van hoofd hals ondergaan. Ze wil weten wat het is hoe diep het zit waar het vandaan komt etc... voordat ze er met een naald in gaat prikken en of kijken wat het is. 28 Feb kan ik terug komen voor uitslag dus dat duurt nog wel even.

Van het weekend voor het eerst sinds ik elke keer zienhuis in en uit ben geweest en last van mijn buik had weer gereden. Echter deed mijn linker scheenbeen pijn in mijn laars. ik dacht dat er wat ik laars of rijbroek zat. Bleek echter niet zo te zijn. Nu heb ik ook 2 buljes op mijn scheenbeen ontdekt en maak mij toch zorgen. Morgen ochtend afspraak huisarts, moest toch heen vit B12 injectie halen. Ga gelijk vragen of zij er naar kan kijken. Vindt het wel vreemd dat ik ineens bultjes erbij heb gekregen sinds 6 jannuari. (Laatste keer dat ik had gereden had ik de bultjes op mijn been niet).

Wie heeft soortgelijke ervaringen. Ik ben benieuwd.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:30

Ik heb, na het trekken van een verstandskies, ook zo'n raadselachtige bult gehad. Deed ook echt zeer, en op een gegeven moment was mijn kaak helemaal stijf geworden.
Na doorverwijzing naar kaakchirurg ( dit duurde wel enkele weken hoor voordat de tandarts me doorstuurde) zei deze meteen: je hebt een fikse ontsteking. Ontsteking bleek ingekapseld te zijn, daarom had ik dus geen koorts en geen ontstekingswaardes in mijn bloed. Kuurtje antibiotica en de onsteking én de bult was weg.
Van de bultjes op je been: zat je laars niet te strak, om heeft er bv een sok klemgezeten? Ben benieuwd wat je huisarts hiervan zegt.

Het gevoel van ziekenhuis in en uitlopen ken ik nu helaas ook. Ben altijd zo gezond geweest, en in 1 keer zit het gewoon vies tegen. Ben de laatste twee jaar 5x op EHBO geweest ivm hele erge buikpijn. Inmiddels 2x geopereerd aan darmafknelling.
Hoop dat het nu klaar is, en dat mijn lichaam weer even normaal en gezond gaat doen.

Sterkte met alles!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 12:53

Gooya schreef:
Ik heb, na het trekken van een verstandskies, ook zo'n raadselachtige bult gehad. Deed ook echt zeer, en op een gegeven moment was mijn kaak helemaal stijf geworden.
Na doorverwijzing naar kaakchirurg ( dit duurde wel enkele weken hoor voordat de tandarts me doorstuurde) zei deze meteen: je hebt een fikse ontsteking. Ontsteking bleek ingekapseld te zijn, daarom had ik dus geen koorts en geen ontstekingswaardes in mijn bloed. Kuurtje antibiotica en de onsteking én de bult was weg.
Van de bultjes op je been: zat je laars niet te strak, om heeft er bv een sok klemgezeten? Ben benieuwd wat je huisarts hiervan zegt.

Ik heb vanwege darmontsteking net antibiotica gehad en bult is dus niet kleiner geworden weg gegaan. Zij (kaakchirurg) vertelde dat de bult eigenlijk geen ingekapselde ontsteking kon zijn. Toen ik van de TA wortelkanaalbehandeling had gehad heeft zij net als de TA een rontgenfoto gemaakt en zij kon zien dat de wortels helemaal schoon zijn en er geen ontsteking meer zat of een kanaaltje naar de wang. Geloof dat ze dat een fistel noemde.
Wat betreft mijn laars ik ben juist erg afgevallen en (Heb rubberen laarzen) pas ze dus erg goed nu.

Gooya schreef:
Het gevoel van ziekenhuis in en uitlopen ken ik nu helaas ook. Ben altijd zo gezond geweest, en in 1 keer zit het gewoon vies tegen. Ben de laatste twee jaar 5x op EHBO geweest ivm hele erge buikpijn. Inmiddels 2x geopereerd aan darmafknelling.
Hoop dat het nu klaar is, en dat mijn lichaam weer even normaal en gezond gaat doen.

Sterkte met alles!

Jeetje jij hebt ook het nodige mee gemaakt. Ik ben blij dat dat met mij niet het geval is geweest. Ik hoop voor jou ook dat je nu klaar bent en er geen last meer van gaat hebben. Buikpijn hebben is niet leuk zeker niet als ze eerst niet weten wat je hebt en het houden op ontsteking dikke darm. Gelukkig gaat het nu beter.