Er vervelend ook, want je krijgt ontzettende jeuk en dat worden blaasjes die daarna uitdrogen tot eczeem.
Uiteraard ben ik hier voor naar de dokter geweest en kreeg ik hydrocortison.
Alleen heeft die de huis bij mijn tenen zo dun gemaakt, dat de huid tussen mijn kleine teentje en die daarnaast compleet open is. Ik ben daar dus echt een heel stuk huid kwijt, en zeer dat het doet.
Morgen moet ik terug naar de huisarts want hierdoor durf ik de hydrocortison niet meer te gebruiken, aangezien mijn voeten er slecht op reageren...
Mijn huid verder bij mijn armen en hals e.d. reageren altijd wel goed op de hydrocortison en na een weekje smeren is de eczeem weer zo goed als weg.
Wie heeft dit ook gehad, en hoe hebben ze dit benandeld?
De blaasjes eczeem is voor mij ook compleet nieuw en ontzettend vervelend....
volgens mij is het gewoon zwemmers eczeem. je moet je voeten in ieder geval goed schoon en droog houden dus ook altijd goed tussen je tenen afdrogen, dat scheelt al de helft. Je hebt er ook wel zalfjes voor bij de drogist, weet je naam even niet meer.
Klopt... maar de klachten die ik had en waarmee ik naar de huisarts ben geweest kwam echt door de eczeem onder mijn voet..
En vooral omdat het in de zomer dus bij zonlicht en open schoenen weg gaat, en zodra ik weer dichte schoenen aanmoet het weer terug komt..
Mijn huisarts heeft echt uitegesloten dat het een schimmel is. Ik heb sowieso een moeilijke huid, en door het smeren is mijn huid gewoon kwetsbaar geworden, want de andere delen van de eczeem zijn wel weg..
Heb nu alleen een paar plekjes die beschadigd zijn smeer ik nu niet meer omdat ik mijn huis niet nog kwetsbaarder wil maken..
Hoelang gebruik je die hydrocortison al en hoeveel smeerde je? Het staat erom bekend dat je huid er dun van wordt, wordt ook aangeraden om superdun op te smeren. En met een zalf (bv. calendulan) te ondersteunen.
Volgesn mij herken ik trowuens wel wat jij hebt. Wat voor schoenen heb je, zijn die goed ademend (liever leer dus dan goedkopere kunstofachtige schoenen).
Ik heb het nu ook, had het normaal gesproken alleen op mijn handen maar nu ook tussen mijn tenen (gelukkig maar op 1 voet en maar op 1 plekje). Ik gebruik nu ook die zalf alleen ga dus ook maar ff uitkijken. Ik doe er trouwens wel altijd ook nog vaseline bij. Dat vult het vocht een beetje aan.
Ik weet wat hydrocortison met je huid doet, ik moest 2x daags dun smeren. Dat heb ik de eerste 2 dagen gedaan en daarna 1x daags afgewisseld met andere creme, juist omdat ik zo bang was dat mijn huis kapot zou gaan... Daarna deed ik het om de dag.
Ik had eerder alleen eczeem op mijn bovenarmen en hals... en daar verder nooit geen problemen gehad met de cortison...
Ben dus ook benieuwd wat ik nu krijg, ze gaf de vorige keer al aan dat als de cortison niet zou werken ze waarschijnlijk een prednison zalf/kuurtje zou voorschrijven...
als ik jou was liet ik mezelf eens testen voor allergieen voor o.a. Lijm en diethylteurum ( wordt in neopreen verwerkt, zit in ongeveer elke schoon onder de binnen zool ) dat bespaard jou misschien een hoop ellende die mij niet gespaard is gebleven. Is echt geen prettje